دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

27 مركز آموزشی و توانبخشی در كردستان فعالیت دارند
 
رئیس آموزش وپرورش استثنایی كردستان گفت: 27 مركز آموزشی وتوانبخشی مشكلات ویژه یادگیری درتمامی شهرستان ها ومناطق تابعه استان فعالیت دارند.
27 مركز آموزشی و توانبخشی در كردستان فعالیت دارند طالب محمدی، صبح امروز در بازدید از دوره تخصصی نیروهای جدیدالورود مراكز آموزشی و توانبخشی مشكلات ویژه یادگیری استان اظهار كرد: مراكز مشكلات یادگیری در حقیقت نقش اورژانس آموزش و پرورش را ایفا می كنند كه هم مشكلات شناختی، عاطفی و روانی دانش آموزان را تشخیص می دهند و هم درمان و اقدامات اصلاحی و ترمیمی را انجام می دهند.

محمدی گفت: از این تعداد 21 مركز دولتی و6 مركز غیر دولتی است كه فرایند غربالگری، تشخیص، پذیرش، آموزش، توانبخشی و مداخلات مبتنی بر نیاز كه براساس برنامه آموزش فردی تنظیم می شود را به دانش آموزان جامعه هدف ارائه می دهند.

وی با تاكید بر اینكه معلمان كارگزارن حقیقی آموزش وپرورش هستند ونقش اصلی را در پیشبرد، تحقق رسالت وماموریت آموزش وپرورش بر عهده درند، افزود: فلسفه وجودی هر سازمانی تحقق اهداف آن سازمان است ومیزان تحقق هدف در گرو مفید بودن فعالیت ها ست كه برای انجام این مهم سازمان باید همواره در جهت رشد وتوسعه باشد.

محمدی ادامه داد: این مهم حاصل نمی شود مگر از طریق نیروی انسانی حرفه ای وكارآمد كه ابزار اصلی حرفه ای گری هم تنها از معبر و مجرای ارتقای سطح دانش، بینش، مهارت و عملكرد صورت می پذیرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: ارتقای توانمندی، به روز آوری دانش، باز آموزی ورشد حرفه ای معلمان، آشنایی با تست های تشخیصی و روش های درمانی مراكز مشكلات ویژه یادگیری از اهداف اصلی برگزاری این دوره ضمن خدمت 24 ساعته است.

محمدی با بیان اینكه دوره های تخصصی در راستای بهبود كیفیت فرآیند آموزشی و توانبخشی به منظور ارتقای سطح عملكردمعلمان برگزار می شود، تصریح كرد: 20 نفر از همكاران شهرستان های سقز، مریوان، دهگلان، موچش، سریش آباد، سنندج(ناحیه یك)، دیواندره، قروه و بیجار در این دوره دو روزه حضور داشتند.

وی خاطر نشان كرد: هر ساله بالغ بر 2 دانش آموز دوره ابتدایی جهت دریافت خمات آموزشی وتوانبشخی به مراكز مشكلات ویژه یادگیری مراجعه می كنند، افزود: این دانش آموزان علی رغم داشتن بهره هوشی مناسب در یك یا دو درس كه اغلب خواندن، نوشتن ویا ریاضی می باشد مشكل دارند كه به منظور جلوگیری از افت تحصیلی به این مراكز مراجعه واز خدمات آموزشی و حمایتی بهره می برند.

محمدی گفت: با تشخیص بهنگام مشكلات ویژه یادگیری وبا مداخلات آموزشی ودرمانی خاص می توان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ومشكلاتی كه در اثر ناتوانی در تحصیل وارتباطات این دانش آموزان رخ می دهد به نتایج خوبی دست یافت.

وی در ادامه اظهار داشت: یكی از عوامل نبود موفقیت تحصیلی در دانش آموزان، وجود مشكلات ویژه یادگیری در آنان است كه منجر به افت تحصیلی وكاهش اعتماد به نفس آنها می شود كه لطمات جبران ناپذیری به لحاظ روانی و اقتصادی به دانش آموز، خانواده ونظام آموزش وپرورش كشور وارد خواهدكرد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۱:۱۶ - ۱۲/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۷