دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

نقش تربیتی زن در جامعه موجب كاهش آسیب های اجتماعی می شود
 
استاندار قزوین گفت: نگاه شیعه به زن یك نگاه معرفتی است و نقش زن در جامعه نقش تربیتی است كه اگر مورد توجه نباشد آسیب های اجتماعی به شدت افزایش می یابد.
نقش تربیتی زن در جامعه موجب كاهش آسیب های اجتماعی می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آئین تجلیل از مقام 17 شهید زن و 12 جانباز زن استان قزوین، كنگره ملی لشگر فرشتگان تاریخ ساز، با حضور مسوولان استانی در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.
هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین در این مراسم با بیان اینكه تكالیف زن و مرد روشن است بیان كرد: خداوند در قرآن كریم واضح در مورد زن و مرد سخن می گوید و به انسان می فرماید كه انسان را از یك زن و مرد آفریدیم. خداوند خطابش به انسان است و فقط مرد را مورد خطاب قرار نمی دهد و اشاره می كند كه بهترین شما باتقواترین شماست.
وی گفت: در جوامع و ادیان دیگر چنین چیزی نداریم كه زن و مرد با هم برابر باشند. بلكه زن بعنوان یك كالا مورد توجه است و وقتی ارزش خود را از دست می دهد دیگر توجهی به او نمی شود.
استاندار قزوین اظهار كرد: در اسلام زن تا وقت حیات مورد تكریم و عنایت است و این نگاه دینی اسلام به زن است كه یك نگاه ارزشی است و با افزایش سن زن، به عنوان بزرگتر خانواده، تكریم و احترامش بیشتر می شود و این فرهنگ عزت بخشی به زن است.
جمالی پور عنوان كرد: خداوند در قرآن عباراتی را برای زن استفاده می كند كه برای مردم وجود ندارد و این جایگاه تربیتی است كه در قالب تربیت فرزندان توانمند، موجب ایجاد توسعه، عزت و شوكت جامعه می شود.
وی افزود: برای زن هم تراز مرد در حوزه های اجتماعی نقش آفریده شده و خانواده كه از مهمترین ظرفیت ها و كانون های اثرگذار جامعه است با حضور زن مدیریت می شود. ما شیعیان با الگوهای بزرگی همچون حضرت فاطمه(س)، حضرت زینب و مادران شهدا دارای فرهنگی غنی هستیم. نگاه شیعه به زن یك نگاه معرفتی است و نقش زن در جامعه نقش تربیتی است كه اگر مورد توجه نباشد آسیب های اجتماعی به شدت افزایش می یابد.
وی افزود: امروز جنگ نرمی كه علیه كشور برای نابود كردن داشته هایی كه موجب توانمندی جامعه و پیشرفت جامعه می شود ایجاد شده كه خطر بزرگی است و می تواند جامعه را تهدید كند و متاسفانه این فرهنگ گاهی غالب شده و هرچه این فرهنگ بیشتر نفوذ كند فاصله ها بیشتر می شود.
استاندار قزوین در ادامه تصریح كرد: سعادت اجتماعی وقتی رقم می خورد كه زن به عنوان یك ارزش متعالی در جامعه مورد توجه باشد. ما باید به شیعه بودن خود افتخار كنیم چرا كه در فرهنگ ما بزرگانی همچون حضرت زینب(س) و زهرا(ی) و ائمه(ع) هستند كه به ما هویت می دهند كه با این هویت می توان ایران اسلامی را به جایگاه واقعی خود رساند.
   تاریخ: ۰۹:۱۴ - ۰۹/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۳