دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

شورای تامین بهداشت روان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تشكیل جلسه داد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی دانشگاه علوم بهزیستی؛

شورای تامین بهداشت روان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تشكیل جلسه داد

جلسه شورای تامین بهداشت روان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با حضور رئیس دانشگاه، معاون فرهنگی-دانشجویی، رییس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویی، مدیر كلینیك درمانی و توانبخشی نظام مافی، مدیر حراست دانشگاه و كارشناسان مركز مشاوره در سالن اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد.

به گزارش وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بنقل از مفدا؛ این جلسه به منظور ایجاد زمینه بررسی جامع مسائل دانشجویی در دانشگاه و استقرار فرآیندهای جامعه نگر بهداشت روانی با هدف تعدیل موانع محیطی رشدی استعدادهای فطری و تقویت ابعاد سازنده آن تشكیل شد.

در ابتدای جلسه ، "زینب رازانی" كارشناس مركز مشاوره و سلامت روان دانشجویی دانشگاه، گزارشی از عملكرد مركز مشاوره در سال 99 اعم از ارائه خدمات مشاوره فردی به صورت آنلاین، تهیه كلیپ های آموزشی، گزارش نتایج غربالگری دانشجویان دانشگاه، بحث و مذاكره درمورد چگونگی همكاری دانشگاه با مركز مشاوره دانشجویی ارائه داد.

دكتر " حسن شاكری " معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه ضمن تشكر از فعالیت های انجام شده در این حوزه گفت: برنامه های مشاوره در دانشگاه برای اثربخش بودن باید به نیازهای رشدی و سازگاری همه دانشجویان توجه كند و مانند آموزش رسمی، یك فرآیند مستمر و پویا باشد، و نیز بایستی از حمایت حرفه ای و اجتماعی برخوردار باشد و به سنجش منظم نیازهای دانشجویان و ویژگی های محیط آموزشی آن ها بپردازد و با توجه به ماموریت های دانشگاه در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماعی، ان شاالله بتوانیم بهترین خروجی را داشته باشیم.

در ادامه جلسه، دكتر" بهمن بهمنی" رئیس مركز مشاوره دانشجویی و كارشناسان مركز مشاوره دانشجویی ضمن اشاره به ارائه خدمات مركز مشاوره در سال 99 ، و برنامه عملیاتی برای سال آتی در سطوح اول و دوم و سوم، در مورد مشكلات شایع دانشجویان، برگزاری وبینارهای آموزشی، و كمبودهای مركز مشاوره و تاثیر آن در خدمات رسانی به دانشجویان سخن گفت.

دكتر " حمیدرضاخانكه " رئیس دانشگاه نیز ضمن تبریك اعیاد رجبیه گفت: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با توجه به فلسفه وجودی كه دارد در همه حوزه ها اعم ازكودك، بزرگسال، سالمند و... تخصص های ویژه ای دارد و با بقیه دانشگاه ها متفاوت است و این برای دانشگاه مزیت محسوب می شود.

وی افزود: همه افراد جامعه به خدمات بهداشت روان نیاز دارند، ولی مهم این است كه چطور این خدمات ارائه شود، منابع دانشگاه محدود می باشد، ولی مبحث بهداشت روان ازاولویت های اصلی دانشگاه است. با توجه به برنامه عملیاتی این حوزه می توانیم از تمام ظرفیت های دانشگاه استفاده نماییم و برای دانشگاه ما كه از تنوع فرهنگی زیادی در میان دانشجویان برخوردار است، ایجاب می كند كه خدمات هم بطور متفاوت ارائه شود.

رئیس دانشگاه تصریح كرد: انتظار است كه با توجه به پتانسیل دانشگاه و وجود اساتید و دانشجویان مجرب در این حوزه، بتوانیم برنامه های موفقی برای دانشگاه و حتی سطح كشور مخصوصا" در این شرایط كرونایی داشته باشیم.

در ادامه، سایر اعضای شورا ضمن ارائه نقطه نظرها پیرامون مسائل بهداشت روان دانشجویان، به تبادل نظر در این خصوص پرداختند.

گفتنی است؛ مركز مشاوره دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تحت نظر معاونت فرهنگی- دانشجویی دانشگاه، در راستای ارائه خدمات روان شناختی و مشاوره به دانشجویان فعالیت می كند.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: طیبی
   تاریخ: ۲۲:۵۲ - ۰۶/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۳