دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

دبیر اجرایی جشنواره ملی فناوری های توانبخشی: فناوری های توانبخشی با هزینه پایین و كیفیت بالا، به استقلال فرد معلول می انجامد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

دبیر اجرایی جشنواره ملی فناوری های توانبخشی: فناوری های توانبخشی با هزینه پایین و كیفیت بالا، به استقلال فرد معلول می انجامد

دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی فناوری های توانبخشی گفت: تحقیقات نشان می دهد یك فرد معلول در خانواده هزینه سرسام آوری دارد كه خانواده از عهده آن برنمی آید و فناوری های توانبخشی با هزینه پایین و كیفیت بالا، به استقلال فرد معلول می انجامد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر فرهاد آزادی مدیر توانبخشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (یكشنبه) در آستانه جشنواره ملی فناوری های توانبخشی و در جمع خبرنگاران، افزود: ارتباط و تعامل گروه های فنی - مهندسی با دانشگاهیان علوم پزشكی در جشنواره ملی فناوری توانبخشی، نتایج خوبی در حوزه فناوری های توانبخشی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در جشنواره ملی فناوری توانبخشی، 195 نفر شركت كننده، آثار خودشان را به جشنواره ارسال كردند كه آثار ارسالی در محورهای هشتگانه جشنواره مشتمل بر " ایده، اختراع، استارتاپ، محصول تجاری شده، محصول تجاری نشده، طرح یا پایان نامه محصول محور اتمام یافته، طرح یا پایان نامه محصول محور مصوب تمام نشده و ابتكارات دانش آموزی "، طبقه بندی و داوری شدند كه در هر یك از محورهای مورد اشاره به نفرات اول تا سوم، هدایای نقدی اعطا خواهد شد.

دكتر آزادی افزود: در محورهای هشتگانه شاهد 74 ایده، 33 اختراع، 16 استارت اپ، 26 ابتكار دانش آموزی، 20 محصول تجاری شده، 20 اثر از محصولات تجاری نشده، 16 پایان نامه محصول محور كه به اتمام رسیده و 13 پیشنهاد مصوب كه در راستای محصول است، به ثبت رسیده است .

وی گفت: در جشنواره ملی فناوری توانبخشی، مشاركت فناوران از 28 استان كشور را داشتیم و از نظر پراكندگی سطح تحصیلات شركت كنندگان در این جشنواره، مشاركت 30 نفر با مدرك دكتری، 24 دانشجوی دكتری، 28 نفر با كارشناس ارشد، 46 دانشجوی كارشناسی ارشد، 27 نفر كارشناس، 13 نفر با كارشناسی ارشد، سه نفر با مدرك كاردانی و 24 دانش آموز را شاهد بودیم .

دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی فناوری های توانبخشی خاطرنشان كرد كه كنگره فناوری های توانبخشی نیز همزمان با اولین جشنواره ملی فناوری های توانبخشی، در تاریخ 22 آذرماه جاری، در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار می شود.

دكتر آزادی افزود: كنگره فناوری های توانبخشی با توجه به حضور گروه های پزشكی، مهندسی و سازمان هایی نظیر سازمان بهزیستی كشور، بنیاد 15 خرداد، جمعیت هلال احمر و ... كه از دستاوردهای فناوری توانبخشی منتفع می شوند و از سوی دیگر، به دلیل حضور متولیانی نظیر مدیر كل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت كه مسئولیت صدور مجوز دارد و یا مسئولان دانشگاه كه تولیدكننده علم در این بخش هستند، فرصت بی نظیری ایجاد می كند تا همه زیر یك سقف با هم آشنا شده، تعاملات بین بخشی ایجاد كنند و با هم افزایی و كسب تجربه های بی نظیر به نتایج دلخواه برسند و حضور دانشگاهیان فنی مهندسی و علوم پزشكی در كنار هم در این رویداد، می تواند بسیار كمك كننده برای گسترش فناوری های توانبخشی باشد .

وی تصریح كرد: شركت كنندگان حوزه سلامت می توانند با استفاده از سامانه آموزش مداوم وزارت بهداشت نسبت به ثبت نام خود برای شركت در كنگره اقدام كرده و امتیاز بازآموزی دریافت كنند و فارغ التحصیلان حوزه های فنی و مهندسی برای شركت در این كنگره می توانند از سامانه ایجاد شده در وب سایت جشنواره، برای ثبت نام، دریافت گواهی نامه معتبر و كسب امتیاز استفاده كنند.

وی همچنین در پاسخ به سئوال یكی از خبرنگاران در مورد پوشش هزینه های تجهیزات توانبخشی توسط موسسات بیمه گر، گفت: اخیراً بیمه سلامت كل كشور، در زمینه پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی، 59 خدمت توانبخشی را برای معلولین سازمان بهزیستی در نظر گرفته است كه تجهیزات ارتز و پروتز را هم شامل می شود، اما برای همه تجهیزات مورد نیاز جامعه توانخواه، پوشش بیمه ای خاص نداریم كه خوشبختانه در اولین جشنواره ملی فناوری های توانبخشی، متولیان بیمه سلامت و متولیان بیمه نیروهای مسلح حضور دارند و نمایندگان این موسسات بیمه گر تحت عنوان میز خدمت با بستر و محیط جشنواره آشنا شده و به دنبال راهكارهایی جهت پوشش حداكثری برای جامعه توانخواه هستند.

دكتر آزادی همچنین در مورد تسهیلات اولین جشنواره ملی فناوری های توانبخشی برای فناوران برتر، گفت: علاوه بر جوایز نقدی، استقرار رایگان در مركز رشد دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مساعدت در ثبت پتنت، همكاری در جذب سرمایه گذار و معرفی به مراجع ذیصلاح، از دیگر تسهیلاتی است كه به نفرات برگزیده در اولین جشنواره فناوری های توانبخشی اعطاء خواهد شد.

وی در پایان این نشست، ابراز امیدواری كرد: با استمرار فعالیت هسته های فناور، ارتباط با این گروه ها و مشاركت استادان فعال حوزه فن بازار توانبخشی و حمایت متولیان وزارت بهداشت، شاهد تداوم برگزاری جشنواره و استقرار دبیرخانه دائمی فناوری های توانبخشی در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی باشیم.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۲۲:۵۵ - ۲۰/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۷