دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

از زیر پوشش رفتن 14 هزار معلول خوزستانی تا برنامه ریزی برای راه اندازی مراكز جدید توانبخشی
 
مدیركل بهزیستی خوزستان با اشاره به پوشش حدود 14 هزار معلول در یك سال اخیر، از برنامه ریزی برای راه اندازی مراكز جدید توانبخشی در استان خبر داد.


مهران كریمیان در مراسم روز جهانی معلولان كه امروز (12 آذرماه) در اهواز برگزار شد، گفت: در یك سال اخیر حدود 14 هزار معلول پشت نوبتی تحت پوشش بهزیستی خوزستان قرار گرفته اند.

او می گوید: به همت دولت مردمی، افزایش 50 درصدی مستمری معلولان انجام شده كه 20 درصد از این افزایش مستمری در ابتدای سال و 30 درصد اكنون اتفاق افتاده است و امیدواریم افزایش مستمری معلولان ادامه یابد.

مدیركل بهزیستی خوزستان گفت: افزایش یارانه مراكز شبانه روزی و افزایش اعتبارات اشتغال و مسكن نیز از كار های خوب اجرا شده هستند.

آقای كریمیان با اشاره به پیگیری مردمی سازی و راه اندازی تشكل ها و موسسات جدید، ادامه داد: از ابتدای امسال اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در حال پیگیری است، زیرا در صورت اجرای این قانون بسیاری از مشكلات معلولان رفع خواهد شد.

او گفت: برنامه ریزی خوبی در زمینه اشتغال و آماده سازی شغلی معلولان و مسكن این افراد در حال انجام است. پیگیری مسئولیت اجتماعی شركت ها برای كمك به این جامعه نیز در حال انجام است.

مدیركل بهزیستی خوزستان با اشاره به مناسب سازی نشدن محیط شهری برای معلولان، گفت: مناسب سازی محیط زندگی و محیط شهری معلولان مطالبه بحقی است كه این موضوع در حال پیگیری است. امسال بحث راه اندازی مراكز جدید توانبخشی نیز در دستور كار است.
   تاریخ: ۱۹:۰۰ - ۱۲/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۷