دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

احداث بیمارستان توانبخشی در یزد
 
دكتر «محمدرضا وفائی نسب» مدیر گروه آموزشی طب فیزیكی و توان بخشی یزد گفت: ساخت دومین بیمارستان توانبخشی كشور در یزد به زودی آغاز می شود.
مدیر گروه آموزشی طب فیزیكی و توان بخشی یزد خبر داد؛ احداث بیمارستان توانبخشی در یزد دكتر «محمدرضا وفائی نسب» مدیر گروه آموزشی طب فیزیكی و توان بخشی یزد گفت: ساخت دومین بیمارستان توانبخشی كشور در یزد به زودی آغاز می شود. به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری استان یزد، دكتر «محمدرضا وفائی نسب» مدیر گروه آموزشی طب فیزیكی و توان بخشی یزد در نشست خبری كه به مناسبت هفته سرطان در این مركز برگزار شد از احداث احداث بیمارستان توانبخشی در یزد خبر داد و اظهار داشت: سطح توانبخشی و بازتوانی برای تمام بیماران دچار عارضه با هدف بازگشت به كار و زندگی انجام می شود كه در مورد برخی بیماری ها بسیار ساده و كوتاه مدت ولی در مورد برخی دیگر سخت و زمانبر است.

وی گفت: متاسفانه اغلب مردم بحث توانبخشی را تنها مختص نواقص و بازتوانی در بیماری های مفصلی متصور هستند، این در حالی است اكنون در استان توانبخشی قلبی و توان بخشی ریوی راه اندازی شده است.

مدیر گروه آموزشی طب فیزیكی و توان بخشی دانشگاه علوم پزشكی یزد با اشاره به این كه بیماران سرطانی برای بازگشت به زندگی عادی به خدمات فیزیوتراپی، كاردرمانی و گفتار درمانی نیاز دارند، افزود: در بخش سرطان به دلیل نداشتن ساختمان و مركز جامعی، بیماران برای دریافت خدمات توانبخشی به مراكز توانبخشی مربوطه ارجاع می شوند.

دكتر وفائی نسب از تلاش برای راه اندازی بیمارستان توانبخشی در بیمارستان شهید صدوقی یزد خبر داد و گفت: ایجاد این مركز توانبخشی دومین مورد از نوع خود در كشور خواهد بود.

وی ادامه داد: برای ساخت بیمارستان توانبخشی 150 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است و امیدواریم در همین دولت عملیات اجرایی آن آغاز و با پیش بینی 3 تا 5 سال زمان ساخت، تا سال 1407 مورد بهره برداری قرار گیرد.

دكتر وفائی نسب تصریح كرد: در حال حاضر در بخش دولتی هزینه های توانبخشی 30 درصد توسط بیمار پرداخت می شود و با احداث مجتمع توانبخشی هزینه ها كاهش می یابد.

انتهای پیام/
   تاریخ: ۱۰:۰۵ - ۱۱/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۴