دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

خدمات رسانی مركز اوتیسم در دزفول
 
رییس اداره بهزیستی دزفول از ارائه خدمات لازم به كودكان اوتیسم در مركز اوتیسم این شهرستان خبر داد.
سعید ایثاری رئیس اداره بهزیستی دزفول گفت: مجوز های لازم برای راه اندازی مركز اوتیسم دزفول گرفته شد. مركز اوتیسم دزفول می تواند در حال حاضر 50 نفر از دانش آموزن اوتیسمی این شهرستان را كه تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند را پذیرش كند.

او می گوید: به دلیل وقفه چند ماهه ای كه بین تعطیلی مركز قبلی و شروع كار مركز جدید وجود داشت لازم است فراخوان داده شود تا همه ی خانواده هایی كه فرزند اوتیسم دارند كودكان خود را در این مركز ثبت نام كنند.

به گفته ایثاری این مركز خصوصی بوده و خیران در آن مشاركت نمی كنند چرا كه هزینه های مالی هم از طریق یارانه ای كه از سوی سازمان برای كودكان واریز می شود و هم از درصدی كه خانواده ها پرداخت میكنند تامین می گردد.

رییس اداره بهزیستی دزفول گفت: مركز اوتیسم كودكان این شهرستان بصورت آموزشی و توانبخشی است، زیرا علاوه بر كار های آموزشی و مهارتی كه برای كودكان ارائه میشود كار های توانبخشی مانند گفتار درمانی و در صورت نیاز كار درمانی هم برای دانش آموزان در نظر گرفته می شود.

برای گرفتن مجوز از كشور پیگیری های بسیاری انجام شد و ده روز پیش پروانه فعالیت صادر شد و مركز به محض صدور پروانه، شروع به كار كرد چرا كه از نظر فیزیكی آمادگی كامل را از قبل داشته بود.
   تاریخ: ۰۸:۲۷ - ۱۶/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۲۴۸