دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ضرورت فعال سازی دانشجویان در عرصه فناوری
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اعلام افزایش طرح های مصوب مراكز تحقیقاتی این دانشگاه، گفت: در طرح های كمیته تحقیقات دانشجویی باید فعالسازی دانشجویان را در اولویت قرار دهیم، ضمن این كه درصدد فعال سازی دانشجویان در عرصه فناوری نیز هستیم.
ضرورت فعال سازی دانشجویان در عرصه فناوری
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اعلام افزایش طرح های مصوب مراكز تحقیقاتی این دانشگاه، گفت: در طرح های كمیته تحقیقات دانشجویی باید فعالسازی دانشجویان را در اولویت قرار دهیم، ضمن این كه درصدد فعال سازی دانشجویان در عرصه فناوری نیز هستیم.
/// ضرورت فعال سازی دانشجویان در عرصه فناوریبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دكتر مسعود فلاحی خشكناب در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش با بیان این كه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در محور طرح های اثرگذار در بین دانشگاه های تیپ 2 علوم پزشكی كشور، حائز رتبه اول شده است، افزود: دو نوع ارزشیابی با عنوان طولی و عرضی انجام شده است كه با توجه به ارزشیابی طولی به معنای مقایسه عملكرد خودمان از گذشته تا اكنون و همچنین ارزشیابی عرضی به معنای مقایسه خودمان با مراكز مشابه در سطح كشور، از موقعیت خوبی برخورداریم.
 
وی گفت: در محور تولید دانش، امتیازات ما در مجموع، پیشرفت خوبی داشته و برای اولین بار بالاترین نمره را در بحث طرح های اثرگذار در بین دانشگاه های علوم پزشكی كشور اخذ كردیم و 500 امتیاز از 4000 امتیاز را دریافت كردیم كه حاصل زحمات فراوان محققان و همكاران معاونت تحقیقات دانشگاه است.
 
آقای فلاحی با ارائه جدول عملكرد پژوهشی در سه سال اخیر، افزود: خوشبختانه در مباحث طرح پژوهشی شاهد حمایت مطلوب دكتر خانكه رئیس سابق دانشگاه و دكتر حسینی سرپرست كنونی دانشگاه هستیم كه امیدواریم در جذب گرنت در سال 1401 نیز تلاش بیشتر و نتایج بهتری داشته باشیم.
 
وی همچنین از افزایش طرح های مصوب مراكز تحقیقاتی خبر داد و گفت: در طرح های كمیته تحقیقات دانشجویی نیز باید فعالسازی دانشجویان را در اولویت قرار دهیم، ضمن آنكه خوشبختانه كمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه در كنگره ملی تحقیقات دانشجویی اردبیل حائز رتبه برتر شد و با توجه به اینكه كمیته تحقیقات دانشجویی به تازگی كمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی نامگذاری شده، درصدد فعالسازی دانشجویان در عرصه فناوری نیز هستیم.
 
آقای فلاحی با اشاره به وضعیت مطلوب كارگاه های اخلاق، كارگاه های آموزشی، ارتقای سامانه پژوهان و ... افزود: مركز تحقیقات مدیریت رفاه اجتماعی از حیث تعداد مقالات و طرح های پژوهشی، بیشترین جذب گرنت را داشته و امیدواریم در سال های آتی شاهد موفقیت سایر مراكز تحقیقاتی باشیم.
 
وی، فعالیت و عملكرد مراكز تحقیقاتی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را در مقایسه با سه سال گذشته، مطلوب دانست و گفت: عملكرد مدیریت اطلاع رسانی پزشكی و منابع علمی، مدیریت فناوری سلامت و ترجمان دانش هم مطلوب است و امیدواریم با توجه به اهمیت فناوری، در بحث مدیریت فناوری سلامت شاهد مشاركت حداكثری استادان و دانشجویان باشیم.
 
وی، تجدید چاپ كتاب های اختصاصی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را موضوعی ارزشمند دانست و افزود: این نكته بیانگر توان اعضای هیات علمی است كه نشان می دهد كتاب های تجدید چاپ شده عناوین مشابهی ندارند و كاربردی هستند.
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی همچنین تالیف كتاب «استاندارد های كتابخانه های بیمارستانی دانشگاه» را كه برای نخستین بار در كشور كاركنان حوزه پژوهش در آن نقش آفرینی كرده اند، ارزشمند دانست.
 
فلاحی با اشاره به میزان استنادات به مقالات مجلات این دانشگاه، گفت: استنادات مقالات ما در اسكولار پیشرفت خوبی داشته و امیدوارم شاهد نتایج پرباری باشیم.
 
آقای فلاحی با اشاره به ماموریت های دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در حوزه فناوری، ادغام فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فناوری، تقویت مراكز بالینی از حیث پژوهشی و فناوری، رویكرد فعالیت های بین المللی، بین بخشی و چند مركزی، رویكرد موضوع محور به جای رشته محوری و رویكرد دپارتمان محور را از جمله سیاست ها و استراتژی های اتخاذ شده جهت ارتقای پژوهش و فناوری در این دانشگاه دانست.
 
وی در خصوص استراتژی های اتخاذ شده جهت ارتقای پژوهش و فناوری در این دانشگاه، گفت: توانمندسازی اعضای هیات علمی، كارشناسان و دانشجویان، تقویت فناوری در حوزه های استادان و دانشجویان، پایان نامه های محصول محور و طرح های پژوهشی اثرگذار نیز در این عرصه مهم هستند.
 
آقای فلاحی، توجه به فرا تحلیل داده های موجود در سامانه های دانشگاه و مقایسه گروه ها و مراكز تحقیقات بر اساس شاخص های مختلف را به عنوان برخی دیگر از سیاست ها و استراتژی های اتخاذ شده در جهت ارتقای پژوهش و فناوری عنوان كرد.
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: حوزه معاونت تحقیقات و فناوری از حوزه های تخصصی و زمانبر است و كسب موفقیت ها و آمار های مطلوب، بیانگر زحمات همكاران، استادان و كارشناسان حوزه پژوهش و فناوری است كه امیدواریم با توجه به ماموریت های دانشگاه، شاهد كسب امتیازات بالاتر و موفقیت های بیشتر باشیم.
   تاریخ: ۱۶:۴۳ - ۰۲/۱۰/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۷