دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

ارتباطات دانشگاه و جامعه باید تقویت شود/ در حوزه "فرهنگ" غفلت كرده ایم
 
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه نظر و دیدگاه نخبگان برای حل مشكلات كشور راهگشا است، عنوان كرد: دیدگاه نخبگان برای رفع مشكلات كنونی كشور چراغ راه مسئولان است.
ارتباطات دانشگاه و جامعه باید تقویت شود/ در حوزه دكتر محمد رشیدی در نشست هم اندیشی با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه با اشاره به حوادث اخیر كشور، اظهار كرد: اتفاقات و اغتشاشات اخیر بر بستر آسیب های اجتماعی جامعه سوار شد كه دشمنان هر بار به یك بهانه آن را فعال می كنند.

نماینده كرمانشاه در مجلس گفت: در آشوب ها و اغتشاشات روزهای اخیر اگر بگوییم 100 درصد كار دشمنان بود كار اشتباهی است و همچنین اگر بگوییم دشمنان نیز در آن دخالت تاثیرگذار نداشتند باز هم غلط است، چون می بینیم كه دشمنان از مشكلات كشور ما هجمه سنگین رسانه ای به راه انداختند.

رشیدی در پاسخ به اینكه چرا دشمنان فقط برای كشور ما این حجم از هجمه و دشمنی راه می اندازند، گفت: كشور ما آرمان دارد و 43 سال است هنور ارزش ها و آرمان های انقلابی ما زنده است و مانع آن است كه دشمنان هر غلطی خواستند در منطقه انجام دهند و همه برنامه ریزی های آنها را به هم ریخته است.

وی همچنین یكی از مهمترین دلایل دشمنی با جمهوری اسلامی ایران را پیشرفت در همه زمینه های علمی، صنعتی و نظامی دانست و تصریح كرد: این در حالیست كه در این سالها تمام سختی ها و تحریم ها را بر ما تحمیل كردند، چون آنها ایران را ضعیف می خواستند و مانند حكومت پهلوی وابسته به آنها باشد، ولی اینك ایران قوی نه تنها در بسیاری از موارد خود كفا شده بلكه صادرات علم و تكنولوژی دارد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: البته در بسیاری از موارد نیز در داخل كشور مشكلاتی مانند گرانی، تورم و بیكاری را داریم و باید بپذیریم كه در حكمرانی ما نیز انتقاداتی وجود دارد و مسائل و مشكلات اقتصادی و معیشتی باعث غفلت ما از مباحث فرهنگی شده است.

رشیدی گفت: نتیجه غفلت ما از مباحث جنگ نرم و فرهنگی نیز همین است كه 60 تا 70 درصد افراد حاضر در اغتشاشات و آشوب های روزهای اخیر، جوانان زیر 25 سال كشور بودند.

وی با اشاره به اینكه خط اغتشاشگران از معترضان جداست و باید به خواسته های به حق معترضان گوش داده و به آن جامه عمل بپوشانیم، گفت: باید به نیاز و خواسته جوانان پاسخ می دادیم و حرف های آنان را می شنیدیم، اما غفلت كردیم و اگر اقناع سازی درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی، امیدآفرینی و اشتغال صورت می گرفت مطمئنا چنین اتفاقاتی در كشور رخ نمی داد.

نماینده مردم كرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه ایجاد اشتغال با تمركز بر تقویت بخش خصوصی و چابك سازی دولت را یكی از راه های برطرف كردن مشكلات كنونی جامعه عنوان كرد و افزود: این مسائل و مشكلات یك شبه بوجود نیامده كه یك شبه حل شوند، بلكه باید پله پله با كمك نخبگان و دانشگاه ها آنان را حل كنیم.

رشیدی در بخش دیگر از صحبت های خود دروغ و خشونت را مولفه های اصلی اغتشاشات و آشوب های روزهای اخیر برشمرد و خواستار تبیین مسائل كشور توسط نخبگان و دانشگاهیان شد، افزود: اگر نخبگان در جامعه منفعل عمل كنند، روز مرگ آن جامعه است. باید در راستای گفت و گوی درباره مشكلات و مسائل كشور نخبگان به میدان بیایند و حرف بزنند و راهكار ارایه دهند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه نظر و دیدگاه های نخبگان برای حل مشكلات كشور راهگشا است، خاطرنشان كرد: پیشرفت و توسعه هر كشوری بر مبنای حركت نخبگان آن است و به همین دلیل مطمئنا دیدگاه نخبگان برای مشكلات كنونی كشور چراغ راه مسئولان است.

رشیدی خواستار برگزاری كرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها شد و افزود: ارتباطات بین دانشگاه و آحاد جامعه باید تقویت شود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۲۵ - ۲۱/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۷