دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

پدرانی كه روز پدر را غریبانه شب می كنند
 
55 پدرسالمند در آسایشگاه های خراسان جنوبی در سالروز ولادت امیر مؤمنان حضرت علی (ع) چشم انتظار دیدار فرزندانشان هستند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مركز خراسان جنوبی، مدیركل بهزیستی استان گفت: هم اكنون 7 مركز شبانه روزی سالمندان در استانپدرانی كه روز پدر را غریبانه شب می كنند خدمات توانبخشی مراقبتی ارائه می دهند كه دو مركز در بیرجند و یك مركز در قاین از پدران سالمند نگهداری می كنند.

عرب نژاد مجموع سالمندان زیرپوشش این مراكز را 133 نفر اعلام كرد.

وی با اشاره به خدمات مراكز توانبخشی مراقبتی سالمندان در استان، افزود: مركز توانبخشی مركزی است كه توسط فرد حقیقی و یا حقوقی با كسب مجوز از بهزیستی كشور تاسیس شده و مطابق دستورالعمل های سازمان به سالمندان واجد شرایط به طور شبانه روزی، خدمات توانبخشی مراقبتی ارائه می شود.

مدیركل بهزیستی استان اقدامات پزشكی و پرستاری، خدمات توابخشی پزشكی، توانبخشی اجتماعی، توانبخشی حرفه ای، توانبخشی آموزشی و اقدامات مراقبتی غیر مهارتی و برنامه های اوقات فراغت را از جمله خدماتی برشمرد كه در این مراكز ارائه می شود.

وی در خصوص یارانه این مراكز هم گفت: یارانه مراكز درجه یك یك میلیون و 110 هزارتومان، درجه دو یك میلیون و 10 هزار تومان است.
عرب نژاد اعتبار اختصاص یافته ماهیانه به مراكز شبانه روزی سالمندان را حدود حدود یك میلیون و 300 هزار تومان برای هر سالمند عنوان كرد.
   تاریخ: ۱۳:۱۲ - ۰۷/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۰