دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

افتتاح مركز دندانپزشكی مجتمع فرهنگی، ورزشی نشاط ولیعصر (عج)/افزایش میانگین سنی باعث تشدید مشكلات ایثارگران شده است/ طبقه بندی نیازهای گروه های مختلف ایثارگری ضرورت دارد
 
مركز دندانپزشكی مجتمع فرهنگی، ورزشی نشاط حضرت ولیعصر (عج) روز دوشنبه 10 بهمن در آستانه دهه مبارك فجر با هدف ارائه خدمات پزشكی به جانبازان، توسط معاون...

مركز دندانپزشكی مجتمع فرهنگی، ورزشی نشاط حضرت ولیعصر (عج) روز دوشنبه 10 بهمن در آستانه دهه مبارك فجر با هدف ارائه خدمات پزشكی به جانبازان، توسط معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دكتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی پس از افتتاح مركز دندانپزشكی مجتمع فرهنگی، ورزشی نشاط حضرت ولیعصر (عج) در نشست صمیمانه با اعضای انجمن جانبازان 70 درصد قطع نخاعی، گفت: ما و همكارانمان در تلاش هستیم همواره در خدمت ایثارگران باشیم و بسیار خوب است كه این نوع نشست ها با حضور مسئولان دستگاه هایی كه مرتبط با نیازهای جانبازان عزیز است برگزار شود زیرا بنیاد شهید و امور ایثارگران خانه ایثارگران عزیز است اما بخش زیادی از فرآیندهایی كه برای ارائه خدمت به ایثارگران طی می شود خارج از بنیاد است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به برخی خدمات ضروری و مورد نیاز ایثارگران، تصریح كرد: به عنوان نمونه در موضوع تأمین مسكن و یا اعطای تسهیلات اشتغال بسیاری از فرایندها خارج از بنیاد است و اگر زمانی اعطای زمین رایگان به ایثارگران یك امتیاز محسوب می شد، امروز با طرح جهش ملی مسكن هركسی كه زمین نگرفته باشد به او زمین اهدا می شود و در حوزه اشتغال و مسكن هم همین گونه است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در دولت سیزدهم انصافاً برای خدمات رسانی همت خوبی وجود دارد البته معذوریت های دستگاه را نیز باید در نظر گرفت و حجم زیادی از مشكلات ایثارگران عزیز مستلزم تأمین منابع مالی است. در طی سال های پس از جنگ تحمیلی از محل وجوه اداره شده یا مبلغ وام های یارانه ای به نظام بانكی پرداخت نشده است و انباشت بدهی وجود دارد كه باعث شده بسیاری از مؤسساتی كه قبلاً همكاری می كردند حاضر به ادامه همكاری نباشند.
دكتر قاضی زاده هاشمی با بیان اینكه در حال حاضر بنیاد شهید و امور ایثارگران حدود 18 هزار میلیارد تومان به شركت های هواپیمایی و شركت های ریلی، دانشگاه ها، بیمه ها و سیستم بانكی بدهی دارد، افزود: امروز در شرایطی هستیم كه ساختمان های قدیمی به علت مستهلك شدن قابلیت استفاده ندارند و غیراستاندارد هستند، از طرفی با بالا رفتن میانگین سنی ایثارگران مشكلات این عزیزان تشدید شده است و عوارض بعدی هزینه درمان و توانبخشی را افزایش می دهد ضمن اینكه با گذشت زمان خانواده ایثارگران كه همراه آنها بودند نیز با مشكلاتی مانند اشتغال فرزندان مواجه شدند كه باید به تمام این مسائل توجه كرد.
وی با بیان اینكه در دولت سیزدهم اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران رشد صد درصدی داشته است، خاطرنشان كرد: منابعی كه توسط بخش اقتصادی بنیاد برای خدمات رسانی به ایثارگران اختصاص یافته نیز بیش از 300 درصد در این مدت رشد داشته اما به نسبت هزینه ها و خدماتی كه باید ارائه شود اصلاً قابل توجه نیست.
معاون رئیس جمهور با تأكید بر ضرورت طبقه بندی نیازهای گروه های مختلف ایثارگری، گفت: مدیریت هزینه ها بسیار مهم است و باید به جز هزینه درمان ایثارگران، شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر و دیگر هزینه ها نیز متناسب با نیاز افراد پاسخ داده شود به خصوص اینكه جامعه هدف بنیاد حدود سه و نیم میلیون نفر است كه فقط در سال جاری بر اساس ماده 87 قانون برنامه ششم 40 هزار نفر به تعداد جانبازان افزوده شده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: امروز بسیاری از تجهیزات باید به روز رسانی شود و پاسخ به نیازها طبق شرایط جدید انجام شود كه برنامه های خوبی در این زمینه طراحی شده است كه می توان به عنوان نمونه به زیر بار بردن زمین های بنیاد برای تأمین مسكن ایثارگران اشاره كرد ضمن اینكه در اجرای برخی برنامه ها موانعی وجود دارد كه سرعت اقدامات را كاهش می دهد.
گفتنی است، مركز دندانپزشكی مجتمع فرهنگی، ورزشی نشاط حضرت ولیعصر (عج) در آستانه دهه مبارك فجر با هدف ارائه خدمات پزشكی به جانبازان، توسط معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افتتاح شد.
در این نشست صمیمی تعدادی از جانبازان نخاعی سراسر كشور به بیان مشكلات و ارائه نظرات خود پرداختند.
انتهای پیام/
منبع خبر:
پایگاه دولت
   تاریخ: ۲۰:۲۷ - ۱۱/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۹۳