دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

سمن ها می توانند بازوی توانمندی برای دولت باشند
 
فرماندار شوط گفت: در حال حاضر 15 سازمان مردم نهاد در شهرستان از طریق فرمانداری، اداره ورزش و جوانان و اداره بهزیستی مجوز گرفته و در زمینه های مختلف فعالیت می كنند.
سمن ها می توانند بازوی توانمندی برای دولت باشند حسن عبدالهی اصل امروز 9 اسفند ماه در نشست هم اندیشی با مدیران تشكّل های مردم نهاد و موسسات خیریه و ادارات متولی كه در محل سالن جلسات فرمانداری ترتیب یافت، آطهار كرد: یكی از افتخارات ما در شهرستان حضور فعال سازمان های مردم نهاد جوان است و در سال جاری بعد از شیوع ویروس كرونا نخستین بخش های غیردولتی كه به موضوع مقابله با كرونا پرداختند و كاركردشان هم اثرات مطلوبی در مقابله با كرونا داشته همین سمن ها بوده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس كرونا، نقش آفرینی و اقدامات ارزنده توام با انگیزه و توان مضاعف سازمان های مردم نهاد را در زمینه همراهی و كمك در پیشگیری، مقابله و كنترل بیماری كرونا را ستودنی و قابل تقدیر عنوان كرد.

فرماندار در ادامه بر لزوم استفاده از ظرفیت سمن ها و تشكل های سیاسی برای مشاركت حداكثری مردم در انتخابات پیش رو تاكید كرد و تصریح كرد: ما مجریان و دست اندركاران انتخابات باید در سایه وفاق و همدلی و با بهره گیری از ظرفیت معتمدین، سمن ها و فعالین مدنی و سیاسی زمینه افزایش مشاركت مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را با حفظ بی طرفی رقم بزنیم.

عبدالهی اصل تصریح كرد: نقش سازمان های مردم نهاد در مسائل مختلف جامعه اعم از مقابله با اعتیاد، رفع مشكلات زیست محیطی، حمایت و توانمند سازی بانوان و غیره در راستای كاهش آسیب های اجتماعی به شدت موثر، پایدارتر و ماندگار تر خواهد بود.

وی با اشاره به اینكه سازمانهای مردم نهاد بازوان توانمند دولت هستند، تصریح كرد: دخیل كردن مردم در تصمیم گیری ها و اجرای طرح ها و برنامه های توسعه ای در قالب تشكل های مردمی می تواند علاوه بر ایجاد همدلی و همبستگی بین مردم و مسئولان، بازوی توانمندی نیز برای دولت باشند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۵۶ - ۰۹/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۹