دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

افزایش كمك هزینه مسكن مددجویان در دولت سیزدهم/ توانمندسازی مددجویان اصلی ترین هدف بهزیستی است
 
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی دهباشی پور در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه كه ظهر امروز در سالن شهید سلیمانی این اداره كل برگزار شد، اظهار كرد: سال گذشته نزدیك به 35 میلیارد تومان اعتبار در حوزه اشتغال برای مدد جویان در نظر گرفته شده بود كه امسال این رقم به 125 میلیارد تومان رسیده و 98 درصد آن تاكنون تخصیص یافته است.

وی افزود: از آنجایی كه رویكرد دولت سیزدهم توجه به اشتغال، مسكن و معیشت مددجویان بوده، در این راستا اقدامات موثری صورت گرفته است.

مدیركل بهزیستی استان قزوین تصریح كرد: توانمند سازی مددجویان یكی از اولویت های ما است كه این موضوع می تواند عاملی جهت ایجاد اشتغال به شمار رود.



دهباشی پور ادامه داد: در حوزه اعتبارات عمرانی سال گذشته 3 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده كه امسال به 6 میلیارد و 600 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به ایام الله دهه فجر عنوان كرد: بنا داریم در دهه فجر فاز 2 مركز توانبخشی را به بهره برداری برسانیم كه البته مسائلی وجود دارد و اگر در این بازه امكان بهره برداری میسر نشد تا نیمه شعبان این مجموعه به بهره برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول اعلام كرد: در حوزه مسكن بنا بود مدد جویان نیز همانند افراد دیگر جامعه مبالغ 40 میلیون تومانی در بازه های زمانی واریز كنند كه با توجه به شرایط آن ها با دستور رییس جمهور این موضوع كنار گذاشته شد.

مدیركل بهزیستی استان قزوین اضافه كرد: در حوزه اشتغال مدد جویان و درآمدزایی آن ها فعالیت در زمینه پنل های خورشیدی و تولید برق در نظر گرفته شده كه امكان اشتغالزایی از طریق نیروگاه های خورشیدی خانگی را فراهم می آورد. در همین راستا مقرر شده تا برای 30 هزار مددجو در كشور درآمدزایی ایجاد شود كه امیدواریم قزوین سهم مناسبی در آن داشته باشد.

دهباشی پور بیان كرد: در حوزه اقدامات توانبخشی تلاش داریم با حمایت دستگاه های اجرایی به دانش بنیان سازی اقلامی چون ولیچر، تشك، عصا، باتری سمعك و دیگر موارد اقدام كنیم.

مدیركل بهزیستی استان قزوین اظهار كرد: فاز اول مركز توانبخشی بهزیستی از جمله پروژه های در دست اجرای اداره كل است كه تاكنون 95 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی ادامه داد: در خصوص اشتغال این آمادگی وجود دارد كه مراكز خصوصی نیز جهت اشتغال زایی مددجویان ورود پیدا كنند و ما نیز ز این اقدام حمایت خواهیم كرد.

دهباشی پور مطرح كرد: از آغاز به كار دولت مردمی سیزدهم  بالغ بر 31 میلیارد و 600 میلیون تومان مشاركتهای مردمی توسط اداره كل بهزیستی جمعآوری شده است.

مدیركل بهزیستی استان قزوین اعلام كرد: 60 مورد كمك هزینه ازدواج تا سقف پنج میلیون و 68 مورد لوازم ضروری زندگی به مبلغ 540 میلیون تومان به جامعه هدف ارائه شده است.

وی افزود: 288 مراكز فعال، 51 مركز توانبخشی و 17 مجتمع خدماتی و 53 مركز مثبت زندگی در استان قزوین فعالیت دارند كه به جامعه هدف بهزیستی خدمت ارائه می كنند.

پایان پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۶:۵۷ - ۱۱/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۹۳