دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

پدرانی كه چشم انتظار دیدن فرزندشان هستند
 
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد عرب نژاد صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: هم اكنون هفت مركز شبانه روزی سالمندان در استان خدمات توانبخشی مراقبتی ارائه می دهند و 55 پدرسالمند در این مراكز در سالروز ولادت امیر مؤمنان حضرت علی (ع) چشم انتظار دیدار فرزندانشان هستند.

وی مجموع سالمندان زیر پوشش این مراكز را 133 نفر برشمرد و گفت: مركز توانبخشی مركزی است كه توسط فرد حقیقی و یا حقوقی با كسب مجوز از بهزیستی كشور تأسیس شده و مطابق دستورالعمل های سازمان به سالمندان واجد شرایط به طور شبانه روزی، خدمات توانبخشی مراقبتی ارائه می شود.

مدیركل بهزیستی استان خراسا ن جنوبی اقدامات پزشكی و پرستاری، خدمات توان بخشی پزشكی، توان بخشی اجتماعی، توان بخشی حرفه ای، توانبخشی آموزشی و اقدامات مراقبتی غیرمهارتی و برنامه های اوقات فراغت را از جمله خدماتی برشمرد كه در این مراكز ارائه می شود.

عرب در خصوص یارانه این مراكز عنوان داشت: یارانه مراكز درجه یك، یك میلیون و 110 هزار تومان و درجه دو یك میلیون و 10 هزار تومان است.

وی اعتبار اختصاص یافته ماهیانه به مراكز شبانه روزی سالمندان را حدود یك میلیون و 300 هزار تومان برای هر سالمند عنوان كرد.

انتهای پیام/3403/ج
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۳:۵۱ - ۰۷/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۴