دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

جوانی جمعیت و تعالی خانواده با تعادل بین كار و زندگی زنان حاصل می شود
 
رئیس دانشگاه در اولین نشست هم اندیشی كاركنان خانم:

جوانی جمعیت و تعالی خانواده با تعادل بین كار و زندگی زنان حاصل می شود

اولین نشست هم اندیشی بانوان دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه، مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان و جمعی از اعضای هیات علمی و كاركنان دانشگاه درسالن شهید احدی ساختمان فارابی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی وسلامت اجتماعی، در جمع كاركنان خانم دانشگاه با اشاره به روایتی از سوی پیامبر گرامی(ص) كه فرمودند، حضرت صدیقه طاهره (س) بهانه خلقت و آفرینش هستند، گفت: بنده با توجه به ارادتی كه به حضرت زهرا(س) دارم، همیشه با تسهیلات كاركنان به ویژه كاركنان خانم كه فرزند دارند، موافق هستم. چرا كه برای موضوع جوانی جمعیت و تعالی خانواده باید تعادل بین كار و زندگی زنان بوجود بیاید و جامعه سهم خود را در خدمت به این قشر ایفا كند .

وی افزود: در تربیت فرزندان در كنارعوامل مختلف، نقش كلیدی با مادران است و در جامعه مترقی و توسعه یافته، احترام به زنان، حائز اهمیت می باشد.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی وسلامت اجتماعی در ادامه و در پاسخ به مطالبات گوناگون بانوان دانشگاه كه توسط خانم فرشته مخبر دزفولی مشاور ریاست دانشگاه در حوزه بانوان، جمع آوری و ارائه شد، افزود: بحث اعتبارات و امكانات رفاهی كاركنان دانشگاه همیشه برای بنده حائز اهمیت بوده و ساعات اضافه كاری كاركنان دانشگاه را به مدیر مربوطه و متناسب با عملكرد كارمند در نظر داشتیم .

دكتر خانكه گفت: در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشكی و دانشكده های پزشكی كه به میزبانی دانشگاه علوم توانبخشی وسلامت اجتماعی برگزار شد، دغدغه های اعتبارات با روسا و متولیان وزارت بهداشت مطرح شد.

وی در خصوص حق عائله مندی برای بانوان مجرد، متأهل و سرپرست خانواده گفت: اگر قانون اجازه دهد در این مورد مشكلی نداریم، در بحث كمك هزینه بیماران صعب العلاج نیز در هیات امنای دانشگاه بمنظور حمایت از بیماران صعب العلاج مصوبه و آیین نامه داریم و مبلغی به این گروه ها پرداخت می شود، ضمن اینكه بنده در نظر داشتم طی مصوبه ای تمامی كاركنان را مشمول تخفیف در دریافت خدمات درمانی قرار بدهم كه گفته شد هیات امنا اختیار اختصاص تخفیف ندارد و با توجه به دغدغه ای كه با معاونت درمان مطرح شد، درمانگاه دانشگاه راه اندازی شد تا خدمات مورد نیاز كاركنان ارائه شود و یكی از برنامه های كاری خود را تاسیس بیمارستان عمومی جهت ارائه خدمات درمانی به كاركنان دانشگاه و مراكز تابعه و سایر جامعه می دانم تا كاركنان ما برای دریافت خدمات MRI، سی تی اسكن و ... در بیمارستان های دیگر معطل نشوند.

دكتر خانكه در مورد دوركاری ساعتی و روزانه و كاهش ساعات حضور بانوان تصریح كرد: نقل قول اشتباهی از بنده شنیده شده كه گفته ام اضافه كاری كم شود. اما به این شكل نبوده و گفته شده كه دوركاری با نظرموافق معاونت و مدیران و طوری كه قانون اجازه داده برای خانم های دارای كودك زیر 6 سال، از این شرایط استفاده كنند و افراد دوركار كه متعهد به پاسخگویی هستند و وظایف محوله را به نحو مطلوب انجام می دهند، با صلاحدید مدیر مربوطه اضافه كاری تا سقف كامل دریافت كنند.

وی در خصوص افزایش كمك هزینه مهدكودك گفت: به خانم مخبر اختیار داده شده تا مهدكودكی در اطراف دانشگاه را انتخاب كنند و دانشگاه در پرداخت بخشی از هزینه مهدكودك به عنوان كمك هزینه، مشاركت كند و بانوانی كه فرزند دار شوند، هدیه ویژه ای از جانب ریاست دانشگاه خواهند داشت.

دكتر خانكه در پاسخ به مطالبه همكاران خانم درباره سرویس ایاب و ذهاب، افزود: ایاب و ذهاب دو الگو دارد كه یكی قرارداد با سرویس دانشجویان و دیگری تشكیل تعاونی است كه در هر دو مورد پیگیری كنید و در صورت امكان مشاركت لازم را خواهیم داشت .

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با تاكید بر نگاه خود مبنی بر حمایت همه جانبه از كاركنان دانشگاه و مراقبت از دانشجویان در این مقطع زمانی، همه اساتید، دانشجویان و كارمندان را اعضای یك خانواده دانست .

در ادامه، فرشته مخبر دزفولی مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان در این نشست حمایت همیشگی رئیس دانشگاه در پیگیری مطالبات كاركنان را ارزشمند خواند و ایجاد فضای تعاملی كاركنان و رئیس دانشگاه را مثمر ثمر عنوان كرد.

وی همچنین از برگزاری اینگونه نشست ها درآینده با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و سایر مسئولان دانشگاه جهت پیگیری مطالبات كاركنان خانم خبر داد .

در این نشست همچنین دكتر طاهره شیرازی خواه عضو هیات علمی دانشگاه طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس دانشگاه و تشكیل نشست هم اندیشی بانوان دانشگاه گفت: طبق شواهد علمی منتشر شده، تعیین كننده های اجتماعی بر سلامت زنان و بانوان، اثر مضاعف دارد و از طرف دیگر جنسیت نیز به عنوان یك تعیین كننده مهم بر سلامت زنان اثرگذاری مشخص دارد .

وی افزود: با توجه به اهمیت زنان طبق شواهد علمی، لازم است در سیاستگذاری های كلان به این قشر جامعه به عنوان قشر مولد و دارای مسئولیت های چندگانه نگاه ویژه شود و بسته های مكمل و ویژه در قانونگذاری و انواع دستورالعمل ها در نظر گرفته شود.

دكتر شیرازی خواه مهمترین اقدام پیشنهادی را حمایت از بازنشستگی پیش از موعد كاركنان عنوان كرد و افزود: اجرای این برنامه بر سلامت زنان و خانواده هایشان تاثیر بسیار دارد و منجر به افزایش سلامت روحی و روانی بانوان و در نهایت ارتقای سلامت جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/20

   تاریخ: ۱۸:۴۲ - ۱۰/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۸