دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

بیمارستان نورافشار به قطب خدمات توانبخشی تبدیل می شود
 
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: بیمارستان نورافشار به قطب خدمات توانبخشی تبدیل می شود.
بیمارستان نورافشار به قطب خدمات توانبخشی تبدیل می شود رئیس جمعیت هلال احمر گفت: بیمارستان نورافشار به قطب خدمات توانبخشی تبدیل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیر حسین كولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در جریان بازدید از بیمارستان نور افشار كه به مناسبت روز پرستار انجام شد، گفت: باید برنامه ریزی لازم را انجام دهیم تا مشكلات بیمارستان نورافشار برطرف شود، به مشكلات تمام بخش های بیمارستان رسیدگی و به نیروی انسانی فعال در بیمارستان توجه شود.

كولیوند با تاكید بر اینكه به بیماران گفته شود كه دكتر نور افشار این زمین را وقف كرده است، خاطرنشان كرد: ما باید فرهنگ كمك كردن و داوطلبی را در كشور اشاعه دهیم، ارائه این آموزش ها به جوانان در تقویت روحیه آنها تأثیر گذار است.

رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: ظرفیت این بیمارستان را نباید فقط در تهران ببینیم، بیمارستان نورافشار ظرفیت ارائه خدمات درمانی و توانبخشی در تمام كشور و حتی حوزه بین الملل را هم دارد.

كولیوند با بیان اینكه باید در این بیمارستان در حوزه درمان و توانبخشی توجه شود تا به سمت نیت واقف پیش برویم خاطر نشان كرد: اگر یك خدمت انحصاری را انجام دهیم باعث فعال شدن سایر بخش ها خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با انتقاد از اینكه نباید تصور شود كه بخش اطفال و ارائه خدمات درمانی در این حوزه سود آور نیست، توضیح داد: سرمایه گذاری در این بخش سایر بخش ها را هم فعال می كند. باید یك خدمت خاص در این بیمارستان تاكید كرد تا به یك قطب در آن خدمت تبدیل شود.

كولیوند در ادامه این برنامه از بخش های مختلف بیمارستان دیدار و از خدمات پرستاران و پزشكان تشكر كرد و گفت: پرستاری كاری ارزشمند و تخصصی است و وجود پرستاران برای جامعه بسیار ارزشمند است.
رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: وجود پرستاران برای جامعه پربركت و شفابخش است و نقش مهمی در حفظ سلامت كشور دارند. امروز همه خانواده هلال احمر از پرسنل بیمارستان نورافشار تا داوطلبان و نجاتگران، در تلاش هستند تا باری از دوش مردم برداشته شود، با وجود اینكه خود در زندگی با سختی های زیادی مواجه هستند.

فتانه عابدی رئیس بیمارستان نورافشار در ادامه این نشست گفت: بیمارستان نور افشار به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی برای مردم شناخته شده نیست ولی ظرفیت خیلی بالایی دارد. جذب بیمار از سایر كشورها تحت عنوان توریسم سلامت و تبلیغات برای شناساندن خدمات این بیمارستان در دستور كار ما قرار گرفته است.

پیمان نامدار سرپرست معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر نیز در ادامه این نشست گفت: یكی از مشكلاتی كه ما هم اكنون داریم این است كه خدمات اورتوپد فنی را هلال احمر ارائه می دهد ولی هنوز این خدمات بیمه نیستند. مطالبه ما از وزارت بهداشت به عنوان متولی امر این است كه از بیمه ها بخواهد، كاردرمانی بیمه بشود.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۹:۲۸ - ۰۸/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۸