دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

آغاز به كار دومین همایش ملی رصد اجتماعی كووید 19
 
دومین كنگره ملی رصد اجتماعی كووید 19، صبح امروز (یكشنبه) با شركت اعضای هیات علمی، متخصصان، دانشجویان و پژوهشگران حوزه سلامت اجتماعی در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی آغاز به كار كرد.
آغاز به كار دومین همایش ملی رصد اجتماعی كووید 19
دومین كنگره ملی رصد اجتماعی كووید 19، صبح امروز (یكشنبه) با شركت اعضای هیات علمی، متخصصان، دانشجویان و پژوهشگران حوزه سلامت اجتماعی در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی آغاز به كار كرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این كنگره به مدت دو روز، به همت رصدخانه اجتماعی كووید 19 و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و با حمایت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برگزار می شود و دارای امتیاز بازآموزی برای شركت كنندگان است.

تعداد 132 مقاله به صورت سخنرانی و به شكل پوستردرباره سه محور «پیامد های روانی، اجتماعی، اقتصادی حوادث، بلایا و رویداد های بیولوژیك با تاكید بر همه گیری كووید 19»، «سیاست ها، اقدامات، مداخلات و درس آموخته ها در حوادث، بلایا و رویداد های بیولوژیك با تاكید بر همه گیری كووید 19» و «نظام ارائه اطلاعات و اطلاع رسانی در حوادث، بلایا و رویداد های بیولوژیك با تاكید بر همه گیری كووید 19»، به شركت كنندگان این كنگره ارائه می شود.

در بخش «پیامد های روانی، اجتماعی و اقتصادی حوادث، بلایا و رویداد های بیولوژیك با تاكید بر همه گیری كووید 19»، پیامد های كوتاه و بلندمدت در جمعیت عمومی، اقشار آسیب پذیر، ارائه دهندگان خدمات، نابرابری های پیامد های روانی و اجتماعی و تعیین كننده های اجتماعی پیامد های روانی و اجتماعی، مطرح می شود.

در بخش «سیاست ها، اقدامات، مداخلات و درس آموخته ها در حوادث، بلایا و رویداد های بیولوژیك با تاكید بر همه گیری كووید 19»، موضوعاتی مانند «درس آموخته های مرتبط با سیاست ها، مداخلات و راهكار ها، تعیین كننده های اجتماعی موثر بر رفتار شهروندان در ابتلا و مرگ و میر در همه گیری كووید 19 و بحران های مشابه، عوامل مرتبط با تدوین سیاست ها جهت مدیریت و كنترل، مداخلات بازتوانی روانی و اجتماعی كاركنان نظام سلامت و رفاهی و فرسودگی شغلی كاركنان نظام سلامت و رفاهی» مطرح خواهد شد.

آسیب شناسی وضعیت نظام ارائه اطلاعات و اطلاع رسانی موجود و مدل ها و الگو های موفق و پیشنهادی نظام ارائه اطلاعات و اطلاع رسانی، نیز از جمله مباحث قابل توجه است كه در بخش «نظام ارائه اطلاعات و اطلاع رسانی در حوادث، بلایا و رویداد های بیولوژیك با تاكید بر همه گیری كووید 19»، به تبادل نظر گذاشته می شود.

رصدخانه اجتماعی كووید 19، با تاكید بر اهمیت دومین كنگره ملی رصد اجتماعی كووید 19، همراهی جامعه با سیاست ها و برنامه ها را زمینه ساز كنترل هر چه بهتر بحران و به حداقل رساندن آسیب های اجتماعی دانسته و از همه اعضای هیات علمی، متخصصان، پژوهشگران و دانشجویان برای شركت در این رویداد ملی دعوت كرده است.

«حمیدرضا خانكه» رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از اواخر سال 1399 بنا بر ابلاغ وزیر وقت بهداشت، مسئولیت تشكیل رصدخانه اجتماعی كووید 19 را به عهده گرفت كه با تشكیل دبیرخانه رصدخانه و كارگروه های تخصصی درباره موضوع های مرتبط با ابعاد اجتماعی كووید 19 با همكاری اعضای هیات علمی و محققان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و دیگر دانشگاه های كشور، اقدام به طراحی و اجرای پروژه های تحقیقاتی پیرامون ابعاد اجتماعی كووید 19 كرد.
   تاریخ: ۱۴:۱۳ - ۱۵/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۵