دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

ایجاد اشتغال پایدار برای معلولین با آموزشهای مهارتی در سیستان و بلوچستان
 
مدیركل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان وبلوچستان گفت: معلولین به واسطه نداشتن مهارت های حرفه ای، بیشتر در معرض آسیب ها هستند و آموزش های فنی و حرفه ای مسیری آسان به اشتغال پایدار است.


مدیركل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان وبلوچستان گفت: معلولین به واسطه نداشتن مهارت های حرفه ای، بیشتر در معرض آسیب ها هستند و آموزش های فنی و حرفه ای مسیری آسان به اشتغال پایدار است.

«جلیل شهریاری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: ارتقاء مشاركت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار ضروری است.

وی با تاكید به نقش سازمان آموزش فنی و حرفه ای در ارائه آموزش های مهارتی، افزود: آموزش های فنی و حرفه ای مسیری آسان برای اشتغال معلولین میباشد .

مدیركل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان وبلوچستان گفت: بر اساس تحقیقات مختلف از بین پنج نیاز استراتژیك جوامع انسانی كه به عنوان نیازهای مرتبط با امنیت ملی هر كشور از آن نام برده می شود دو نیاز آموزشی و اقتصادی از مهمترین دغدغه و مسأئل در زندگی تك تك افراد جامعه به ویژه معلولین است.

مدیر كل آموزش فنی و حرفه ای استان، اظهار كرد: معلولین به واسطه نداشتن مهارت های حرفه ای، مددجویی و عدم تامین منابع مالی برای امرار معاش و گذران زندگی خود و خانواده بیشتر از سایر افراد جامعه در معرض انواع آسیب های فردی و اجتماعی قرار می گیرند. از این رو آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان آموزش هایی كه ابعاد كاربردی و مهارتی آنها نسبت به ابعاد نظری از اهمیت بیشتری برخوردار است یكی از پربازده ترین سرمایه گذاری های جوامع برای توسعه فردی و اجتماعی معلولان تلقی می شود.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به نیازسنجی شغلی صورت گرفته، اداره كل آموزش فنی و حرفه ای استان در سال 1401 تعداد 44نفر-دوره آموزش های مهارتی را به معلولان ارائه كرده كه در زمینه صنایع دستی، هنر وپلیواردوزی شیرینی پزی بوده است. این عملكرد آموزشی در هشت ماهه سال 1401 نیز برای معلولان اجرا شده است.
منبع خبر:
شبستان
   تاریخ: ۰۸:۳۳ - ۱۳/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۱