دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

كشور در لبه پرتگاه موج چهارم كرونا قرار دارد
 
مصطفی معین، در چهل و ششمین جلسه شورای عالی نظام پزشكی، گفت: كشور در لبه پرتگاه موج چهارم كرونا قرار دارد و اگر وارد این پیك شویم به طور حتم با افزایش میزان مرگ و میر مواجه خواهیم شد. به نوشته مهر، وی با عنوان این مطلب كه كادر پزشكی در معرض آسیب پذیری بیشتری (...)
مصطفی معین، در چهل و ششمین جلسه شورای عالی نظام پزشكی، گفت: كشور در لبه پرتگاه موج چهارم كرونا قرار دارد و اگر وارد این پیك شویم به طور حتم با افزایش میزان مرگ و میر مواجه خواهیم شد.

به نوشته مهر، وی با عنوان این مطلب كه كادر پزشكی در معرض آسیب پذیری بیشتری قرار دارد و نباید سرمایه های ملی را از دست بدهیم، افزود: بازگشایی مدارس و برداشتن محدودیت ها كشور را با پیك چهارم مواجه خواهد كرد، لذا واردات فوری واكسن استاندارد از ضروریات است.

معین تاكید كرد: كادر درمان، سالمندان و افرادی كه بیماری های زمینه ای دارند، در اولویت دریافت واكسن كرونا قرار دارند كه امیدوارم در تهیه و توزیع واكسن استاندارد اولویت گذاری ها به طور دقیق لحاظ شود.

رئیس شورای عالی نظام پزشكی در ادامه نشست شورای عالی نظام پزشكی بر ضرورت ورود و رسیدگی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشكی به مسائل و مشكلات پزشكان جوان اشاره كرد و گفت: پزشكان جوان سرمایه های حال و آینده این كشور هستند كه به صورت مدنی و با رعایت اصول اخلاقی و قانونی خواسته های به حق خود را مطرح می كنند و ما هم وظیفه داریم این فرصت را در اختیار آنها قرار دهیم تا نظرات خود را بیان كنند. در برخورد با این پزشكان كه همانند فرزندان ما هستند باید این نكته را مدنظر قرار داد كه رشته پزشكی تنها رشته دانشگاهی است كه دانش آموختگان آن موظف به گذراندن طرح اجباری در هر مقطع تحصیلی هستند و با كشیك های پی در پی و مسئولیت های سنگین و حقوق اندك علاوه بر عدم امكان پرداختن به روز آمدی علمی و پژوهش های علمی، زمینه مهاجرت به سایر كشورها برای آنها فراهم می شود.

معین با اشاره به مصوبه هزینه های سرباری ناشی از اپیدمی كرونا خاطرنشان كرد: همه موظفیم از این مصوبه شورای عالی دفاع كنیم تا اولاً سلامت بیماران و كادر پزشكی به خطر نیافتد و در استان ها هم مزاحم همكاران نشوند. در این شرایط بحرانی لازم است كه وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشكی ارتباط تنگاتنگی با یكدیگر داشته و برای رفع مشكلات جامعه پزشكی و مردم تلاش كنیم.

وی در خصوص مباحث مالیاتی جامعه پزشكی یاد آور شد: مشكلات این حوزه همچنان كم و بیش به قوت خود باقی است و هنوز با نگاه بی اعتمادی و سو ظن به جامعه پزشكی نگریسته می شود كه در شرایط پاندمی كووید 19 و با وجود ایثارگری های جامعه پزشكی، دور از انصاف است.

-
-
منبع خبر:
روزنامه امین
   تاریخ: ۰۹:۵۵ - ۱۲/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۱