دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

بیماران خاص در كهگیلویه و بویراحمد از مزایای صندوق بیمه بیماران خاص بهره مند می شوند
 
یاسوج- ایرنا- مدیركل بیمه سلامت كهگیلویه و بویراحمد گفت: بیماران خاص استان مبتلا به یكی از 27 نوع بیماری مشخص شده، حتی افراد تحت پوشش بیمه های دیگر می توانند از خدمات و مزایای صندوق بیمه بیماران خاص، صعب العلاج و نادر استان بهره مند شوند.
بیماران خاص در كهگیلویه و بویراحمد از مزایای صندوق بیمه بیماران خاص بهره مند می شوند یاسوج- ایرنا- مدیركل بیمه سلامت كهگیلویه و بویراحمد گفت: بیماران خاص استان مبتلا به یكی از 27 نوع بیماری مشخص شده، حتی افراد تحت پوشش بیمه های دیگر می توانند از خدمات و مزایای صندوق بیمه بیماران خاص، صعب العلاج و نادر استان بهره مند شوند.

كیان دهراب پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینك صندوق بیمه بیماران خاص، صعب العلاج و نادر در استان راه اندازی شده است، پیش از راه اندازی این صندوق تنها پنج بیماری خاص تحت پوشش خدمات ویژه بیمه سلامت بودند.

وی افزود: این پنج بیماری شامل بیماران ام اس، به تعداد 424 نفر، تالاسمی ماژور به تعداد 280 نفر، دیالیزی 254 نفر، پیوند كلیوی 214 نفر و هموفیلی 46 نفر كه مجموعا یك هزار و 218 نفر بوده است.

مدیركل بیمه سلامت كهگیلویه و بویراحمد تصریح كرد: از ابتدای امسال تاكنون ماهیانه مبلغی بیش از یك میلیارد و 607 میلیون تومان به طور میانگین (ماهانه) از طرف بیمه سلامت در یك هزار و 141 بار مراجعه بیماران خاص در بخش های بستری و سرپایی از طرف بیمه سلامت پرداخت شده است.

دهراب پور عنوان كرد: با راه اندازی صندوق بیمه بیماران خاص، صعب العلاج و نادر تعداد بیماری های تحت پوشش از پنج بیماری به 27 بیماری افزایش یافت.

وی ابراز داشت: این بیماری ها شامل بیماران سرطانی، بیماری های قلبی و عروقی، همه پیوندها( پیوند كلیه، پانكراس، روده، ریه، مغز و استخوان، بیماری های مزمن روانی، صرع مقاوم به درمان، پاركینسون، آسیب های شنوایی شدید، اوتیسم، اس ام ای تیپ یك، دو و سه، بال پروانه ای و موكوپلی ساكاریدوز هستند.

مدیركل بیمه سلامت كهگیلویه و بویراحمد عنوان كرد: افرادی كه مبتلا به این بیماری ها هستند جهت برخورداری از تخفیفات ویژه این صندوق می بایست در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت www.bimehsalamatiranian.ir و یا به معاونت درمان دانشگاه مراجعه و در سامانه مدیریت بیماری های نادر ثبت نام كرده و از تخفیفات ویژه بیمه سلامت برخوردار گردند.

به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم با اختصاص بودجه پنج هزار میلیارد تومانی،صندوق بیماران خاص، صعب العلاج و نادر را راه اندازی كرد تا بتواند بخشی از دغدغه این بیماران را از طریق حمایت های دولتی برطرف كند.

پنجم مردادماه 1401 هیات دولت در اجرای تكلیف قانونی بند "ن" تبصره 17 قانون بودجه سال 1401 كل كشور و با توجه به ضرورت تسریع در توسعه حفاظت مالی از بیماران خاص و صعب العلاج، اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج را به تصویب رساند.

موضوع فعالیت صندوق یادشده فراهم كردن امكان دریافت تسهیلات قرض الحسنه برای مشمولان از طریق بانك های عامل، فراهم آوردن زمینه تامین مالی بهینه داروها، تجهیزات پزشكی، كالاها و خدمات سلامت محور مرتبط با بیماری خاص و صعب العلاج مشتمل بر خدمات ارتقای سلامت، خدمات پیشگیرانه، خدمات تشخیصی و درمانی، خدمات بازتوانی و توانبخشی و مراقبت های دوره ای و تسكینی، خدمات پرستاری و درمان در منزل آنان و نظایر آن كه فهرست آن به تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی رسید، با استفاده از پایگاه اطلاعات و به منظور بهبود محافظت مالی برای مشمولان در قبال بخشی از هزینه های سلامت است.

حدود 95 درصد مردم استان كهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و 67 مركز، 120 پزشك و 60 ماما به این میزان جمعیت استان ارائه خدمات می دهند.

برچسب ها
- بیمه سلامت
- كهگیلویه و بویراحمد
- حمایت از بیماران خاص
- یاسوج
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۴:۱۲ - ۲۱/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۵