دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

كاشت رایگان حلزون شنوایی 61 بیمار بوشهری با موفقیت انجام شد
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی بوشهر گفت: تاكنون عمل كاشت حلزون شنوایی در 61 بیمار بوشهری با موفقیت و به شكل رایگان انجام شده و 21 بیمار همچنان در نوبت دریافت خدمات این عمل قرار دارند.
كاشت رایگان حلزون شنوایی 61 بیمار بوشهری با موفقیت انجام شد معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی بوشهر گفت: تاكنون عمل كاشت حلزون شنوایی در 61 بیمار بوشهری با موفقیت و به شكل رایگان انجام شده و 21 بیمار همچنان در نوبت دریافت خدمات این عمل قرار دارند.

احمد یزدان پناه روز شنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: پس از 30 سال در كشور و در قالب طرح ملی تحول كاشت حلزون شنوایی، شاهد اجرای علمی این طرح به شكل رایگان به متقاضیان در استان بوشهر هستیم.

وی افزود: در این طرح كه با همكاری دانشگاه علوم پزشكی و اداره كل بهزیستی استان بوشهر در حال انجام است، بیماران به شكل غربالگیری انتخاب و پس از ثبت اسامی آنها در یك سامانه، زمینه ارائه خدمات مرتبط با كاشت حلزون شنوایی به شكل رایگان انجام می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی بوشهر تصریح كرد: بر اساس داده های آماری، دولت به هر فردی كه نیازمند ارائه خدمات كاشت حلزون شنوایی است، 700 میلیون ریال اختصاص می دهد تا بیماران دغدغه پرداخت هزینه ای، نداشته باشند.

یزدان پناه ادامه داد: در قالب این طرح، ارائه پروتز، 100 جلسه گفتاردرمانی، حق الزحمه تیم های جراحی و هتلینگ بیمارستانی رایگان است تا در این زمینه فشاری متوجه خانواده های این افراد نشود.

وی یادآور شد: به دلیل نداشتن فوق تخصص گوش و حلق و بینی در استان بوشهر، خدمات مرتبط با كاشت حلزون شنوایی در شیراز انجام می شود كه با وجود تحصیل یكی از پزشكان بومی استان بوشهر در این رشته فوق تخصصی، انتظار می رود كه با اتمام تحصیلات وی، زمینه راه اندازی مركز ارائه این خدمات در بوشهر آغاز به كار كند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی بوشهر بیان كرد: اگر چه زمان طلایی ارائه خدمات كاشت حلزون شنوایی تا زیر 6 ماهگی نوزادان برآورد شده است اما این شرایط در استان بوشهر و كشور از صفر تا 4 سالگی است كه با استفاده از غربالگری در مراكز زایمان، به دنبال كاهش سن متقاضیان دریافت كننده این خدمات هستیم.

وی با اشاره به خدمات دولت مردمی رئیسی در استان بوشهر، گفت: كمك به تجهیز بیمارستان ها و مركز درمانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشكی بوشهر، راه اندازی قریب الوقوع دو مركز ناباروری در شهرهای بوشهر و برازجان، كاهش شدید وابستگی به پیگیری های سیر درمان در استان های مجاور با ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری در درون استان بوشهر و نظارت های مستمر دانشگاه بر كاركرد پزشكان برای جلوگیری از هر گونه تخلف احتمالی عمده ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشكی بوشهر طی دولت سیزدهم بوده است.

یزدان پناه گفت: اگر چه اقدامات جهادی پزشكان، پرستاران و تمامی كادر درمان در دوران كرونا، به همراه بسیج عمومی دانشگاه برای ارائه خدمات بهینه، برگ زرینی در تاریخ استان به یادگار گذاشت اما با وجود خودگردانی این بیمارستان ها، مشكلاتی از حیث تولید درآمد برای ارائه خدمات جدید نیز بر جای گذاشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی بوشهر ادامه داد: در این مسیر و با فروكش كردن كرونا، بیمارستان های استان با كمبودهایی مواجه شده اند كه با پیگیری های انجام شده و استفاده از ظرفیت های بودجه ای وزارت بهداشت، به دنبال رفع نارسایی ها هستیم.

وی با اشاره به ضریب اشغال 56 درصدی تخت های بیمارستانی در 6 ماه اول امسال در استان بوشهر، یادآور شد: از تعداد یك هزار و 120 تخت بیمارستانی متعلق به دانشگاه علوم پزشكی بوشهر، یك هزار و 40 تخت از جمله 165 تخت ویژه، فعال است.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- بوشهر
- دانشگاه علوم پزشكی
- كمبود تخت بیمارستانی
- شیراز
- بیماری
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۶:۲۹ - ۲۸/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۴