دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

حق پرستاری ایثارگران مشمول در سال جاری 38 درصد افزایش یافته است
 
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه شنبه 8 آذرماه در آستانه سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار با حضور در بیمارستان شهید مصطفی خمینی از كادر درمانی این بیمارستان تجلیل كرد.
حق پرستاری ایثارگران مشمول در سال جاری 38 درصد افزایش یافته است به گزارش ایسنا، دكتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با حضور در بخش های مختلف بیمارستان شهید مصطفی خمینی از نزدیك در جریان خدمات رسانی به ایثارگران قرار گرفت.
معاون رئیس جمهور پس از این بازدید گفت: روز میلاد حضرت زینب (س)، بزرگ پرستار جامعه مسلمین را خدمت مردم و به ویژه پرستاران عزیز تبریك عرض می كنم. در مراكزی كه در تهران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران است 2 هزار و 500 نفر پرستار و در كل كشور 3 هزار و 500 نفر پرستار در حال خدمت رسانی هستند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینكه همسران جانبازان عزیز جامعه بزرگی از پرستاران كشور هستند، افزود: این پرستاران كه بیش از 63 هزار نفر را شامل می شوند پس از دفاع مقدس و در طول 40 سال گذشته از همسران مجروح و بیمارشان مراقبت كردند و مشغول خدمت رسانی به ایثارگران هستند و البته بزرگترین جامعه پرستاری كشور هستند كه دیده نمی شوند و در مورد آنها صحبتی نمی شود.
دكتر قاضی زاده هاشمی در خصوص قانون تعرفه گذاری پرستاران نیز تأكید كرد: مراكز بنیاد شهید و امور ایثارگران همه موارد قانونی و هر آنچه تصویب و ابلاغ شود را زودتر از دیگر مراكز عمل می كنند، به دلیل اینكه ابعاد مراكز كوچكتر است و تحرك بیشتری هم دارند خدمات سریع تر از دیگر مراكز ارائه می شود.
وی در خصوص حق پرستاری تأكید كرد: حق پرستاری در سال جاری 38 درصد افزایش یافته كه نتیجه اقدام مشترك دولت و مجلس است و از ابتدای سال اعمال شده است. جانبازان اعصاب و روان شیمیایی و جانبازان دارای محدودیت جسمی حركتی به تشخیص كمیسیون پزشكی بنیاد شهید و امور ایثارگران و براساس شدت و نوع ضایعات ناشی از مجروحیت و میزان ساعت كاری كه از جانبازان مراقبت می شود حق پرستاری و حق همیاری دریافت می كنند. والدین، همسران و فرزندان شهدا كه دارای بیماری های خاص و یا صعب العلاج یا محدودیت جسمی حركتی هستند نیز پس از تأیید كمیسیون پزشكی بنیاد، مشمول دریافت حق پرستاری هستند.
معاون رئیس جمهور در خصوص مراكز درمانی فعال بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح كرد: بیمارستان های عمومی بنیاد مثل بیمارستان شهید مصطفی خمینی، 4 مركز فعال هستند و اگر مراكز بیماران اعصاب و روان را هم در نظر بگیریم، تعداد 17 بیمارستان و مركز درمانی را شامل می شوند كه به صورت تخصصی جانبازان اعصاب و روان را درمان می كنند.
وی افزود: مراكز پیراپزشكی، تصویربرداری و همچنین مركز اورتز پروتز كه كار ساخت دست و پای مصنوعی را برای ایثارگران انجام می دهند، آسایشگاه جانبازان برای نگهداری از جانبازان نخاعی و همچنین دو مركز جهت نگهداری از والدین از كار افتاده شهدا، از جمله مراكزی است كه پرستاران در آنجا مشغول مراقبت و اقدامات درمانی به جامعه ایثارگری هستند.
انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۳:۲۰ - ۰۸/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۲۳۵