دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

انتشارات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به دلیل اختصاصی بودن، منحصر بفرد است
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در كافه كتاب گفت:

انتشارات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به دلیل اختصاصی بودن، منحصر بفرد است

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (شنبه) در كافه كتاب این دانشگاه كه به مناسبت هفته كتاب و كتابخوانی برگزار شد، گفت: انتشارات دانشگاه به دلیل تخصصی بودن حوزه توانبخشی و سلامت اجتماعی، منحصر بفرد است و بعضا" كتب چاپ شده، تمام می شود و تجدید چاپ داریم كه از این نظر یك مزیت رقابتی است.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر مسعود فلاحی خشكناب در این برنامه با موضوع " اتیسم از منظر توانبخشی و سلامت اجتماعی "، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع كتابداران، همكاران كتابخانه مركزی، متخصصان و والدین كودكان اتیسم با اشاره به سوره زمر آیه 18 گفت: همان كسانى كه سخنان را مى شنوند و از نیكوترین آن ها پیروى مى كنند، آنان كسانى هستند كه خدا هدایتشان كرده، و آن ها خردمندانند.

وی ضمن گرامیداشت هفته كتاب و كتابخوانی و ضمن تشكر از همكاران كتابخانه مركزی و كتابخانه مركز تابعه در كتابخانه مركزی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: بهره مندی دانشجویان از منابع الكترونیكی و چاپی، فعال بودن، حضور و حمایت همیشگی كادر كتابخانه از دانشجویان به ویژه در مقاطع تحصیلات تحصیلی پایین تر كه تسلط كمتری دارند، در ارتقاء و مهارت آموزی دانشجویان، موثر است.

دكتر فلاحی تصریح كرد: در واحد اطلاع رسانی پزشكی و انتشارات زیر مجموعه هایی به نام كتابخانه، ترجمان دانش، اطلاع رسانی و علم سنجی، انتشارات و شورای نشر داریم كه تمام موارد خطیر است و فعالیت خوبی انجام داده اند .

وی افزود: عناوین مختلفی كتاب در چندین نمایشگاه بین المللی خریداری شده، هماهنگی با گروه ها كه چه كتاب هایی می خواهند، جهت خرید انجام شده و ثبت سفارش با روش های كتابخانه داری پزشكی كه ضوابط و استاندارهایی دارد نیز انجام شده كه جای تقدیر از كاركنان گروه های مذكور دارد .

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اظهار داشت: با برگزاری نمایشگاه كتاب، انتشارات دانشگاه را معرفی كردیم و انتشارات دانشگاه منحصر بفرد است و بعضا چاپ تمام می شود و تجدید چاپ داریم كه از این نظر یك مزیت رقابتی است.

وی افزود: نگاه به فیلد های پیرامونی، توجه به مراكز تابعه، دسترسی به منابع برای دانشجویان كه در مراكز تابعه وقت می گذارند، حائز اهمیت است و امیدواریم با خرید ال سی دی، گزارشات مستند و مبتنی بر شواهد، آمار فعالیت ها، كتب چاپ شده دانشگاه، تالیفات دانشگاه را كه به خوبی و به همت خانم دكتر اشتری و خانم دكتر ظریفیان و كادر كتابخانه مركزی انجام شده، نمایش دهیم و برای این مهم در روز پژوهش، ارائه گزارش نموداری داشته باشیم.

دكتر فلاحی خشكناب ضمن اظهار خرسندی از حمایت های همیشگی دكتر خانكه و در ادامه مسیر، حمایت های دكتر حسینی افزود: در صددیم در مركز نظام مافی و مراكز تابعه هم كتابخانه تاسیس كنیم تا در راستای ارتقای سطح دانش دانشجویان گام برداریم.

وی همچنین گفت: همه ما نیازمند ارتقا و به روز رسانی هستیم و باید به سمت و سوی پررنگ كردن انتشار مجازی برویم، یعنی كتاب های الكترونیك، مجله الكترونیك باید در دسترس باشند و زمانی كه دانشجویان تحصیلات تكمیلی در شهر خود هستند نیز از كتاب مجازی استفاده كنند، باید در راستای انتشار مجازی پیش برویم.

دكتر فلاحی با تاكید بر اهمیت محتوا در انتشارات مجازی افزود: نباید در تولیدات و انتشارات صرفا" پول كاغذ دغدغه باشد، بلكه باید با در نظر گرفتن حقوق مولفان، نویسندگان و در نظر گرفتن حق تالیف بر محتوای علمی تاكید كنیم.

وی در پایان سخنانش، به اهمیت حوزه كتاب و كتابخوانی در نگاه ریاست دانشگاه اشاره كرد و افزود: امیدواریم با تقویت حوزه كتاب و كتابخوانی، شاهد توسعه و ارتقای مهارت آموزی دانشجویان باشیم.

انتهای پیام/



تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۱:۵۳ - ۲۹/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۹۳