دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

فعالیت مركز اوتیسم دزفول از سر گرفته شد
 
دزفول- ایرنا- رییس اداره بهزیستی شهرستان دزفول گفت: مركز اوتیسم دزفول پس از چندین ماه تعطیلی با مدیریت جدید دوباره فعال شد.
فعالیت مركز اوتیسم دزفول از سر گرفته شد دزفول- ایرنا- رییس اداره بهزیستی شهرستان دزفول گفت: مركز اوتیسم دزفول پس از چندین ماه تعطیلی با مدیریت جدید دوباره فعال شد.

نخستین مركز درمان و توانبخشی بیماران اوتیسم دزفول كه در شهریورماه 1396 راه اندازی شده بود، تیرماه امسال به دلیل مشكلات اقتصادی تعطیل شد كه این موضوع مشكلات زیادی برای خانواده این بیماران ایجاد كرد؛ خبرگزاری ایرنا در این باره گزارشی منتشر كرد كه در اینجا قابل مشاهده است.

سعید ایثاری رئیس اداره بهزیستی دزفول روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از فعالیت مجدد این مركز خبر داد و اظهارداشت: مجوزهای لازم برای راه اندازی مركز اوتیسم دزفول با مدیریت جدید از طرف سازمان بهزیستی صادر شده و این مركز فعالیت خود را آغاز كرده است.

وی افزود: مركز جدید شامل كلیه بخش های تخصصی، روانشناس، مربی آموزشی و گفتار درمان است و ظرفیت پذیرش 50 نفر را دارد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان دزفول با بیان اینكه مركز اوتیسم در حال شناسایی و مددكاری است، گفت: افزون بر 100 بیمار اوتیسم در دزفول وجود دارد.

به گزارش ایرنا اوتیسم یك عارضه عصبی پیچیده است كه شامل اختلال در تعاملات اجتماعی، مهارت های زبانی و ارتباطی می شود؛ این معلولیت رشدی معمولا در سه سال اول زندگی به طور كامل قابل تشخیص است.

دیر به حرف افتادن یا تمایل نداشتن به صحبت كردن؛ مشكل در درك دیدگاه گوینده، استفاده از كلمات و عبارت های تكراری، تكرار رفتارهای كلیشه ای مانند تكان دادن دست یا بدن، تمركز طولانی مدت روی اشیا، خودزنی، پرخاشگری، ناتوانی در بیان اسم، ناتوانی در برقراری ارتباط چشمی، علاقه به بازی های تكراری، خیره شدن به یك شی یا تصویر، فقدان حس همدلی و به اشتراك گذاشتن احساسات و تمایل نداشتن به ایجاد دوستی با هم سن و سالان از مهمترین نشانه های این اختلال است.
اوتیسم در بعضی بیماران به ویژه افراد دارای علائم خفیف یا چند معلولیتی ممكن است تشخیص داده نشود.

بیش از هفت هزار پرونده تحت پوشش مددجویی و توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان دزفول قرار دارد.

برچسب ها
- دزفول
- خوزستان
- اوتیسم
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۵۲ - ۱۴/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۸