دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

خدمات توانبخشی كودكان در هلال احمر توسعه می یابد
 
رئیس بیمارستان نورافشار گفت: براساس عمل به نیت واقف، توسعه بخش توانبخشی اطفال و كودكان این بیمارستان در دستور كار و اولویت قرار گرفته است .
خدمات توانبخشی كودكان در هلال احمر توسعه می یابدعكس تزیینی است به گزارش ایسنا، دكتر فتانه عابدی در این باره توضیح داد: تا پیش از همه گیری كرونا بخش توانبخشی اطفال و كودكان بیمارستان نورافشار به توانخواهان سراسر كشور نوبت می داد و هر یك از مراجعان به همراه خانواده خود پس از سفر به تهران به مدت یك هفته تحت مراقبت قرار گرفته و خدمات توانبخشی به آن ها ارائه می شد و خانواده ها آموزش های لازم برای نگه داری و انجام تمرین های لازم كار با كودك را فرا می گرفتند.

وی ادامه داد: با آغاز همه گیری كووید 19 و نیاز به افزایش تخت های مراقبت های ویژه و ممنوعیت سفر، فعالیت توانبخشی كودكان كاهش یافت و با از دست رفتن امكان اسكان و پذیرایی از خانواده ها، پذیرش كودكان توانخواه تنها برای ساكنان تهران فراهم بود.

عابدی افزود: اكنون با پشت سر گذاشتن همه گیری كرونا، امكان توسعه این خدمات فراهم شده و این موضوع اولویت اول ما در روزهای پیش رو است.

وی یادآوری كرد: چندی پیش، دكتر كولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در روز پرستار به این بیمارستان آمدند و پس از قدردانی از كادر درمان تاكید كردند كه این مركز درمانی باید به قطب خدمات توانبخشی كودكان در كشور تبدیل شود. تا جایی كه نورافشار به عنوان مركز جامع توانبخشی اطفال شناخته شود.

رئیس بیمارستان موقوفه نورافشار گفت: در وقف نامه این مجموعه در سال 1339 شمسی به صراحت از واژه «كودكان افلیج» استفاده شده و تسبیل وقف حكم می كند كه ارائه خدمات توانبخشی به همه كودكان نیازمند كشور، اولویت اول این بیمارستان باشد.

عابدی گفت: اكنون با همكاری اداره كل توانبخشی جمعیت هلال احمر برنامه ریزی برای توسعه توانبخشی اطفال و كودكان در حال انجام است و به زودی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

او تاكید كرد: این اقدامات محدود به خدمات توانبخشی نیست و بر آموزش خانواده های كودكان معلول و توان خواه تمركز دارد تا اصل مهم «توانبخشی از بیمارستان تا خانه» محقق شود.

گفتنی است، بیمارستان فوق تخصصی نورافشار در مجاورت به كوه های شمال شهر تهران با فضایی سبز و آرام به وسعت 22 هزار متر مربع از مراكز درمانی متعلق به جمعیت هلال احمر است كه در اواخر دهه 30 شمسی از سوی مرحوم ابوالحسن نورافشار برای نگه داری رایگان كودكان دارای فلج اطفال به هلال احمر كه در آن زمان جمعیت شیر و خورشید سرخ نام داشت، وقف شد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، همچنین این بیمارستان به عنوان تنها بیمارستان جمعیت هلال احمر در داخل كشور، دارای 5 بخش بستری، 2 بخش مراقبت های ویژه، دو بخش بیماران بین الملل،4 اتاق عمل و بخش های پاراكلینیكی، تصویربرداری و سی تی اسكن، فیزیوتراپی، كاردرمانی، آب درمانی، گفتاردرمانی، اورژانس، داروخانه، آزمایشگاه و كلینیك های تخصصی و فوق تخصصی برای رفع نیاز های مراجعین و بیماران است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۸:۲۴ - ۲۵/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۹۸