دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

مدرسه و كلاس درس اساس تحول در آموزش است
 
رئیس آموزش وپرورش استثنایی كردستان گفت: معلم هوشمند، مدرسه و كلاس درس اساس تحول بنیادین در آموزش است.
طالب محمدی اظهار داشت: جشنواره الگو های برتر یاددهی یادگیری دانش آموزان با نیاز های ویژه با هدف توسعه زمینه پژوهشگری و ارتقای مهارت های حرفه ای معلمان، به اشتراك گذاری تجارب معلمان، آشنایی با فناوری های نوین، شناسایی و ترویج روش ها و تجارب موفق و كارآمد تدریس برگزار می شود. 

 رئیس آموزش وپرورش استثنایی كردستان با بیان اینكه مخاطبین این جشنواره تمامی شاغلین در دوره های مختلف تحصیلی، آموزش تلفیقی- فراگیر مراكز آموزشی و توان بخشی مشكلات ویژه یادگیری هستند، ادامه داد: بر اساس شیوه نامه اجرایی جشنواره الگو های برتر یاددهی یادگیری دانش آموزان با نیاز های ویژه همكاران شاغل در مدارس استثنایی و مراكز آموزشی توانبخشی استان تا 30 آذرماه جاری فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه استانی این جشنواره واقع در حوزه آموزش اداره استثنایی استان ارسال كنند.

او با بیان اینكه تنوع نیاز ها در دانش آموزان با نیاز های ویژه این ضرورت را ایجاب می كند تا ارتقا وبه روز آوری تخصص ومهارت معلمین مدنظر قرار گیرد، خاطر نشان كرد: نقش معلم به عنوان هدایت كننده ومؤثرترین عنصر در فرآیند آموزش وپرورش اجتناب ناپذیر است، لذا تغییرات وتحولات در نوع وچگونگی آموزش وارتقای توانمندی معلمان در برنامه های آموزشی باید در اولویت قرار گیرد. 

محمدی با اشاره به اینكه معلمی دارای عملكرد بهتر وتدریس كا رآمدتری است كه دارای دانشی بیشتر، روش های تدریس خلاقانه تر، مهارت بكارگیری روش های جدید وفعال تدریس وارزیابی باشد واز روش های مختلف ارزشیابی استفاده كند؛ تصریح كرد: افزایش توانمندی معلمان موجب رشد دانش آموزان شده وسطح یادگیری ومهارت را در آنان ارتقا می بخشد.

او با بیان اینكه معلمان عنصر اصلی در نظام آموزش و پرورش به شمار می آیند، تصریح كرد: موفقیت نظام آموزشی به تعامل دانش، مهارت وحساسیت معلم ازیك سو وتحقق انتظارات یادگیرندگان از سوی دیگر مرتبط است.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینكه به منظور ارتقای كیفیت تعلیم وتربیت واثر بخشی آموزش باید مهارت ها وتوانمندی های لازم در معلمان را با مجهز نمودن آنان به بینش علمی تقویت كرد، اظهار داشت: درك این مفهوم كه نقش معلم به عنوان مهم ترین عنصر در فرآیند تعلیم وتربیت فقط یاددادن نیست، بلكه ایجاد موقعیت یادگیری است تغییرات شگرفی رادر نحوه آموزش وتربیت دانش آموزان ایفا خواهد كرد.
   تاریخ: ۰۰:۲۱ - ۲۹/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۶