دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

ارتباط بیشتر متخصصان و اساتید دانشگاه ها با كمیسیون های تخصصی مجلس، به فعالیت بهتر نمایندگان كمك می كند
 
دكتر محسنی بندپی عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

ارتباط بیشتر متخصصان و اساتید دانشگاه ها با كمیسیون های تخصصی مجلس، به فعالیت بهتر نمایندگان كمك می كند

دكتر محمدعلی محسنی بندپی عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی امروز (یكشنبه) در گردهمایی تحلیل داده های طرح كشوری Contingent-NIPT ، ارتباط بیشتر متخصصان و اساتید دانشگاه ها با كمیسیون های تخصصی مجلس و اطلاع رسانی به نمایندگان مجلس را در ارائه نظرات بهتر نمایندگان موثر دانست.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، وی با تشكر از همه دست اندركاران و همكاران خود در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بابت اجرای طرح بزرگ كشوری Contingent-NIPT ، كه این روزها به آن نیازمند هستیم، افزود: واقعیت این است كه ما در این مقطع زمانی بیش از هر زمان دیگر نیازمند توجه به بهداشت و پیشگیری هستیم و بقول آقای دكتر ملك زاده، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به همین منظور تاسیس شده است.

وی گفت: براساس آمار سازمان پزشكی قانونی، 269 هزار نفر در حوادث ترافیكی مجروح می شوند كه اگر فقط 10 درصد آنان، معلول شوند، 27 هزار نفر معلول خواهیم داشت و اگر به این عدد، مجروحان حوادث ناشی از كار و ... را اضافه كنیم، می بینیم كه هر سال چقدر معلول به جمعیت افراد دارای معلولیت اضافه می شوند.

دكتر محسنی بندپی افزود: اگر نگاه ما فقط درمان محور باشد و همه 8/5 درصد بودجه ای كه به بهداشت و درمان می دهیم به 18/5 درصد افزایش یابد، باز هم به جایی نخواهیم رسید.

وی از همكاران خود و متخصصان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی خواست كه ارتباط خودشان را با كمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی بیشتر كنند و تصریح كرد كه باید نمایندگان محترم عضو كمیسیون های اقتصادی، امور اجتماعی، آموزش و تحقیقات، و كمیسیون های مرتبط با فعالیت دانشگاه را به این دانشگاه بیاوریم، چرا كه مطمئنا هرچه نمایندگان محترم مردم، آگاهی از نتایج تحقیقات و نظرات اساتید داشته باشند، قطعا طرح های علمی در صحن علنی مجلس رای بهتری می آورند.

دكتر روح الامینی عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی با اشاره به سابقه شكل گیری طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، طی سالها و تصویب قانون آن در مجلس گفت: انتقادهایی كه بر این قانون آورده شده، بدون توجه به سابقه آن بیان می شود، درصورتی كه خروجی آن، مدیریت شده و كار شده است.

وی افزود: اگر مواردی نیز در این قانون بچشم می خورد، باید به مرور زمان، بررسی شده و مانند طرح تحقیقاتی Contingent-NIPT ، تدبیری برای آن اندیشیده شود. این مطالعات هرچه گسترده تر و متنوع تر و با اعتبار لازم برای تعمیم مناسب آن انجام شود، مفید خواهد بود.

این نماینده مجلس با تشكر ویژه از مجریان طرح كشوری غربالگری مادران باردار، خطاب به متخصصان شركت كننده در این گردهمایی، اظهار داشت: اگر نگرانی هایی در این خصوص وجود دارد، ما آنها را پیگیری می كنیم و لازم است كه نتایج طرح، به زبان ساده و بصورت كاربردی از طریق صدا و سیما، در اختیار عموم مردم قرار بگیرد.

وی افزود: وقتی می توان از تولد 70 هزار معلول شدید در جامعه پیشگیری كرد، و بستر قانونی آن هم وجود دارد، این طرح تحقیقاتی، كار خیلی بزرگی برای كشور است كه جای تشكر و قدردانی از دست اندركاران و مجریان این طرح را دارد.

گفتنی است، گردهمایی تحلیل داده های این طرح كشوری، امروز با حضور دكتر شهریاری رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس، دكتر روح الامین و دكتر محسنی بندپی اعضای این كمیسیون در مجلس، دكتر ملك زاده معاون وقت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، محققان موسسه نسل امید و دانشگاه های علوم پزشكی، مسئولان سازمان ها و نهادهای ذیربط در وزارت بهداشت و سازمان های پزشكی قانونی و نظام پزشكی، رئیس و اعضای هیات علمی مركز تحقیقات ژنتیك دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و انجمن های علمی متخصصان رشته های مربوط برگزار، و نتایج ارزشمند این طرح كشوری منتشر شد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور

   تاریخ: ۰۶:۵۹ - ۲۳/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۰