دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

اولین مركز توان بخشی بیماران سكته مغزی در مشهد راه اندازی می شود
 
رئیس جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در حوزه درمان و توانبخشی برنامه هایی در دستور كار قرار گرفته كه با توجه به نیاز استان به یك مركز تخصصی توانبخشی سكته های مغزی، طی سه ماه آینده شاهد راه اندازی اولین مركز در مشهد خواهیم بود.
اولین مركز توان بخشی بیماران سكته مغزی در مشهد راه اندازی می شود  محسن ذاكریان در گفت وگو با ایسنا اظهار كرد: كمبود این مركز در شرق كشور بسیار محسوس بود و با افتتاح آن می توان فرایند درمان و توانبخشی بیماران را پس از سكته مغزی دنبال كرد. در این مسیر تعاملات خوبی هم با دانشگاه علوم پزشكی مشهد انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر مكان مورد نظر این مجموعه تخصیص پیدا كرده و به تایید دانشگاه علوم پزشكی مشهد نیز رسیده است. در حال حاضر مجوزهای لازم برای این مجموعه اخذ و تامین اعتبارات برای تجهیزات از طرف دانشگاه علوم پزشكی و دانشكده پیراپزشكی آن انجام شده است. با مجموع این اقدامات به زودی شاهد راه اندازی این مركز خواهیم بود.

ذاكریان بیان كرد: امسال در زمینه اقدامات عمومی 1200 داوطلب جمعیت هلال احمر در شهر مشهد عملیات های میدانی داشتند و 1500 نفر در پایگاه های مختلف در دهه پایانی صفر برای ارائه خدمات به زوار حضور پیدا كردند.

وی با اشاره به فعالیت جمعیت هلال احمر در حوزه موقوفات و املاك تاكید كرد: جمعیت هلال احمر در این زمینه بعد از سازمان اوقاف و آستان قدس رضوی بیشترین املاك را داراست و با پیگیری های انجام شده، این سازمان توانسته در 6 ماه نخست امسال رشد 2 برابری پیگیری مطالبات و نیازهای مردمی در موقوفات، املاك و درآمدها را داشته باشد.

رییس جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خاطرنشان كرد: از ابتدای امسال یك توجه عمومی به نیازمندان در حاشیه شهر مشهد شد و مدیران ارشد سازمان را برای بازدید دعوت كردیم. حاشیه شهر مشهد وضعیت خاصی داشته و شاهد حضور گسرتده اتباع در آن هستیم. همچنین این منطقه با فقر نیز دست و پنجه نرم می كند. هر 2 این موضوعات ماموریت محوری هلال احمر است.

وی توضیح داد: تلاش می شود برای ارائه حدود 2 میلیارد تومان خدمات درمانی به صورت مستقیم واسطه شویم و مابقی را در قالب تسهیلات قرض الحسنه برای بیماران نیازمند و امثال آن داشته باشیم. البته این موارد بودجه های مصوب است و امیدواریم بتوانیم خیران را هم پای كار آورده تا به كمك آنان خدمات بیشتری ارائه كنیم.

ذاكریان سیاست راهبردی جمعیت هلال احمر را تقویت شعب به ویژه در شهرستان های استان دانست و گفت: یكسری برنامه ها نیز شامل سازماندهی نیروی انسانی، بودجه و تخصیص اعتبارات است كه پیگیر ارتقاء آن هستیم.

وی ادامه داد: یك نقطه درخشان در كارنامه هلال احمر در دهه آخر ارائه خدمات به زائران بود. در 107 پایگاه امداد جاده ای حدود 1200 نفر امدادگر مستقر و ارائه خدمات كردند. در جذب جوانان برای خدمت و كمك رسانی به زائران توسط ویلچر از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی به فاصله حدود سه كیلومتر نیز 320 نفر از جوانان از سه استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی با 150 دستگاه ویلچر به صورت شبانه روزی به زائران خدمات دادند.

رییس جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: در ایام دهه پایانی صفر قریب 50 هزار نفر به صورت عملیاتی اسكان داده شدند و برای حدود 100 هزار نفر نیز آمادگی اسكان ایجاد شد كه این خدمات در قالب تحویل تجهیزات مانند موكت و پتو در محل های اسكان، موكب ها و كمپ ها انجام شد. ارائه 2000 خدمات پزشكی جنب حرم مطهر به زائران از دیگر اقدامات امدادگران بوده است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۴:۴۸ - ۲۷/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۰