دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

استاندار اصفهان بر اجرای هرچه بهتر قانون حمایت از معلولان تاكید كرد
 
اصفهان–ایرنا–استاندار اصفهان، رسیدگی به مشكلات بهداشتی، توانبخشی، ورزشی، فرهنگی، اشتغال و مسكن معلولان را ضروری دانست و بر ضرورت اجرای هرچه بهتر قانون حمایت از آنان تاكید كرد.
استاندار اصفهان بر اجرای هرچه بهتر قانون حمایت از معلولان تاكید كرد اصفهان–ایرنا–استاندار اصفهان، رسیدگی به مشكلات بهداشتی، توانبخشی، ورزشی، فرهنگی، اشتغال و مسكن معلولان را ضروری دانست و بر ضرورت اجرای هرچه بهتر قانون حمایت از آنان تاكید كرد.

به گزارش ایرنا، سیدرضا مرتضوی، روز شنبه در پیامی به مناسبت "روز جهانی معلولان" اعلام كرد: با توجه به شعار روز جهانی معلولان، اجرایی شدن هرچه بهتر قانون حمایت از حقوق معلولان و زمینه های مناسب سازی فیزیكی و فرهنگی آنها در سطح جامعه مورد تاكید است.

وی در پیام خود افزود: هدف از نامگذاری این روز، افزایش توجه و آگاهی عمومی در باره مسائل مربوط به افراد دارای نیازهای ویژه است كه در این زمینه منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب است كه می فرمایند:"مسوول حقیقی كمك به معلولان فقط سازمان بهزیستی نیست، بلكه همه مردم، بخش های دولتی و غیردولتی و سازمان های انقلابی هستند، هرچه ممكن است در سطح كشور خدمات مربوط به بهزیستی را باید گسترش داده و از نیروی مردم برای گسترش این خدمات حداكثر استفاده كرد."

استاندار اصفهان با یادآوری نامگذاری روز جهانی افراد دارای معلولیت خاطرنشان كرد: این روز مُختص معلولان است كه با توكل بر پروردگار الهی، همت عالی، اعتماد به نفس والا و اراده ای مستحكم در عمل شعار "ما می توانیم" را ثابت كرده اند.

وی ادامه داد: این انسان های شریف، با اخلاص و والامقام با موفقیت ها و پیشرفت های خود در عرصه های دینی و اسلامی، علم و دانش، هنر، ورزش و تمام مراحل زندگی ثابت كرده اند كه معلولیت، محدودیت نیست زیرا محدودیت اصلی در جسم یك انسان نیست بلكه در روح و باور اوست.

مرتضوی با گرامیداشت این روز، مجاهدت های جامعه بزرگوار معلولان استان و خانواده های بردبار و صبور آنها را در راستای رفع موانع، سختی ها، ایجاد موفقیت و پیشرفت های بیشتر در همه عرصه ها قابل ستایش دانست و از فعالیت ها و اقدامات ارزنده سازمان های مردم نهاد جامعه هدف معلولان، مدیران دستگاه های مسوول در این حوزه، مربیان و مراقبان مراكز نگهداری معلولان و خیران قدردانی كرد.

سوم دسامبر مصادف با 12 آذر، "روز جهانی معلولان" نامگذاری و شعار امسال این روز، "راه حل های تحول آفرین برای توسعه فراگیر، نقش نوآوری در ایجاد جهانی قابل دسترسی و برابر" تعیین شده است.
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۴:۰۶ - ۱۲/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۵