دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

پذیرش هدفمند، نیاز جامعه پرستاری / در افزایش پذیرش دانشجوی پرستاری مشكلی نداریم
 
گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ محمد میرزا بیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در مورد وضعیت پذیرش پرستاری گفت:در دانشگاه های مختلف خوشبختانه بورد پرستاری و آنچه كه ما با این دوستان داریم همفكری می كنیم بحث پذیرش هدفمند است. یعنی شما ممكن است در بعضی از ...
گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ محمد میرزا بیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در مورد وضعیت پذیرش پرستاری گفت:در دانشگاه های مختلف خوشبختانه بورد پرستاری و آنچه كه ما با این دوستان داریم همفكری می كنیم بحث پذیرش هدفمند است. یعنی شما ممكن است در بعضی از استان ها یا دانشكده ها نیاز داشته باشید پذیرش را كاهش دهید.

وی ادامه داد: مثلا شما در یك شهرستان كوچك كه هم دانشگاه آزاد است و هم دانشگاه دولتی و از یك طرف هم تعدادی نیرو پشت خط ایستاده كه می خواهد كار كند و كار هم برایش نیست آنجا قاعدتا باید یك مقداری پذیرش را كم كرد.

میرزا بیگی تصریح كرد: اما در دانشكده هایی مثل توانبخشی، در بعضی از استان های بزرگ و دانشگاه های بزرگ باید پذیرش دانشجوی پرستاری را بیشتر كرد. از سوی دیگر هم باید رده های تحصیلات تكمیلی را برای تربیت استاد و مربی در آن رشته ها و فیلدی كه در آن عرصه می خواهیم دانشجو پرورش دهیم افزایش داد.

رئیس سازمان نظام پرستاری افزود: این ها خوشبختانه مباحثی است كه در بورد پرستاری مرتب پیرامونش انجام می شود. به نظرم ما اگر استانداردی را به ازای هر تخت و هر بخش و ... حساب كنیم و سازمان برنامه و سازمان امور اداری و استخدامی این را قبول كنند كه بر اساس آن وزارت بهداشت بتواند پست های سازمانی خود و مدرس های خود را ساماندهی كند؛ طبیعتاً تربیت نیروی متخصص در دانشكده ها با تغییر دو سه تا سر فصل حاصل می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه دانشكده های ما این انعطاف را دارند و تعداد دانشكده های ما خوب است. الان ما بالغ بر 200 دانشكده پرستاری در كشور داریم. هر لحظه كه بخواهند تعداد پذیرش دانشجو را زیاد كنند مشكلی ندارند. اما مشكل اصلی كه هنوز مشخص نیست همین استاندارد است. وقتی ما می گوییم به ازای 1000 نفر جمعیت فلان تعداد پرستار لازم است؛ آن موقع شما نسبت به سن جامعه دسته بندی می كنی كه چقدرش باید پرستار سالمندی باشند، چقدر پرستار جامع نگر باشند، چقدر آموزشی، بالینی و ... باشند.
منبع خبر:
دانشجو
   تاریخ: ۰۸:۲۹ - ۰۸/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۴