دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

افتتاح مركز جامع توانبخشی در سال جاری
 
قزوین- مدیر كل بهزیستی استان قزوین گفت:مركز جامع توانبخشی با اعتبار 95 میلیارد تأسیس شده است كه 25 درصد پروژه باقی مانده است و احتمال اینكه فاز اول این پروژه در دهه فجر افتتاح شود وجود دارد.
افتتاح مركز جامع توانبخشی در سال جاری قزوین- مدیر كل بهزیستی استان قزوین گفت:مركز جامع توانبخشی با اعتبار 95 میلیارد تأسیس شده است كه 25 درصد پروژه باقی مانده است و احتمال اینكه فاز اول این پروژه در دهه فجر افتتاح شود وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهباشی پور در نشست خبری تشریح اقدامات و دستاوردهای بهزیستی استان قزوین كه بعد از ظهر سه شنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی اداره كل بهزیستی برگزار شد اظهار كرد: یكی از اقدامات دولت تلاش برای تأمین هزینه درمان رایگان بود اما در این میان شاهد آن بودیم شركت های تولید دارو یا افراد مرتبط با این حوزه همكاری ندارند و در كار دولت مانع ایجاد می كنند.

مدیر كل بهزیستی استان قزوین بیان كرد: اگر اصحاب رسانه مجرای مطالبه گری را باز می كردند كسی فرصت حركت خارج از جریان را پیدا نمی كرد.

وی افزود: در حوزه اشتغال اعتبار خوبی توسط مجموعه دستگاه در حوزه تسهیلات دریافت شد كه اعتبار تسهیلات ما در سال گذشته 35 میلیارد و در سال جاری 125 میلیارد تومان مصوب شد و 98 درصد تخصیص های سال جاری انجام شده است.

این مسئول ابراز كرد: تعهد استان و سازمان بهزیستی در حوزه اشتغال منوط بر این است كه مددجویان به عنوان نیرو در خانه خورشیدی مشغول فعالیت شوند كه در این راستا بنا شد 30 هزار واحد برای مددجویانی كه در سطح كل كشور دارای مسكن شخصی هستند یا می توانند از مسكن اشنایان استفاده كنند از این حوزه درامد زایی كنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باتوجه به اینكه برخی افراد مستأجر بوده و شرایط لازم را دارا نیستند در شهرك انرژی به عنوان سرمایه گذار حضور داشته باشند كه در این راستا به ما ظرفیت داده شد كه حداقل دو ظرفیت سه مگاواتی به بهزیستی تعلق بگیرد و در استانداری نیز، این طرح به عنوان شركت تعاونی به بهزیستی داده شد كه قابلیت دراختیار گرفتن بخش خصوصی را ندارد و میزان سهام قابل عرضه با هر میزان سرمایه برای مددجویان 5 درصد است.

این مسئول با تاكید بر اینكه اقدامات لازم برای شهرك خورشیدی از سال آینده آغاز می شود عنوان كرد: هزار و 500 مددجو با هزینه 100 هزار تومان در این بخش سرمایه گذاری می كنند كه این هزینه نیز توسط خیرین تأمین می شود و هریك از مددجویان 5 كیلووات سهم دارند.

وی تصریح كرد: در تلاشیم تا با همكاری سایر سازمان ها بتوانیم تجهیزات پیشرفته تری از جمله ویلچر، تشك و عصا را به خط تولید رسانده و در اختیار مددجویان قرار دهیم كه پیش بینی ما در این حوزه پنج خط تولید است.

این مسئول با بیان اینكه در سال جاری افزایش حقوق انجام شده است ادامه داد: در حوزه اعتبارات جاری سال گدشته بودجه 34 میلیارد تومان بود كه انتهای سال 40 میلیارد تومان تخصیص داده شد برآورد اولیه سال جاری نیز 38 میلیارد تومان بوده كه تاكنون 38 میلیارد جذب شده است و تا پایان سال ممكن است به 48 میلیارد تومان برسد.

وی افزود: 3 هزار و 500 میلیون تومان اعتبار پروژه عمرانی در سال گذشته بوده كه در سال جاری به 6 میلیارد و 600 رسید.

دهباشی پور عنوان كرد: برآورد برای درآمد اختصاصی 167 میلیون بود كه در سال جاری تا پایان سال 290 میلیون تومان جذب درآمد اتفاق افتاده است.

وی بیان كرد: ابلاغی سال گذشته برای معاونت های اختصاصی مختلف 28 میلیارد بود كه سال گذشته در اسفند تخصیص داده شد و اعتبار سال جاری نیز 57 میلیارد بوده كه تاكنون 70 درصد اعتبار انجام شده و نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

این مسئول بیان كرد: مركز جامع توانبخشی با اعتبار 95 میلیارد تأسیس شده است كه 25 درصد پروژه باقی مانده است و احتمال اینكه فاز اول این پروژه در دهه فجر افتتاح شود وجود دارد.

وی افزود: فاز دوم این پروژه كه شامل بخش آموزشی برای نابینایان و ناشنوایان می شود و جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان بوده است سال آینده افتتاح خواهد شد كه در نظر داریم برای كاهش هزینه رفت و آمد مددجویانی كه خارج از شهر سكونت دارند سوییت هایی برای اسكان مددجویان در این مجموعه احداث كنیم.

این مسئول تصریح كرد: افتتاح مركز مشاوره زندگی زیبا و مركز نوا، افتتاح چهار پایگاه خدمات اجتماعی و ایجاد فضای صادراتی برای سه گرده همیار از دیگر اقدامات ما در این ایام خواهد بود.

وی با تاكید بر اینكه هزینه مسكن با اعتبار یك میلیارد و 500 میلیون تومانی همراه بوده و 717 نفر در مسكن ملی ثبت نام كردند عنوان كرد: طبق دستور رئیس جمهور تا تعیین و تكلیف شدن وضعیت مسكن ملی مددجویان بهزیستی هزینه ای پرداخت نخواهند كرد و هیچ مددجویی نباید از لیست حذف شود.

این مسئول گفت: در حوزه مسكن روستایی باتوجه به اینكه عمده ترین مسائل مربوط به تأمین زمین بود تلاش كردیم تا با همكاری شوراها و دهیاری ها در حوزه تأمین زمین و با بنیاد مسكن و بنیاد مستضعفان در حوزه ساخت و ساز تعاملات خوبی انجام دهیم.

وی ادامه داد: در دهه فجر تلاش ما تشریح عملكرد دولت سیزدهم و تشكیل نشست مطبوعاتی ذیل كمیته همیاری دستگاه ها است كه در این نشست اقدامات مشترك دستگاه ها نیز تعریف می شود.

این مسئول مطرح كرد: پیشنهاد ما به خیرین این بود كه آنها ضمن حفظ سرمایه خود سرمایه خود را در بانك مهر ایران سپرده گذاری كنند و ما بتوانیم بجای استفاده از سرمایه خیرین از سود سپرده آنها ب مددجویان خود تسهیلات و خدمات لازم را ارائه دهیم.

وی تاكید كرد: تعهد ما در حوزه اشتغال سال جاری 288 مورد بود كه این امر با ظرفیت 108 درصدی در سامانه به ثبت رسید و ما موفق شدیم برای 350 نفر اشتغال ایجاد كنیم و در این راستا درنظر داریم از ظرفیت كارخانجات نیز استفادع كنیم.

دهباشی پور با تاكید بر اینكه در دولت سیزدهم 532 واحد مسكونی واگذار شده است عنوان كرد: جذب مشاركت نقدی و غیر نقدی در دولت سیزدهم 31 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است.

وی افزود: 60 مورد كمك هزینه ازدواج تا سقف 5 میلیون، 68 مورد لوازم ضروری زندگی به ارزش 540 میلیون و حمایت از 146 مورد فرزند تحت پوشش توسط حامیان از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم است.

این مسئول با بیان اینكه مراكز فعال بهزیستی 282 مورد است تصریح كرد: از دیگر اقدامات ما در دولت سیزدهم 18 مورد موافقت اصولی مراكز و مؤسسات عیر دولتی، خوداشتغالی برای 84 نفر طبق تبصره 18 به ارزش بیش از 97 میلیارد، ایجاد اشتغال طبق تبصره 16 به ارزش بیش از 2 میلیارد، تحت پوشش قرار دادن 66 زن سرپرست خانواده و تحت پوشش قراردادن 610 خانواده دارای فرزند چند قلو است.

وی گفت: تاكنون بیش از 17 هزار مورد اورژانس اجتماعی، 2 هزار مداخله نگهداری و 7 هزار خدمت رسانی توسط سامانه 123 گزارش شده است و در حوزه اجتماعی 11 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و بیش از 800 كمك موردی در این حوزه انجام شده است
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۷:۲۰ - ۱۱/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۲