دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

خدمات تخصصی حوزه اختلالات خواب و علوم رفتاری در بیمارستان فارابی كرمانشاه ارائه می شود
 
كرمانشاه - ایرنا - رییس بیمارستان فارابی كرمانشاه گفت: این بیمارستان با داشتن سه مركز تحقیقی - پژوهشی در حوزه اختلالات خواب، علوم رفتاری و توسعه تحقیقات بالینی و با ارایه خدمات در این حوزه ها جزو یكی از مراكز مطالعاتی برتر بیمارستانی دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه و غرب كشور است.
خدمات تخصصی حوزه اختلالات خواب و علوم رفتاری در بیمارستان فارابی كرمانشاه ارائه می شود كرمانشاه - ایرنا - رییس بیمارستان فارابی كرمانشاه گفت: این بیمارستان با داشتن سه مركز تحقیقی - پژوهشی در حوزه اختلالات خواب، علوم رفتاری و توسعه تحقیقات بالینی و با ارایه خدمات در این حوزه ها جزو یكی از مراكز مطالعاتی برتر بیمارستانی دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه و غرب كشور است.

دكتر«سارا حجتی تبار» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینكه بیمارستان فارابی 12 متخصص و فوق تخصص عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه در سطح دانشیار و استاد تمام دارد، افزود: واحد آموزش آن از 1380 راه اندازی شده و یكی از مراكز آموزشی مهم استان و غرب كشور در خصوص تخصص روان پزشكی است.

وی همچنین یكی از مهمترین واحدهای بیمارستان فارابی كرمانشاه را فعال بودن كد 724 مربوط به درمان سریع بیماران سكته های حاد مغزی عنوان كرد كه در كشور چند بیمارستان انگشت شمار با این كد فعال هستند.

حجتی تبار همچنین از راه اندازی بخش مانیتورینگ نوار مغز (عكس نوار مغز؛ عصب و عضله، تست خواب برای درمان اختلال خواب) بیمارستان فارابی در بهار امسال خبر داد و افزود: این بخش یكی از مهمترین واحدها درمان و تشخیص بیماران سرع و تشنج است كه بیمارستان فارابی را به یك واحد بین المللی در راستای خدمت رسانی به اتباع كشورهای خارجی مانند كشور عراق تبدیل می كند.

وی همچنین افتتاح بخش «مگا آی سی یو» این بیمارستان با 24 تخت در آینده نزدیگ خبر داد و گفت: تمام دستگاه ها و تجهیزات این بخش ویژه خریداری شده و در حال نصب است و پس از تجهیز بزودی به بهره برداری می رسد.

بیمارستان فارابی به بیماران روان پزشكی و مغز و اعصاب خدمات تخصصی ارایه می دهد
رییس بیمارستان فارابی كرمانشاه در ادامه گفت: این بیمارستان 257 تخت خوابی به عنوان تنها بیمارستان تخصصی مغز و اعصاب استان؛ در 2 بخش نورولوژی بیماران سكته مغزی و مغز اعصاب و روان پزشكی آقایان سه بخش و زنان 2 بخش به صورت تخصصی خدمات درمانی ارایه می دهد.

حجتی تبار با بیان اینكه 175 تخت این بیمارستان به بیماران بستری روان پزشكی اختصاص دارد، افزود: بیمارستان فارابی دارای 35 تخت بالینی، 12 تخت آی سی یو، یك واحد دیالیز، 18 تخت بخش نورولوژی (مغز و اعصاب) و هفت تخت بیماران سكته مغزی حاد با كد 724 است.

وی همچنین گفت: در 6 ماه نخست امسال؛ بیش از هشت هزار و 500 بیمار به بیمارستان فارابی مراجعه كردند كه سه هزار و 500 نفر آن مربوط به بیماران كرونایی بوده و از این تعداد 512 نفر بستری؛ 151 نفر در بخش مراقبت ویژه و در نهایت 442 از این تعداد بیمار بستری بهبود و ترخیص شد.

حجتی تبار اضافه كرد: در 6 ماه اول امسال 2 هزار و 600 نفر در خصوص مسائل روان پزشكی به بیمارستان مراجعه كردند كه هزار و 500 نفر از آنها نیاز به بستری داشتند.

وی همچنین گفت: در این مدت؛ 2 هزار و 200 بیمار نورولوژی یا (مغز و اعصاب ) برای دریافت خدمات درمانی در بیمارستان حضور یافتند كه هزار و 100 بیمار نیازمند بستری بودند.

پاراكلینك تخصصی و فوق تخصصی فارابی از مجهزترین مراكز درمان غرب كشور است

رییس بیمارستان فارابی كرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود؛ پاراكلینك تخصصی و فوق تخصصی فارابی را جزو مجهزترین بخش های درمانی مغز و اعصاب و روان پزشكی غرب كشور دانست كه به دستگاه ام آر آی، سی تی اسكن با وضوح بالا كه در بخش بیماران كرونایی بسیار مفید واقع شد، سونوگرافی، رادیولوژی، پرتوگرافی، دستگاه نواز مغز، آزمایشگاه و دستگاه تست خواب مجهز است.

حجتی تبار در ادامه اظهار داشت: 13 هزار و 500 نفر در 6 ماه نخست امسال به كیلینك تخصصی و فوق تخصصی فارابی مراجعه كردند كه برای آنها 400 نوار مغز، 13 هزار و 500 نفر واحد تصویربرداری ، 10 هزار ام آر آی و هزار واحد رادیولوژی صورت گرفته است.

وی همچنین به وجود واحد توانبخشی كلینیك تخصصی فارابی در چهار حوزه روانشناسی، روان سنجی و مشاوره ای، گفتار درمانی، حركت درمانی و بیمارهای ذهنی اشاره كرد.

این مقام مسئول در ادامه از مهمترین برنامه های بیمارستان فارابی را تفكیك فضای پاركلینكی فارابی از بخش بیمارستانی آن دانست و گفت: برخی به خاطر تخصص بیمارستان فارابی در راستای درمان بیماران روان پریش و روان پزشكی برای آنكه انگ (روانی ) نخورند، به این پاركینیك كه خدمات بسیار ارزشمندی به بیماران با تعرفه های دولتی ارایه می دهد مراجعه نمی كنند و از خدمات آن در راستای درمان خود بهره مند نمی شود به همین دلیل تفكیك پاراكلینك از بخش اصلی بیمارستان در برنامه است.

حجتی تبار همچنین از تفكیك اوژانس بخش نورولوژی سكته مغزی یا مغز و اعصاب با اورژانس بیماران روان پزشكی در بدنه اصلی بیمارستان یكی از دیگر برنامه این بیمارستان عنوان كرد.

وی همچنین گفت: در بخش پاراكلینیك بیمارستان فارابی قصد داریم واحدهای دندان پزشكی، زنان و اطفال، داخلی، كه پاسخگو تمام نیاز های بیماران باشد را نیز راه اندازی كنیم.

حجتی تبار همچنین از راه اندازی واحد روان پزشكی كودكان و نوجوانان این بیمارستان برای درمان بیماری روان پزشكی آنان خبر داد.

انگ زدایی از مراجعه كنندگان به بیمارستان فارابی كرمانشاه بسیار ضروری است
این مقام مسئول در پایان یكی از رسالت های اصلی رسانه را انگ زدایی جامعه از مراجعه كنندگان به بیمارستان تخصصی فارابی كرمانشاه عنوان كرد و بیان داشت: این موضوع بسیار مهم است كه افراد جامعه بدانند كسانی كه به این بیمارستان مراجعه می كنند، لزوما بیماران روانی نیستند، بلكه این بیمارستان برای درمان های مختلفی مانند سكته مغزی، ناراحتی و اختلالات بی خوابی و مسائل پزشكی دیگر به افراد خدمات ارائه می كند.

حجتی تبار همچنین افزود: انواع و اقسام مختلف بیماری ها روان پزشكی مانند افسردگی، بی انگیزی، مشكلات گفتاری، حركتی و ذهنی وجود دارد كه افراد برای درمان مراجعه می كنند و باید دیدگاه جامعه در این خصوص عوض شود.

بیمارستان فارابی كرمانشاه در سال 60 به منظور درمان بیماران روان پزشكی تاسیس شده است.

استان كرمانشاه در مجموع 25 بیمارستان دارد كه از این تعداد 18 بیمارستان زیرنظر دانشگاه علوم پزشكی است.

برچسب ها
- رادیولوژی
- دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی كرمانشاه
- سلامت روان
- سونوگرافی
- كرمانشاه
- سكته مغزی
- متخصص مغز و اعصاب
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۴۵ - ۱۹/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۹۵