دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

بی مهری بانك های گلستان به واحد نمونه فناور گلستان/ كمربند « تثبیت آنی لگن» تنها روش مهار خونریزی لگن در تروما
 
شركت تولید كننده سپید تن پرنیان پویش كه برخی از محصولات آن تأییدیه بالاترین سطح فناوری كشور را دارد و به عنوان واحد نمونه فناور استان انتخاب شده از عدم حمایت بانك های عامل برای دریافت تسهیلات گلایه دارد.
شركت تولید كننده سپید تن پرنیان پویش مطرح كرد؛ بی مهری بانك های گلستان به واحد نمونه فناور گلستان/ كمربند « تثبیت آنی لگن» تنها روش مهار خونریزی لگن در تروما شركت تولید كننده سپید تن پرنیان پویش كه برخی از محصولات آن تأییدیه بالاترین سطح فناوری كشور را دارد و به عنوان واحد نمونه فناور استان انتخاب شده از عدم حمایت بانك های عامل برای دریافت تسهیلات گلایه دارد. به گزارش خبرگزاری علم و فناوری گلستان؛ شركت تولید كننده سپید تن پرنیان پویش در زمینه تولید تجهیزات پزشكی فعالیت دارد و تولیدات این شركت در زمینه تجهیزات پزشكی و مصرفی عمومی، مصرفی فیزیوتراپی و توانبخشی است كه به صورت مستقل تولید و با برند های cured orthopedic، cured به فروش می رسد.

از جمله این محصولات می توان به بانداژ ها باندكشی، ماسك فیلتردار، ماسك جراحی، قوزك بند، مصرفی فیزیوتراپی و توانبخشی اشاره كرد و در این راستا این شركت در سال 98 و 99 موفق به كسب عنوان فناور برتر، تعاونی برگزیده و كارآفرین برتر در استان گلستان شده است.

چند وقتی است این شركت دانش بنیان برای افزایش خط تولید درخواست تسهیلات تبصره 18 را ارائه كرده كه با مشكلاتی رو به رو شده است كه برای بررسی این مشكل و ظرفیت این شركت به سراغ مدیرعامل این شركت رفتیم.

سید حامد نبوی، مدیرعامل شركت تولید كننده سپید تن پرنیان پویش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری استان گلستان گفت: این مجموعه با دید تولید محصولات فناورانه روز دنیا كار خود را آغاز كرد و این مهم باعث شد كه محصولاتی برای نخستین بار در كشور و حتی دنیا تولید كنیم و برای برخی از محصولات خود ثبت اختراع داشته باشیم.

نبوی ادامه داد: ما از سال 1392 كار خود را در استان آغاز كردیم و تولید كننده محصول فیزوتراپی و ارتوپدی هستیم كه مصرف پزشكی در استان دارد و این مجموعه با دید تولید محصولات فناورانه روز دنیا كار خود را آغاز كرد و این فرآیند منتج به تولید برخی از محصولات مانند ساق بند هیدروتراپی شده كه برای نخستین بار در دنیا طراحی و تولید شده است كه برای آرتوپد ستون فقرات با مكانیزم پیشرفته و مكانیكی است شامل می شود و كمربند تثبیت آنی لگن را كه پس از تروما ایجاد كردیم كه بعد از تروما باعث كنترل خونریزی داخلی لگن می شود.

وی ابراز داشت: برخی افراد در سوانح و تصادفات دچار شكستگی لنگ می شوند این شكستگی خیلی خطرناك است چرا كه این شكستگی باعث افت شدید خون می شود و در لحظه سانحه با استفاده از این كمربند تا 50 درصد مانع از فوت جان بیمار می شود.

این مقام مسئول بیان كرد: این محصول تأیید اورژانس كشور را دارد و در كتاب اورژانس كشور این محصول به عنوان تنها روش كنترل خونریزی لگن معرفی شده است و در هفته پژوهش سال 98 توانسته بالاترین تأییدیه سطح فناوری از سوی سازمان فناوری كشور را دریافت كند.

نبوی یادآور شد: در حوزه ماشین آلات پیشرفته پزشكی نیز از سال 99 اقدام كردیم و تمام خط تولید خود را با شیوع كرونا به طراحی ماسك های N95 اختصاص دادیم و تأمین كننده اصلی دانشگاه علوم پزشكی استان در زمان كرونا بودیم.

وی ابراز داشت: در حال حاضر محصولات متنوعی را داریم و در حال عقد قرارداد با كشور پاكستان و عراق هستیم و همچنین مذاكراتی را برای صادرات به كشور تركیه آغاز كردیم و همچنین در برنامه های ما صادرات با كشور های اروپایی نیز در وجود دارد و از مجموعه 400 شركت در ایران 14 شركت برای همكاری و صادرات محصول به كشور آلمان و اروپا انتخاب شدند كه شركت تولید كننده سپید تن پرنیان پویش جزو این شركت ها است.

مدیرعامل شركت تولید كننده سپید تن پرنیان پویش متذكر شد: همچنین در هشتمین نشست فناورانه ایران و كره حضور داشتیم و فعالیت های خود را در حوزه فناورانه توسعه دادیم و در این راستا برای توسعه خط تولید نیازمند حمایت های بانكی هستیم.

نبوی خاطرنشان كرد: از سال گذشته پیگیریی در خصوص دریافت تسهیلات حمایتی داشتیم ولی موفق به دریافت تسهیلات نشدیم و یكی از این آیتم ها ما برای دریافت تسهیلات تبصره 18 بوده كه به بانك تجارت مراجعه كردیم و مدارك را كامل كردیم و یكی از مدارك بحث صورت مالی بود كه یك ماه زمان برای تكمیل آن وقت می برد ولی مدت زمانی كه برای ما در نظر گرفته بودند 15 روز بود و پس از مراجعه به بانك بیان كردند كه زمان شما به پایان رسیده و حتی تفاهمنامه ما نیز به پایان رسیده است.

وی گفت: این در حالی است كه بیش از 6 ماه در لیست انتظار بودیم و تنها كمتر از یك ماه برای تكمیل پرونده برای ما زمان در نظر گرفتند و این مسأله باعث شد نتوانیم از این تسهیلات استفاده كنیم.

این مقام مسئول ابراز داشت: این چالش برای شركت های دانش بنیان وجود دارد، ما پنج میلیارد تومان سرمایه ثابت درخواست كردیم و همچنین درخواست تسهیلات سرمایه در گردش نیز از بانك های عامل داشتیم كه محقق نشد.

نبوی گفت: در حال حاضر تسهیلات سرمایه در گردش را همزمان پیگیری كردیم و در این بخش نیز بحث ضمانتی را انجام دادیم و متأسفانه سیستم بانكی بیان می كند در حال حاضر شرایط پرداخت این تسهیلات به دلیل منابع بانكی ممكن نیست.

وی افزود: این برخورد بانك ها در حالی است كه در سال دانش بنیان قرار داریم و این كارشكنی ها كه صورت می گیرد به شركت های دانش بنیان آسیب می زند و به این مسأله رئیس پارك علم و فناوری استان نیز تأكید دارد.

این مقام مسئول تاكید كرد: در استان های دیگر مسئولان پای شركت های دانش بنیان و تولید ایستادند ولی در استان ما هنوز نگاه جدی به شركت های دانش بنیان صورت نگرفته و در استان ما یك نگاه سنتی وجود دارد و در بانك ها هنوز آن برخورد سنتی دیده می شود.

نبوی یادآور شد: بانك های عامل انتظار دارند كه ما چند میلیارد تومان پول در حساب بانك ها سپرده گذاری كنیم كه از ما حمایت كنند و این در حالی است كه اگر شركت دانش بنیان چنین پولی داشت صرف پروژه هایی خود می كرند.

وی در پایان متذكر شد: شركت های دانش بنیان توان صادراتی و تحول در اقتصاد استان را دارند و باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرند، در نشست با مسئولان استان و پارك علم و فناوری تعامل خوبی برای حل مشكلات دانش بنیان صورت می گیرد ولی در نهایت این قوانین داخلی بانك ها است كه مانع ما می شود.

خبرنگار: داود خاندوزی

انتهای پیام/
   تاریخ: ۱۰:۱۸ - ۱۴/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۹