دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

معاون آموزشی دانشگاه: استعدادها باید در جهت تعالی كشور بكار گرفته شوند
 
در نشست مربوط به تشكیل كمیسیون ویژه حمایت از استعدادهای درخشان مطرح شد:

معاون آموزشی دانشگاه: استعدادها باید در جهت تعالی كشور بكار گرفته شوند

معاون آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نشست مربوط به تشكیل كمیسیون ویژه حمایت از استعداد های درخشان در دانشگاه، گفت: ایجاد فرصت و شناسایی استعداد های دانش آموزان و دانشجویان، موضوع مهمی است و باید استعدادها در جهت تعالی كشور بكار گرفته شوند.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خرم خورشید، با اشاره به ابلاغ وزارت بهداشت جهت تشكیل كمیسیون ویژه حمایت از دانشجویان استعداد درخشان در دانشگاه های علوم پزشكی، ابراز امیدواری كرد كه افرادی به عنوان استعداد درخشان معرفی شوند كه موفق به خدمت رسانی در سال های آتی باشند و این استعدادها در جهت تعالی كشور بكار گرفته شوند.

وی گفت: هر انسانی 36 استعداد دارد و فرد با IQ متوسط هم دارای حداقل چهار استعداد است كه باید آموزش و پرورش، دانشگاه ها و سایر نهادهای متولی به كشف آن كمك كنند و جامعه و مردم از آن منتفع شوند.

معاون آموزشی دانشگاه افزود: ایجاد فرصت و استعداد یابی برای همگان به ویژه گروه های درحال تحصیل اعم از دانش آموزان و دانشجویان، موضوعی است كه باید حاكمیت برای آن گام بردارد كه افراد، خودشان و توانمندی هایشان را نشان بدهند و جامعه از توانمندی این گروه ها بهره ببرد .

دكتر خرم خورشید در ادامه با تمایل بالای افراد برای تحصیل در رشته های پزشكی خاطرنشان كرد: در كشورهای توسعه یافته به دلیل اهمیت علوم انسانی، افراد موفق و برترین ها به این گروه راه پیدا می كنند و بعضا" پزشكان از سایر كشورها هستند و امید است، بنابر اهمیت علوم انسانی، شاهد تدابیری در جهت جلب توجه افراد برای ورود به رشته های علوم انسانی باشیم.

وی با اشاره به تشكیل اولین جلسه در راستای آیین نامه تشكیل كمیسیون ویژه حمایت از دانشجویان استعداد درخشان در دانشگاه های علوم پزشكی گفت: با اشاره به شرح وظایف، باید حیطه ها مشخص شود، باید تشكیل دبیرخانه را مدنظر قرار دهیم و می توان بمنظور تشویق، دو برابر نمودن اعتبارات طرح برای دانشجویان استعداد درخشان را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: ورود دبیر در شورای پژوهش دانشگاه جهت آشنایی با روند طرح های تحقیقاتی، اعطا گرنت و ... از موضوعات دیگری است كه باید مورد بررسی قرار گیرد .

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ
   تاریخ: ۰۶:۱۴ - ۱۲/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۵