دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

فصل جدیدی از همكاری مشترك مسئولان بهزیستی استان تهران و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی آغاز شد
 
با حضور مسئولان بهزیستی استان تهران در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی:

فصل جدیدی از همكاری مشترك مسئولان بهزیستی استان تهران و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی آغاز شد

دكتر محمد نصیری مدیركل بهزیستی استان تهران، امروز (سه شنبه) با همراهی معاونان توانبخشی و پشتیبانی این اداره كل، ضمن حضور در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و برگزاری نشست مشترك با مسئولان این دانشگاه، فصل جدیدی از همكاری های همه جانبه را آغاز كردند.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر سیدعلی حسینی سرپرست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در ابتدای این نشست، پیشاپیش فرارسیدن سالروز ولادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و ایام مبارك ماه رجب را تبریك گفت و این ماه را كه در ادامه آن، ماه رمضان را خواهیم داشت، ماه پر خیر و بركتی برای همه هموطنان و مسلمانان جهان دانست.

وی، فعالیت های دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با سازمان بهزیستی را در یك راستا دانست و افزود: دانشگاه و مراكز درمانی تابعه آن كه خدمتی ارائه می دهند، همه در یك جهت و در حوزه های مشترك با سازمان بهزیستی فعالیت دارند.

سرپرست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، اظهار داشت: تعامل بیشتر دو مجموعه، به نفع مردم است و امیدوارم كه با همكاری همدیگر به اجرای پروژه های مشترك در جهت تحقق اهدافمان برسیم.

دكتر حسینی، آمادگی معاونت های درمان، تحقیقات و آموزش دانشگاه را برای همكاری مشترك با سازمان بهزیستی اعلام كرد و افزود: درهر زمینه كه دانشگاه بتواند از ظرفیت علمی و پژوهشی و مشاركت اعضای هیات علمی، جهت كمك به سازمان بهزیستی استفاده كند، استقبال می كنیم.

دكتر نصیری مدیركل بهزیستی استان تهران نیز كه خود و معاونان این اداره كل را جزئی از سیستم بهداشت و درمان می داند، حضور خودشان در این نشست را جهت برقراری ارتباط بیشتر و تعامل همه جانبه با دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ذكر كرد.

وی گفت: در مدت كوتاهی كه مسئولیت اداره كل بهزیستی استان تهران را به عهده گرفتم، جلسات مفصلی با مدیران بخش درمان دانشگاه داشتم و امروز، برای توافق و همكاری در زمینه چهار موضوع مشخص در دانشگاه حضور یافتیم.

مدیركل بهزیستی استان تهران، پیشنهادهای این اداره كل را در خصوص گسترش همكاری مشترك در كلینیك جامع توانبخشی اسماء (تابعه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی) با توجه به حفظ امكانات و حقوق دانشگاه در این كلینیك، و برگزاری دوره های كارورزی دانشجویان دانشگاه در برخی مراكز تابعه بهزیستی استان تهران مانند شیرخوارگاه های تحت پوشش كه نیازمند خدمات تخصصی هستند را بیان داشت.

دكتر نصیری همچنین، تعداد كمیسیون های مربوط به طبقه بندی بین المللی عملكرد، ناتوانی و سلامت مددجویان موسوم به آی سی اف (ICF) كه تحت پوشش سازمان بهزیستی، نوع و شدت معلولیت افراد را براساس استانداردهای بین المللی تعیین می كنند، كافی ندانست و گفت: برای افزایش كمیسیون های تخصصی ICF ، جهت تشخیص نوع و شدت معلولیت شمار زیاد مددجویان بهزیستی (معلولیت جسمی-حركتی، ضایعه نخاعی، ذهنی، نابینایی، ... یا معلولیت تركیبی)، نیازمند همكاری متخصصان و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینكه حتی یك تخت خالی روانپزشكی در مراكز تحت پوشش سازمان بهزیستی وجود ندارد، پیشنهادی برای همكاری سازمان بهزیستی با مركز روانپزشكی رازی (از جمله بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه) جهت نگهداری بیماران مزمن و آسایشگاهی این مركز ارائه داد.

مدیركل بهزیستی استان تهران همچنین با اشاره به نیاز شركت های دانش بنیان و فناوران تحت پوشش مركز رشد فناوری دانشگاه به ایجاد بازار محصولات و تجهیزات تولیدی این شركت ها، گفت: سازمان بهزیستی، بزرگترین خریدار تجهیزات توانبخشی در كشور است. بطوری كه در سالجاری حدود 30 میلیارد تومان بابت خرید تجهیزات توانبخشی هزینه كرد.

دكتر نصیری افزود: همه خدمات شركت های دانش بنیان دانشگاه كه به تولید محصول رسیده باشند، می توانند در فهرست خرید خدمت بهزیستی و یا ارائه یارانه این سازمان قرار بگیرند.

در ادامه این نشست، ضمن بررسی و تبادل نظر برای دستیابی به راهكارهای قانونی و اجرایی پیشنهادهای مطرح شده كه به رفع نیازهای مددجویان تحت پوشش بهزیستی كمك می كند، سرپرست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مجددا آمادگی مسئولان و متخصصان دانشگاه برای همكاری مشترك با بهزیستی استان تهران را اعلام كرد.

دكتر سیدعلی حسینی در عین حال، مشخص كردن دقیق نیازهای پرسنلی بلحاظ تعداد نیروی متخصص و نوع تخصص های مورد نیاز را از سوی بهزیستی لازم دانست، ضمن آنكه از دكتر نصیری خواست، مراكز بهزیستی كه امكانات آموزشی داشته باشند را به دانشگاه معرفی كنند تا از این مراكز بعنوان فیلدهای آموزشی و مراكز كارورزی دانشجویان دكتری و كارشناسی ارشد رشته های مختلف، استفاده شود و از این طریق، خدمات تخصصی به مددجویان این مراكز نیز ارائه گردد.

سرپرست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، همچنین از همكاری بهزیستی در خصوص ایجاد زمینه فعالیت تولیدی و بازار محصولات و تجهیزات ساخت شركت های دانش بنیان و فناوران تحت پوشش مركز رشد فناوری دانشگاه استقبال كرد.

دكتر حسینی، توان علمی و پژوهشی متخصصان و اعضای هیات علمی دانشگاه را در خدمت بخش های مختلف بهزیستی خواند و تاكید كرد كه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با حدود 200 عضو هیات علمی و 60 درصد دانشجویان كه در مقاطع تحصیلات تكمیلی و دكتری تحصیل می كنند، دارای ظرفیت خوبی است تا بتواند پروژه های تحقیقاتی دانشگاه را به سمت حل مسایل بهزیستی و كمك به مراكز تابعه این سازمان هدایت كند.

وی افزود: به همین منظور، لازم است كه مشكلات و دغدغه های بهزیستی به دانشگاه اعلام شود تا ما از ظرفیت های مختلف تخصصی اعضای هیات علمی استفاده كنیم و فعالیت های پژوهشی دانشگاه را كاربردی و در جهت حل مشكلات و مسایل بهزیستی برنامه ریزی كنیم.

دكتر حسینی در پایان این نشست كه در فضایی صمیمی برگزار شد، تصریح كرد: با توجه به روحیه تعاملی و همكاری مدیركل بهزیستی استان تهران، مطمئنا می توانیم از ظرفیت های دو مجموعه در جهت رفع مشكلات و نیازهای دو طرف، و ارتقای سلامتی جسمی، روانی و اجتماعی جامعه هدف و مددجویان، بهره مند شویم.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور

   تاریخ: ۲۳:۵۶ - ۱۱/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۹۵