دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

تسهیلات به مددجویان زلزله زده بهزیستی در سمیرم پرداخت می شود
 
اصفهان- ایرنا- رییس دبیرخانه مدیریت بحران سازمان بهزیستی كشور از پرداخت تسهیلات و مستمری به مددجویان زلزله زده جنوب سمیرم از توابع استان اصفهان خبر داد.
تسهیلات به مددجویان زلزله زده بهزیستی در سمیرم پرداخت می شود اصفهان- ایرنا- رییس دبیرخانه مدیریت بحران سازمان بهزیستی كشور از پرداخت تسهیلات و مستمری به مددجویان زلزله زده جنوب سمیرم از توابع استان اصفهان خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا كاظم زاده روز جمعه هنگام بازدید از روستاهای زلزله زده جنوب سمیرم و استان اصفهان، اظهار داشت: پرداخت مستمری برای منطقه سی سخت سه ماهه و برای بخش پادنای بزرگ سمیرم 2 ماهه در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، منازل مسكونی مددجویان در كانون زلزله از 30 تا 100 در صد تخریب شده بود و در جنوب سمیرم نیز آسیب ها و تخریب های زیادی به این خانه ها وارد شد كه بهزیستی نمی تواند به طور دقیق برآورد كند و منتظر اعلام نظر بنیاد مسكن است.

نماینده ویژه رییس سازمان بهزیستی و مدیر پدافند غیر عامل این سازمان هدف از این بازدیدها را بررسی میزان خسارات وارده به مددجویان ساكن در روستاهای بخش پادنا و اقدام لازم برای كمك فوری به زلزله زدگان عنوان كرد.

كاظم زاده همچنین به تفاهم نامه سازمان بهزیستی و بنیاد مسكن انقلاب اسلامی در موضوع مسكن اشاره كرد و افزود: سازمان بهزیستی مبلغ 20 میلیون تومان برای ساخت هر واحد مسكن به مددجویان كمك می كند.

به گفته وی دریافت 60 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با كارمزد چهار درصد نیز شرایطی دارد كه این سازمان در اختیار بنیاد مسكن قرار می دهد و بنیاد مسكن موظف است خانه مددجو را احداث یا بهسازی كند.

رییس اداره بهزیستی سمیرم نیز در این رابطه گفت: تاكنون 58 خانواده از مددجویان در این زلزله آسیب دیده اند و نیازمند مساعدت در تعمیر و بازسازی خانه هایشان هستند.

زهرا داودی افزود: فروردین ماه سال گذشته هنگام وقوع سیل نیز دولت كمك های خوبی به مددجویان آسیب دیده از سیل ارائه كرد كه تامین ودیعه مسكن و كمك به ساخت و تعمیر ساختمان های خسارت دیده از بارندگی از آن جمله بود.

مدیر كل دبیرخانه پدافند غیر عامل و رییس دبیرخانه مدیریت بحران سازمان بهزیستی كشور از روستاهای گنجگان، شیبانی،كیفته، بارند، تُل محمد و سایر نقاط زلزله زده جنوب شهرستان سمیرم دیدن كرد.

زلزله ای به بزرگی 5.6 ریشتر ساعت 22 و پنج دقیقه و 34 ثانیه چهارشنبه شب 29 بهمن ماه 1399 شهر سی سخت مركز شهرستان دنا را لرزاند. مركز لرزه نگاری كشور اعلام كرد كه این زلزله در عمق هشت كیلومتری زمین اتفاق افتاده است.

زلزله در فاصله 10 كیلومتری سی سخت، 19 كیلومتری شهر كُمه از توابع سمیرم استان اصفهان و 24 كیلومتری یاسوج مركز استان كهگیلویه و بویراحمد رخ داد.

یك هزار و 664 مددجو زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان سمیرم هستند، از این تعداد مددجوی دارای پرونده، 985 نفر مستمری بگیر بهزیستی و 685 نفر مستمری بگیر در حیطه توانبخشی هستند.
شهرستان سمیرم در ضلع شمالی دنا و زاگرس میانی، با افزون بر 90 هزار جمعیت در 160 كیلومتری جنوب اصفهان و 164 كیلومتری شمال یاسوج واقع شده است.

برچسب ها
- مستمری مددجویان
- تسهیلات ارزان قیمت
- سمیرم
- زلزله
پروندهٔ خبری
- زلزله در سی سخت
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۵۹ - ۰۸/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۷