دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

دكتر قناعتی: ارتقای سلامت مردم و افزایش امید به زندگی جز با سیاست گذاری صحیح، برنامه ریزی مناسب و مدیریت كارآمد ممكن نخواهد بود
 
رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران در مراسم امضای تفاهم همكاری های مشترك این دانشگاه با دانشگاه لاهور پاكستان گفت: دانشگاه در مسیر یكپارچه سازی سیستم سلامت گام برمی دارد و در تلاش برای ارتقای سلامت مردم و افزایش امید به زندگی آنها است كه این مهم جز با سیاست گذاری صحیح، نقشه های استراتژیك، برنامه ...
امضای تفاهم نامه همكاری دانشگاه های علوم پزشكی تهران و لاهور پاكستان دكتر قناعتی: ارتقای سلامت مردم و افزایش امید به زندگی جز با سیاست گذاری صحیح، برنامه ریزی مناسب و مدیریت كارآمد ممكن نخواهد بود
رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران در مراسم امضای تفاهم همكاری های مشترك این دانشگاه با دانشگاه لاهور پاكستان گفت: دانشگاه در مسیر یكپارچه سازی سیستم سلامت گام برمی دارد و در تلاش برای ارتقای سلامت مردم و افزایش امید به زندگی آنها است كه این مهم جز با سیاست گذاری صحیح، نقشه های استراتژیك، برنامه ریزی مناسب و مدیریت كارآمد ممكن نخواهد بود.

219842.mp3 دكتر قناعتی: ارتقای سلامت مردم و افزایش امید به زندگی جز با سیاست گذاری صحیح، برنامه ریزی مناسب و مدیریت كارآمد ممكن نخواهد بود



اخبار مرتبط گالری عكس مرتبط گالری فیلم مرتبط گالری صوت مرتبط
به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل، این تفاهم نامه سه شنبه 10 آبان 1401 در جریان نشستی با حضور دكتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه، دكتر محمد اشرف، رئیس دانشگاه لاهور، دكتر محمدحسین آیتی، معاون بین الملل دانشگاه، دكتر نیایش محبی و دكتر سیامك بشردوست، معاونان بین الملل دانشكده های داروسازی و توانبخشی، دكتر محسن امین، مسئول میز همكاری های علمی دانشگاه با دانشگاه ها و مراكز علمی كشور پاكستان، دكتر ریحانه حیدری، رابط بین الملل گروه گوش، حلق و بینی دانشكده پزشكی، دكتر زبیر احمد، رئیس دپارتمان گوش و حلق و بینی، دكتر سید اسدلله ارسلان، رئیس دپارتمان توان بخشی و دكتر سرفراز مسیح، دانشیار دپارتمان پرستاری دانشگاه لاهور منعقد شد.
در آغاز رئیس دانشگاه ضمن خیرمقدم به حاضران به فرهنگ و تمدن غنی ایران و پاكستان و زمینه ها و عرصه های فراهم برای همكاری های مشترك بین دو دانشگاه اشاره كرد.
دكتر قناعتی سپس به بیان توضیحاتی در خصوص مأموریت های دانشگاه و برنامه های پیش روی این مجموعه پرداخت و گفت: به دلیل تحریم های ظالمانه، دانشگاه علوم پزشكی تهران چون سایر مراكز علمی ایران با محدودیت هایی در پژوهش روبرو است كه در همین راستا درصدد راه اندازی شهری علم شهید سلیمانی در جنوب تهران هستیم وی گفت: این در حالی است كه پژوهشگران و اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران تاكنون نسبت به اختراع و ساخت حدود 200 دستگاه با تكنولوژی بالا و تولیدات پزشكی چون دستگاه های ام آر آی، پت اسكن و ربات در جراحی ها اقدام كرده اند و ما آمادگی داریم این تجربیات را در اختیار دانشگاه لاهور قرار دهیم.
رئیس دانشگاه با تأكید بر اینكه امروزه بشر برای دستیابی به زندگی بهتر بیشتر به علم می پردازد و توجه كمتری به اخلاقیات دارد، بیان داشت: این در حالی است كه در حوزه بهداشت و سلامت تا زمانی كه اخلاق وجود نداشته باشد، علم به تنهایی كارایی نخواهد داشت.
دكتر قناعتی اضافه كرد: دانشگاه در مسیر یكپارچه سازی سیستم سلامت گام برمی دارد و در تلاش برای ارتقای سلامت مردم و افزایش امید به زندگی آنها است كه این مهم جز با سیاست گذاری صحیح، نقشه های استراتژیك، برنامه ریزی مناسب و مدیریت كارآمد ممكن نخواهد بود.
وی با اشاره به اینكه مأموریت های دانشگاه علوم پزشكی تهران تنها معطوف به حوزه های آموزش و پژوهش نیست، اظهار داشت: سیستم آموزشی این مجموعه با سیستم سلامت تلفیق شده و ما مسئول سلامت و بهداشت مردم بلكه پناهندگان افغانستانی هستیم كه به كشور ما پناه آورده اند.
رئیس دانشگاه ادامه داد: به دلیل تحریم های ظالمانه و كمبود منابع، دانشگاه نیازمند مراكز خدمات دهی سلامت بیشتری است كه در این باره رایزنی های موفقی با شهردار تهران انجام شده است.
دكتر قناعتی از تلاش دانشگاه برای راه اندازی سیستم مرجع خدمات سلامت خبر داد و گفت: هم اكنون در مرحله تحقیق برای راه اندازی این سیستم هستیم تا اقشار مختلف مردم به صورت برابر از خدمات سلامت بهره مند شوند.
وی افزود: همچنین پژوهش هایی به منظور ایجاد سیستم یكپارچه تحقیقاتی برای دانشجویان و اساتید در حال انجام است ضمن اینكه علاقه مندیم با كشورهای دارای تجارب مشابه در این زمینه تبادل دانش داشته باشیم.
رئیس دانشگاه با بیان اینكه واژه حكیم كه در گذشته برای پزشكان استفاده می شد معنای عالم، پزشك، فیلسوف و فردی سرآمد و معلم به لحاظ اخلاقی را به همراه داشت، گفت: متأسفانه امروز در مقوله اخلاق با ضعف هایی مواجه هستیم كه به منظور رفع آن ها برنامه هایی در سیستم آموزشی دانشگاه علوم پزشكی تهران تعریف شده است.
دكتر قناعتی در پایان به آمادگی دانشگاه برای توسعه تعاملات و ارتباطات با دانشگاه لاهور در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی اشاره و اظهار امیدواری كرد كه این تفاهم نامه بسترهای لازم را برای همكاری های مشترك فراهم و هر چه سریع تر وارد مرحله اجرایی شود.
سپس معاون بین الملل دانشگاه سیستم آموزش عالی ایران در حیطه بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ایران را معرفی كرد و بیان داشت: دانشگاه علوم پزشكی تهران با سابقه ای 170 ساله، رتبه نخست را در میان دانشگاه های علوم پزشكی ایران به خود اختصاص داده است.
دكتر آیتی با اشاره به فعالیت 10 دانشكده، 16 بیمارستان آموزشی، بیش از یكصد مركز تحقیقاتی، شعبه جزیره كیش پردیس بین الملل، شعبه بین الملل در عراق و كالج بین الملل در زیرمجموعه دانشگاه، تصریح كرد: هم اكنون 13 هزار دانشجو در این مجموعه تحصیل می كنند كه حدود 48 درصد آن ها دانشجویان دوره های تحصیلات تكمیلی هستند.
وی مجموع دانشجویان بین المللی دانشگاه را حدود یك هزار و 400 نفر از 51 كشور جهان اعلام كرد و بیان داشت: كشورهای عراق، پاكستان و هند با 518، 271 و 206 دانشجو در حال حاضر بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی را در دانشگاه دارند.
معاون بین الملل دانشگاه همچنین به پیشرفت های قابل ملاحظه این مجموعه در حیطه تكنولوژی های پزشكی چون ساخت ربات جراح و دستگاه رهیابی عصبی اشاره كرد و بیان داشت: در زمینه تجهیزات پزشكی و محصولات دارویی نیز بخش مهمی از داروهای كشور توسط دانشگاه علوم پزشكی تهران تولید می شود.
وی همچنین برخی از تعاملات دانشگاه با مراكز علمی خارج از كشور را تشریح كرد و افزود: دانشگاه علوم پزشكی تهران در رتبه بندی تایمز جایگاه 800-601 جهانی را به خود اختصاص داده است ضمن اینكه طبق گزارش رتبه بندی جهانی QS، این مجموعه در رتبه بندی موضوعی پزشكی جایگاه 350-301 را در اختیار دارد.
دكتر آیتی همچنین توضیحاتی در خصوص فعالیت ها و مأموریت های مدیریت روابط بین الملل معاونت بین الملل چون برنامه های تبادل اساتید و دانشجویان، جذب استاد مدعو بین المللی، میزها و اتاق های همكاری علمی دانشگاه با مراكز علمی كشورهای مختلف، رتبه بندی بین المللی، توانمندسازی بین المللی نیروی انسانی و پروژه Appraise to Raise ارائه كرد.
در ادامه دكتر اشرف، رئیس دانشگاه لاهور نیز گفت: این مجموعه به عنوان بزرگ ترین دانشگاه خصوصی پاكستان به لحاظ تعداد هیأت علمی، دانشجویان و دانشكده ها، طی سال های اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای است.
وی با اشاره به اینكه دانشگاه لاهور مشتمل بر 11 دانشكده، 42 گروه آموزشی و سه بیمارستان است، افزود: هم اكنون بیش از 200 برنامه آموزشی مقاطع Undergraduate و Postgraduate در این مجموعه ارائه می شود.
دكتر اشرف از تحصیل 30 هزار دانشجو و فارغ التحصیلی 60 هزار نفر از دانشگاه لاهور خبر داد و گفت: این مجموعه رتبه 1000-800 جهانی نظام رتبه بندی تایمز و جایگاه 1200-1001 نظام QS را كسب كرده و جز پنج دانشگاه برتر پاكستان است.
رئیس دانشگاه لاهور در پایان به طرح پیشنهاداتی چون تأسیس دانشكده پزشكی و مركز تحقیقاتی مشترك، تبادل دانشجویان، محققان و اساتید، برگزاری سمینارها، كنفرانس ها، تبادل امكانات و تجهیزات، اجرای فعالیت های تحقیقاتی مشترك و تعریف برنامه های آموزشی مشترك با مدرك دوگانه برای همكاری های آتی پرداخت.
توضیح اینكه هیأت دانشگاه لاهور روز گذشته از دانشكده داروسازی بازدید كردند و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 10 و 11 آبان 1401 از دانشكده های پرستاری و مامایی، توانبخشی و دندانپزشكی و مركز قلب تهران بازدید خواهند كرد.

گروه خبری : معاونت بین الملل كد خبر : 219842

كپی لینك كوتاه

-
-
   تاریخ: ۰۸:۱۵ - ۱۱/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۶