دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

مناسب سازی برای معلولان در حد حرف است/ 10 سال در نوبت دریافت ولیچر
 
یك كارشناس امور فرهنگی شهرداری بابل كه خود از جامعه معلولان است می گوید: از موضوعات 72 گانه موجود در حوزه مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان، تنها خط سیر پیاده روها از جمله خط سیر نابینایان انجام شده كه آن نیز دارای مشكلاتی است و باید گفت مناسب سازی برای جامعه معلولان در حد حرف و دستورالعمل ...
مناسب سازی برای معلولان در حد حرف است/ 10 سال در نوبت دریافت ولیچر طالب حسینی كارشناس امور فرهنگی شهرداری بابل كه از جامعه معلولان است در گفت وگو با خبرگزاری ایسنا، با اشاره به اینكه برای شكوفایی استعداد افرادی كه دچار نقص عضو هستند باید فرصت های شهروندی فراهم شود، اظهار كرد: آنچه معلولان را در حالت عادی از حقوق شهروندی محروم می كند بی توجهی به مناسب سازی ها در محل كار و تحصیل است.

وی به مشكلات معلولان ایزوله و ضایع نخاعی اشاره كرد و گفت: در حال حاضر انجمن ضایع نخاعی ما در كمك و امور بهداشتی دچار مشكل عدیده ای هستند.

حسینی با اشاره به اینكه پرداخت هزینه حداقلی به جامعه معلولان با توجه به شرایط سخت اقتصادی دردی را دوا نمی كند، تصریح كرد: لازم است دولت توجه ویژه ای به افزایش توان معلول و خانواده آنان در قالب هزینه كمك توانبخشی برای تهیه تجهیزات لوازم مورد نیاز داشته باشد.

كارشناس امور فرهنگی شهرداری بابل خاطرنشان كرد: از موضوعات 72 گانه موجود در حوزه مناسب سازی تنها خط سیر پیاده روها از جمله خط سیر نابینایان انجام شد كه آن هم دچار مشكل است.

این شاغل معلول در شهرداری بابل با بیان اینكه نیازمند كارشناسان مستعد در حوزه شهرسازی برای جامعه معلولان هستیم كه حق امضا داشته باشند، افزود: مناسب سازی برای جامعه معلولان در حد حرف و دستورالعمل باقی ماند و در اجرا اقدام موثری نشد.

مناسب سازی برای معلولان در حد حرف است/ 10 سال در نوبت دریافت ولیچر

حسینی با گلایه از اینكه مدیران ارشد شهرستان فاقد مشاور معلولان هستند، گفت: هنوز فرماندار، شهردار و رئیس بهزیستی شهرستان یك مشاور معلول ندارند كه مشكلات معلولان را به شكل ملموس درك كرده و بتوانند كمك كار این جامعه باشند.

وی با اظهار به اینكه وام خوداشتغالی كه به اسم معلولان در اختیار خانواده های آنها قرار می گیرد حلال مشكلات نیست، یادآور شد: این وام بیشتر كمك كار خانواده معلول است عایدی برای شخص معلول ندارد آنچه می تواند به این معلول كمك كند خرید موارد بهداشتی و تجهیزات توانبخشی است.

به گفته حسینی، هنوز معلولان ما به مدت 10 سال در نوبت دریافت ویلچر واحدهای توانبخشی هستند.

وی نبود مراكز رفاهی ویژه معلولان و پارك بدون مانع برای این قشر را از دیگر مشكلات جامعه معلولان برشمرد و تصریح كرد: هنوز انجمن های ما كه به صورت تجمیعی و یك جا بتوانند خدمات پزشكی، روانشناسی و سایر خدمات را به جامعه معلولان ارائه كنند وجود ندارد.

این نماینده جامعه معلولان اظهار كرد: ساختمان انجمن های پنجگانه ما اجاره ای بوده و مكان خاصی ندارند. امیدواریم شهرداری و فرمانداری در این حوزه كمك كار جامعه معلولان باشند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۸:۲۳ - ۱۲/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۹