دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

پوشش امدادی هلال احمر گلستان در حدود هزار و 800 حادثه
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: از بهمن سال گذشته تاكنون، هزار و 776 حادثه در استان تحت پوشش امدادرسانی قرار گرفته است.
قاسم غریب آبادی گفت: در حوادثی مانند، آتش سوزی جنگل و مرتع، برف و كولاك، جاده ای، سیل و آبگرفتگی از جمله خدمات هلال احمر در حوزه امداد رسانی طی این مدت بوده است.

او گفت: در حوادث 2 هزار و 384 گروه عملیاتی متشكل از 6 هزار و 223 نفر با بكارگیری 2 هزار و 610 خودرو و حدود 2 هزار آمبولانس طی این مدت به محل حوادث اعزام شدند.

او در مورد دوره های بازآموزی برگزار شده گفت: طرح های زمستانه، نوروزی و تابستانه در این دوره ها برگزار شد.

قاسم غریب آبادی گفت: درحوزه درمان نیز 7 مركز فیزیوتراپی، 3 مركز گفتار درمانی و 2 مركز كاردرمانی و یك مركز پیشگیری، كنترل و درمان سرطان راه اندازی شد.

او گفت: مراكز فیزیوتراپی هلال احمر گلستان در شهرستان های گرگان، گنبدكاووس، تركمن، بندرگز، گمیشان، آق قلا، مینودشت، مراكز گفتار درمانی در گرگان، تركمن، كردكوی و مراكز كاردرمانی در شهرستان های گرگان و تركمن بوده است.

غریب آبادی در مورد ارائه خدمات حمایتی در بخش توانبخشی گفت: 950 نفر در این بخش خدمات گرفتند.

او گفت:ارزش ریالی كمك حمایتی از طریق داروخانه به مدد جویان نیز 16 میلیارد ریال بوده است.

غریب آبادی در مورد خدمات هلال احمر در حوزه آموزش نیز گفت: مقدماتی امداد، مقدماتی نجات، تخصصی پایه حمایت های روانی و اجتماعی، تخصصی پایه اسكان (سرپناه اضطراری) و تخصصی پایه پیش بیمارستانی از جمله خدمات این حوزه بوده است.
او گفت: سه شهرستان اول در پوشش امدادی حوادث جاده ای، مینودشت با 266 مورد، گرگان با 249 مورد و كردكوی 192 مورد بوده است.

غریب آبادی افزود: سه شهرستان اول در پوشش امدادی حوادث كوهستان، گرگان با 36 مورد، مینودشت با 34 مورد و علی آباد با 23 مورد بودند.

او در مورد مانور های برگزار شده گفت: تمرین در شرایط واقعی، دورمیزی، عملكردی (شهرستانی و استانی) بوده است و افراد مختلف در طرح ایمنی و راهنمایی مسافرین نوروزی بیش از 2 میلیون نفر خدمات گرفتند.

غریب آبادی گفت: تعداد اعضای مشاركت كننده در طرح تابستانی شوق رویش 6 هزار و 192 نفر بودند و طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در محلات كم برخوردار و روستا ها نیز برگزار شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: جشنواره ها و مسابقات و پویش ها از جمله جشنواره "رفیق خوشبخت ما" با موضوع شهید سردار سلیمانی در استان برگزار شد.
   تاریخ: ۱۰:۴۰ - ۱۶/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۲۲۰