دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

اختصاص بودجه10میلیون دلاری به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران
 
رئیس دفتر نمایندگی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران گفت: 10 میلیون دلار بودجه برای مقابله با حوادث، به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تخصیص داده خواهد شد. عطا مرتضی دورانی در دیدار با اعضای فعال و برگزیده رویدادهای فرهنگی هلال احمر استان زنجان به مناسبت هفتاد و پنجمین ...
رئیس دفتر نمایندگی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران گفت: 10 میلیون دلار بودجه برای مقابله با حوادث، به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تخصیص داده خواهد شد.
عطا مرتضی دورانی در دیدار با اعضای فعال و برگزیده رویدادهای فرهنگی هلال احمر استان زنجان به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس سازمان جوانان ضمن تبریك هفتاد و پنجمین سال تاسیس سازمان جوانان به اعضای جوانان هلال اظهار كرد: 10 میلیون دلار بودجه به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اختصاص داده خواهد شد.
رئیس دفتر نمایندگی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران گفت: قرار است با استفاده از این بودجه حمایت كرده و از حوادث جلوگیری كنیم و برای مقابله با حوادث در ایران آماده تر شویم.
دورانی با بیان اینكه 15 میلیون خیر در جهان داریم كه به صلیب سرخ كمك می كنند، افزود: اگر ما وجود داریم به خاطر جوانان است و تمام تمركز ما كمك به این قشر و اهمیت به ایده های آنها است چرا كه متخصصان و كارشناسان آینده هلال احمر ایران هستند.
رئیس دفتر نمایندگی فدارسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران گفت: اعضای جوانان همچنین می توانند به مهاجران كشورهای همسایه كمك كنید و ما به عنوان فدارسیون بین المللی به شما كمك می كنیم.
نماینده دبیر كل و مسئول خانه های هلال جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز در ادامه این دیدار ضمن تبریك هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان جوانان افزود: پایه و ستون این مجموعه جوانان هستند كه در دوره شیوع بیماری كرونا این اعضا در طرح های مختلف مشاركت جدی داشتند.
حسن فراهانی با بیان اینكه سرمایه اجتماعی یكی از مهم ترین مولفه ها در نظام توسعه هر كشوری به شمار می رود، اظهار داشت: این مهم در همه فرایندهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: سرمایه اجتماعی از سرمایه های معنوی و علمی نیز ارزشمندتر است و مهم ترین گروه هایی كه می تواند در افزایش سرمایه اجتماعی موثر باشند، جوانان هستند. نماینده دبیر كل و مسئول خانه های هلال جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت: همه گروه ها اعم از گروه های دانشگاهی، علما و سایر گروه های اجتماعی نیز هستند اما تاثیرگذاری جوانان بسیار زیاد است و سرمایه اجتماعی مهم ترین ركن در توسعه كشور محسوب می شود و همه مصمم هستیم كشور را در این مسیر قرار دهیم. فراهانی اظهار داشت: در جمعیت هلال احمر به این موضوع توجه و تلاش شده از نیروهای جوان در اركان مدیریتی و سایر مشاغل استفاده شود كه به نوعی جوانان را باور كرده ایم.
وی خاطرنشان كرد: امید داریم این باور و واگذاری نقش ها و وظایف بیشتر محقق شود و كارها را بیشتر از گذشته به جوانان بسپاریم.
نماینده دبیر كل و مسئول خانه های هلال جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت: هلال احمر بهترین ظرفیت برای گروه های جوانان است تا نقش اجتماعی را ایفا كنند و از طرفی نیز به توسعه كشور كمك كنند.
هلال احمر استان زنجان بیش از 10 هزار عضو در حوزه جوانان دارد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در ادامه این برنامه ضمن تبریك هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس سازمان جوانان افزود: اعضای جوانان حاضر در این جلسه در برنامه های شاخص هلال احمر استان زنجان یاریگر این مجموعه بوده اند و اعضای جوانان از پنج تا 35 سال هستند.
قاسم موسوی اظهار داشت: هلال احمر استان زنجان فقط در حوزه جوانان بیش از 10 هزار نفر عضو دارد. وی ادامه داد: این اعضا در دوره كرونا به نحو قابل توجهی دست ما را در مهار و پیشگیری از شیوع بیماری كرونا گرفتند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در اوایل شیوع بیماری كرونا غربالگری و تب سنجی مسافران ورودی به استان را برعهده داشتند و این خدمات را بدون هیچ چشم داشتی ارائه كردند.
موسوی اظهار داشت: در ادامه پیشگیری از شیوع این بیماری اعضای جوانان دختر و پسر، طرح حاج قاسم سلیمانی، آمران سلامت، ناظران سلامت تا مرحله واكسیناسیون شهروندان را در سالن ورزشی هلال احمر انجام داده اند.
وی ادامه داد: اعضای جوانان هلال احمر در دسته های عزاداری حسینیه اعظم و زینبیه اعظم و هیئت ها و دسته های عزاداری در توزیع ماسك و راهنمایی شهروندان برای جلوگیری از شیوع بیماری كرونا مشاركت جدی داشتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از همه اعضای حاضر در جلسه كه بدون هیچ چشم داشتی در طرح های مختلف حوزه جوانان مشاركت دارند، قدردانی كرد. موسوی تاكید كرد: هدف ما این است تا مشاركت در فعالیت های جامعه و مهارت های بهتر زیستن و زندگی را یاد بدهیم تا برای زمان حوادث آماده باشند. وی اظهارداشت: نتیجه همه این آموزش ها افزایش تاب آوری در جامعه است كه در هلال احمر برای این مهم تلاش می كنیم.
گفتنی است، در پایان این دیدار به اعضای حاضر در جلسه هدایایی اهدا و از زحمات و تلاش های آنها قدردانی شد. رئیس دفتر نمایندگی فدارسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران و نماینده دبیر كل و مسئول خانه های هلال جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، در سفر یك روزه خود از پایگاه پشتیبانی امداد و نجات شمالغرب، مركز جامع توانبخشی شهید چمران هلال احمر و با اعضای جوانان فعال هلال احمر استان زنجان دیدار كردند.
منبع خبر:
روزنامه ابتكار
   تاریخ: ۰۸:۵۲ - ۲۸/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۹