دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

توانمندسازی خانوارهای زیرپوشش بهزیستی در اولویت است
 
بیله سوار-فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: توانمندسازی خانوارهای زیرپوشش بهزیستی با ارائه تسهیلات اشتغالزایی مهمترین سیاست بهزیستی بیله سوار است.
توانمندسازی خانوارهای زیرپوشش بهزیستی در اولویت است بیله سوار-فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: توانمندسازی خانوارهای زیرپوشش بهزیستی با ارائه تسهیلات اشتغالزایی مهمترین سیاست بهزیستی بیله سوار است.

به گزارش خبرنگار مهر، صاحبعلی اصغری بعدازظهر سه شنبه در نشست با مدیركل بهزیستی استان اردبیل اظهار كرد: توانمندسازی مددجویان تحت پوشش بهزیستی از طریق تسهیلات خوداشتغالی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی خاطرنشان كرد: در بحث حمایتی نیازمند كمك خیرین و ادارات شهرستان هستیم و حمایت لازم از مراكز نگهداری معلولان ذهنی ائمه اطهار بیله سوار صورت خواهد گرفت.
فرماندار بیله سوار با اشاره به اینكه هم اكنون یك هزار و 94 معلول تحت پوشش بهزیستی شهرستان بیله سوار قرار دارند، افزود: این افراد توسط حوزه توانبخشی این اداره مورد حمایت قرار می گیرند.

اصغری با بیان اینكه 10 واحد مسكن برای مددجویان احداث و ایجاد شده است، افزود: طی این مدت حدود سه هزار و 200 نفر كودك سه تا 6 سال غربالگری بینایی شده و 600 نوزاد سه ماهه اول تولد غربالگری شنوایی شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این برای 855 نفر آگاه سازی پیشگیری از معلولیت و برای 100 نفر از سالمندان نیز پیشگیری از معلولیت اجرایی شده است.

اصغری با بیان اینكه یك هزار ششصد نفر در شهرستان بیله سوار تحت پوشش بهزیستی هستند، تصریح كرد: شهروندانی كه در ظاهر دچار مشكلات و معلولیت ها هستند، دارای ظرفیت ها و توانمندی های بالا در بخش های مختلف هستند و این وظیفه ماست كه از آنان حمایت كنیم.

مدیركل بهزیستی استان نیز در این دیدار اظهار كرد: تامین ضمانت ها مهمترین چالش مددجویان در حوزه دریافت تسهیلات است كه مدارای بیشتر بانك های عامل را می طلبد.

حامد رضایی اضافه كرد: سقف تسهیلات برای خود اشتغالی یك میلیارد ریال و برای كارفرمایی به ازای بكارگیری هر مددجو یك میلیارد ریال به انضمام هفت سال پرداخت هزینه بیمه این نیروی كار است.

وی گفت: سال گذشته از طریق بهزیستی 11 واحد مسكن ساخت شده است و امسال نیز ساخت دو مسكن در حال انجام است و حمایت لازم از درخواست كنندگان تحت پوشش صورت می گیرد.

رضایی افزود: امسال 96 مورد تسهیلات اشتغال زایی به افراد تحت پوشش بهزیستی ارایه شده است
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۵:۳۷ - ۱۰/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۷