دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

تخصیص 5 هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری
 
معاون پرستاری وزارت بهداشت عنوان كرد:

تخصیص 5 هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از اختصاص 5 هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در بودجه سال 1401 خبر داد.

به گزارش وبدا، دكتر عباس عبادی، در اجلاس روسای دانشكده ها و دانشگاه های علوم پزشكی كشور به میزبانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری سال 86 تصویب شد، اما بسته های خدمتی آن سال 95 تدوین شده و اجرای آن تا 1400 عقب افتاد.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده اردیبهشت ماه 1401 دستورالعمل نهایی این قانون در هیات دولت تصویب شد و با ارزش سنجی نسبی خدمات پرستاری توسط بیمه، قیمت گذاری ها بر اساس بسته خدمتی تدوین و تیرماه 1401 به دانشگاه های علوم پزشكی كشور ابلاغ شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: همه پرستاران در تمام مقاطع تحصیلی، در تمام بخش های پرستاری، با هر نوع وضعیت استخدامی در همه مراكز درمانی و بیمارستانی در بخش های دولتی و خصوصی مشمول این قانون تعرفه گذاری هستند.

وی زمان اجرای این قانون را از ابتدای فروردین ماه 1401 اعلام و عنوان كرد: مدل تخصیص سازمان های بیمه گر برای بستری ها 90 درصد و برای سرپایی 70 درصد خواهد بود.

نیازمند 1700 مركز مراقبت در منزل هستیم

معاون پرستاری وزارت بهداشت در ادامه تصریح كرد: تاكنون 1340 مركز در سطح كشور برای مراقبت در منزل موافقت اصولی گرفته اند كه كمتر از 1150 مركز فعال هستند. باید به ازای هر 50 هزار نفر، یك مركز داشته باشیم، بنابراین نیازمند 1700 مركز مراقبت در منزل در سطح كشور هستیم.

تاكید بر تخصصی سازی در حوزه پرستاری

وی ضمن تاكید بر تخصصی سازی در حوزه پرستاری، افزود: درحال حاضر 4 هزار و 257 كارشناس ارشد پرستاری داریم كه 35 درصد آنها در بخش های غیرتخصصی مشغول به كار هستند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: باید در سازماندهی نیروها بازنگری كنیم تا متخصصان در بخش های مربوطه جایابی شوند.

تاسیس واحدهای آموزش بیمار در 100 بیمارستان

دكتر عبادی از تاسیس واحدهای آموزش بیمار در 100 بیمارستان خبر داده و گفت: باید طی چهار سال آینده 1050 بیمارستان مجهز به این واحدها شوند.

انتهای پیام/
   تاریخ: ۱۷:۰۵ - ۰۴/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۲