دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

2 هزار بیمار سالانه خدمات كاشت حلزون دریافت می كنند
 
تهران - ایرنا - مدیركل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران از ارائه خدمات مربوط به كاشت حلزون برای 2 هزار بیمار در سال خبر داد و گفت: پوشش تعرفه خدمات بسته ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از محل اعتبار صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج تامین می شود.
11 بهمن 1401،‏ 12:27

كد خبر: 85014079

2 هزار بیمار سالانه خدمات كاشت حلزون دریافت می كنند تهران - ایرنا - مدیركل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران از ارائه خدمات مربوط به كاشت حلزون برای 2 هزار بیمار در سال خبر داد و گفت: پوشش تعرفه خدمات بسته ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از محل اعتبار صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج تامین می شود.

محمد اسماعیل كاملی در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: تشخیص و درمان به موقع كم شنوایی شدید و عمیق كودكان اهمیت بسزایی در رفع آسیب های اجتماعی و اقتصادی در آینده و رفع ناتوانی های فرد دارد و باعث كاهش قابل توجه بار مالی تحمیلی به خانواده ها و به دنبال آن بار مالی ایجاد شده برای جامعه خواهد شد.

وی اظهار داشت: در همین رابطه، بیمارانی كه براساس نتیجه كمیسیون مراكز كاشت حلزون شنوایی دانشگاه های علوم پزشكی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی قرار گرفته و نامزد كاشت حلزون شنوایی شوند با اقدامات توانبخشی شنوایی، مطابق با شیوه نامه های علمی معتبر و در صورت لزوم اقدامات كمك درمانی از قبیل سمعك و سایر روش های كمك شنیداری و در صورت نیاز تعویض و تنظیم پردازشگر پروتز شنوایی یا عمل جراحی مجدد، كاشت حلزون برای آنها انجام می شود.

2 هزار بیمار سالانه خدمات كاشت حلزون دریافت می كنند

كاملی تصریح كرد: پیش بینی می شود برای جمعیتی حدود 2 هزار بیمار در سال كه نیازمند كاشت حلزون شنوایی هستند، خدمات مربوطه ارائه شود البته هزینه ویژه دریافت خدمت برای گوش اول است و در مقطع كنونی كاشت حلزون شنوایی برای گوش دوم در این طرح لحاظ نشده است.

بیشتر بخوانید:

ایران از كشورهای پیشرو در كاشت پروتز حلزون شنوایی است

وی اظهار داشت: پوشش تعرفه خدمات بسته ابلاغی وزارت بهداشت از محل اعتبار صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج براساس نوع مالكیت مراكز ارائه دهنده خدمات متفاوت است؛ به گونه ای كه در مراكز دانشگاهی 100 درصد تعرفه دولتی پرداخت می شود؛ به عبارت دیگر در مراكز دانشگاهی خدمات بسته به صورت رایگان ارائه می شود.

به گفته مدیركل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، در مراكز غیردانشگاهی نیز 80 درصد تعرفه مالكیت مربوطه از محل اعتبار صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج تامین می شود.


0 نفر

journalistرقیه نوری
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۵۲ - ۱۱/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۳