دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

بیمه سلامت 365 قلم داروی جدید را زیرپوشش گرفت
 
مدیركل بیمه سلامت استان چهارمحال و بختیاری گفت: 365 قلم دارو كه قبلا زیرپوشش بیمه نبودند كه اكنون مشمول بیمه شده اند.
بیمه سلامت 365 قلم داروی جدید را زیرپوشش گرفت
مدیركل بیمه سلامت استان چهارمحال و بختیاری گفت: 365 قلم دارو كه قبلا زیرپوشش بیمه نبودند كه اكنون مشمول بیمه شده اند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهركرد، علیرضا اصغرزاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مادران باردار كه تاكنون تحت پوشش بیمه سلامت نبودند، شامل خدمات این بیمه می شوند و هزینه های مربوط به آنان با بیمه پرداخت می شود.

وی با اشاره به پوشش بیمه ای پس از زایمان افزود: مادران باردار تا دو سال پس از زایمان و فرزند آنان تا پنج سالگی تحت پوشش بیمه سلامت خواهند بود.

مدیركل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری بیان داشت: از فروردین امسال پوشش بیمه ای بیماران صعب العلاج نیز انجام می شود و به این منظور پنج هزار میلیارد تومان اعتبار لازم پیش بینی شده است.

اصغرزاده عنوان داشت: با حذف ارز ترجیحی در بیمه های پایه هزینه های دارو از تولیدكننده به مصرف كننده انتقال یافته اما سهم پرداختی فرد در بیمه سلامت تغییر نكرده و فقط سهم سازمان بیمه سلامت از كم به متوسط به بالا تغییر داشته است.

وی اضافه كرد: امكان دارد برخی از داروخانه ها سهم سازمان را از فرد دریافت كنند كه در صورت مشاهده این تخلف، مردم می توانند با سامانه پاسخگویی 1666 تماس بگیرند و مورد را گزارش دهند.

مدیركل بیمه سلامت استان تصریح كرد: هزینه دارو در كلینیك ها با قبل تفاوتی نكرده و حتی 365 قلم دارو كه قبلا تحت پوشش بیمه نبودند الان مشمول بیمه شده اند و در بخش بیماران خاص نیزبعضی پرداختی ها صفر شده است.

اصغرزاده با اشاره به اهمیت پوشش بیمه ای مردم، خاطر نشان كرد: طبق مصوبه هیأت دولت اگر موسسه ای با بیمه قرارداد منعقد نكند اجازه تمدید یا صدور پروانه فعالیت به آنان داده نمی شود.

وی با بیان اینكه درمان باروری نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد، اضافه كرد: در پوشش بیمه ای باروری 90 درصد هزینه های درمان توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

مدیركل بیمه سلامت استان گفت: سهمیه پرداختی به موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در سال جاری 233 میلیارد تومان بود كه 72 میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به بدهی سال 1400 بوده است.

پوشش رایگان بیمه سلامت برای بیش از 56 هزار نفر در مناطق محروم گلستان
رئیس كل بیمه مركزی: تكافل فقط یك محصول بیمه ای نیست
63 درصد جمعیت اردبیل زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند
وی با اشاره به اینكه حدود628 هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، یادآور شد: حدود 47 دفتر پیشخوان دولت خدمات بیمه سلامت را انجام می هند كه هشت دفتر در لردگان و 11 دفتر در شهركرد قرار دارد و جمعا بیش از 680 داروخانه، فیزیوتراپی، مطب مامایی و سایر مراكز درمانی تحت پوشش بیمه سلامت در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

انتهای پیام /7540

R7540/P/S6,54/CT11

بیشتر بخوانید...
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۷:۴۱ - ۰۴/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۹