دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

بخش مهمی از مشكلات معلولان با تعامل قابل حل است
 
استاندار خراسان جنوبی گفت: برای رفع بخش مهمی از مشكلات معلولان نیاز است تعاملات بین دستگاه ها بیشتر شود و محور این ارتباطات نیز باید اداره كل بهزیستی باشد.
بخش مهمی از مشكلات معلولان با تعامل قابل حل است جواد قناعت، امروز شنبه 12 آذر در نشست تشكل ها، انجمن ها و مؤسسات مرتبط با امور معلولین استان، ضمن تأكید بر ذكر پیشرفت ها در كنار محدودیت ها اظهار كرد: معاونت های مختلف استانداری می توانند نقطه اتصال بین جامعه معلولان و دستگاه های اجرایی باشند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به رصد روند كمك رسانی دستگاه ها در حوزه معلولان، ادامه داد: ظرفیت هایی در همه دستگاه های اجرایی وجود دارد كه می توان در حوزه معلولان از آنها استفاده كرد، لذا افزایش تعامل، در كاهش مشكلات اثرگذار خواهد بود.

استاندار با بیان اینكه زیرساخت های ورزشی استان نیز می تواند در اختیار معلولان قرار گیرد و نیاز است ساز و كار آن به دستگاه مربوطه و بهزیستی مشخص شود، ادامه داد: لحاظ سهمیه سه درصدی اشتغال نیز از مواردی است كه رصد می شود و دستگاه های اجرایی هم در این خصوص همواره باید پاسخگو باشند.

وی با تأكید بر استفاده حداكثری از ظرفیت های موجود استان بیان كرد: برخی موارد همچون افزایش یارانه نیازمند پیگیری از مركز است كه در دستور كار قرار می گیرد.

قناعت با بیان اینكه برخی مسایل كه مربوط به قانون است باید در سطح كلان كشور پیگیری شود، اظهار كرد: در خصوص حق نگهداری معلولان هم تصمیماتی اتخاذ شده كه امید است به نفع جامعه هدف باشد.

استاندار با بیان اینكه ظهور و بروز در سازمان های مركزی كشور هم منجر به افزایش سهم بری استان شده لذا در گذر از مشكلات تأثیرگذار خواهد بود، بیان كرد: تلاش می شود امكانات و مجوزها به نفع معلولان از مركز پیگیری شود.

وی با تأكید بر لزوم مناسب سازی ادارات و دستگاه های اجرایی افزود: این مسئله یكی از ملاك های ارزیابی دستگاه هاست و به طور ویژه رصد می شود.

قناعت با اشاره به اینكه اعتبارات عمرانی سازمان بهزیستی باید بطور كامل تخصیص یابد تا بخشی از مشكلات حل شود، گفت: از ظرفیت نهادهای حكومتی همچون ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان در استان هم باید استفاده حداكثری كرد تا با منابع در اختیار، در كمك به رفع مشكلات حوزه معلولان ورود پیدا كنند.

به گفته وی؛ مدیران دستگاه های اجرایی به دور از فضاهای رسمی نیاز است به مراكز توانبخشی سر بزنند تا به لطافت روح برسند.

وی بر استفاده از ظرفیت خیران و سازمان های مردم نهاد در حل مشكلات معلولان هم تأكید كرد و افزود: برای اختصاص تسهیلات كم بهره خاص معلولان نیاز است كمیته ای با محوریت معاونت اقتصادی استانداری تشكیل شود.

استاندار با ابراز امیدواری از رفع مشكلات معلولان در زمینه اشتغال، مناسب سازی و مسكن گفت: كمیته های خاص این موضوعات با محوریت بهزیستی و حضور معاونین استاندار برگزار شود.

قناعت با اشاره به لزوم راه اندازی مركز آموزشی نابینایان و كم بینایان گفت: افزایش حمایت بیمه ای لازم از كارگاه های كارفرمایی هم با استفاده از ظرفیت های موجود مورد انتظار است.

وی با تأكید بر این كه از هرگونه پیشنهاد برای استفاده از ظرفیت های ملی در راستای كاهش آلام جامعه معلولان استقبال می كنیم و حتماً پیگیری خواهد شد تا سهم استان افزایش یابد، تصریح كرد: راه اندازی مركز جراحی و اتاق عمل ویژه اطفال در استان هم اقدام خوبی است كه امیدواریم با تكمیل آن پوشش مناسبی در این حوزه داشته باشد.

استاندار با اشاره به ورود مؤسسه محكم برای حمایت اطفال معلول در استان گفت: اگر معلولیت در همان دوران نوزادی درمان شود آمار معلولیت كاهش می یابد.

قناعت با تأكید بر لزوم جلوگیری از رشد آمار معلولیت در استان خاطرنشان كرد: همه دستگاه های متولی باید در این زمینه پای كار باشند و كوتاهی در این زمینه به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی همچنین با اشاره به لزوم فرهنگسازی در زمینه ازدواج فامیلی، یادآور شد: پیشگیری از مهمترین مسایل در حوزه معلولیت است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۹:۲۱ - ۱۲/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۹