دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

ساخت لباس رباتیك پوشیدنی برای بهبود حركات بازو و شانه در افراد مبتلا به ALS
 
پوشیدنی های رباتیك نرم پیشرفت مهمی در مسیر عملكرد واقعی برای افراد مبتلا به ALS هستند. ما از همه افرادی كه با ALS زندگی می كنند و در این مطالعه شركت كردند سپاسگزاریم. تنها از طریق تلاش های سخاوتمندانه آنها است كه می توانیم پیشرفت كنیم و فناوری های جدید را توسعه دهیم.
پوشیدنی های رباتیك نرم پیشرفت مهمی در مسیر عملكرد واقعی برای افراد مبتلا به ALS هستند. ما از همه افرادی كه با ALS زندگی می كنند و در این مطالعه شركت كردند سپاسگزاریم. تنها از طریق تلاش های سخاوتمندانه آنها است كه می توانیم پیشرفت كنیم و فناوری های جدید را توسعه دهیم.

ساخت لباس رباتیك پوشیدنی برای بهبود حركات بازو و شانه در افراد مبتلا به ALS
به گزارش سلامت نیوز به نقل از نوروساینس یك لباس پوشیدنی رباتیك نرم به تازگی طراحی شده است كه می تواند حمایت قابل توجهی از بازو و شانه و بهبود تحرك برای مبتلایان به ALS داشته باشد.

حدود 30000 نفر در ایالات متحده به اسكلروز جانبی آمیوتروفیك (ALS) مبتلا هستند، یك بیماری تخریب كننده عصبی كه به سلول های مغز و نخاع لازم برای حركت آسیب می رساند.

اكنون، تیمی از محققان دانشكده مهندسی و علوم كاربردی هاروارد جان A. Paulson (SEAS) و بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH) یك پوشیدنی روباتیك نرم ساخته اند كه قادر است به طور قابل توجهی به حركت بازو و شانه در افراد مبتلا به ALS كمك كند.

بیشتر بخوانید : فردابانك ، نئوبانك هوشمند

كانور والش، نویسنده ارشد می گوید: «این مطالعه به ما امید می دهد كه فناوری پوشیدنی روباتیك نرم ممكن است به ما كمك كند دستگاه های جدیدی ایجاد كنیم كه قادر به بازیابی توانایی های عملكردی اندام در افراد مبتلا به ALS و سایر بیماری هایی هستند كه حركت بیماران را از بین می برند. كار تیم والش استاد مهندسی و علوم كاربردی Paul A. Maeder در SEAS است كه در آنجا آزمایشگاه طراحی زیستی هاروارد را رهبری می كند.

نمونه اولیه كمكی نرم، پارچه ای است و به صورت بی سیم كه توسط باتری تغذیه می شود.

توماس پروئیتی ، نویسنده اول مقاله و پژوهشگر سابق فوق دكترا در آزمایشگاه Walsh، جایی كه ابزار پوشیدنی طراحی و ساخته شد، می گوید: «این فناوری در ذات خود بسیار ساده است. «این اساساً یك پیراهن با چند محرك بادكنكی مانند زیر بغل است. بالون تحت فشار به كاربر كمك می كند تا با نیروی جاذبه مبارزه كند تا بازو و شانه خود را حركت دهد.

برای كمك به بیماران مبتلا به ALS، تیم یك سیستم حسگر ایجاد كرد كه حركت باقیمانده بازو را تشخیص می دهد و فشار مناسب محرك بالون را كالیبره می كند تا بازوی فرد به آرامی و طبیعی حركت كند. محققان ده فرد مبتلا به ALS را برای ارزیابی اینكه چگونه این دستگاه ممكن است حركت و كیفیت زندگی آنها را افزایش داده یا بازیابی كند، استخدام كردند.

این تیم دریافت كه پوشیدنی روباتیك نرم - پس از یك فرآیند كالیبراسیون 30 ثانیه ای برای تشخیص سطح منحصر به فرد تحرك و قدرت هر پوشنده - باعث بهبود دامنه حركتی شركت كنندگان در مطالعه، كاهش خستگی عضلانی و افزایش عملكرد وظایفی مانند نگه داشتن یا دست گرفتن به اشیاء شد. . شركت كنندگان كمتر از 15 دقیقه طول كشید تا نحوه استفاده از دستگاه را یاد بگیرند.

پروئیتی می گوید: «این سیستم ها ذاتاً بسیار ایمن هستند، زیرا از پارچه و بادكنك های بادی ساخته شده اند. برخلاف روبات های سفت و سخت سنتی، وقتی یك ربات نرم از كار می افتد به این معنی است كه بادكنك ها دیگر باد نمی شوند. اما كسی كه از آن استفاده می كند در معرض خطر آسیب ربات نیست.»

والش می گوید این پوشیدنی نرم روی بدن سبك است و برای پوشنده احساس سبكی دارد. او می گوید: «چشم انداز ما این است كه این ربات ها باید مانند لباس عمل كنند و پوشیدن آنها برای مدت طولانی راحت باشد.

تیم او با دیوید لین، متخصص مغز و اعصاب، مدیر كلینیك بازیابی عصبی MGH، در برنامه های توانبخشی برای بیمارانی كه دچار سكته مغزی شده اند، همكاری می كند. این تیم همچنین كاربردهای گسترده تری از این فناوری از جمله برای افرادی كه آسیب نخاعی یا دیستروفی عضلانی دارند را می بینند.

سابرینا پاگانونی، یكی از نویسندگان مقاله و پزشك دانشمند در مركز MGH Healey & AMG برای ALS و دانشیار در بیمارستان توانبخشی Spaulding / دانشكده پزشكی هاروارد می گوید: «در حالی كه ما برای ایجاد درمان های جدید اصلاح كننده بیماری كه امید به زندگی را طولانی تر می كند، كار می كنیم، لازم است ابزارهایی نیز ایجاد كنیم كه بتوانند استقلال بیماران را با فعالیت های روزمره بهبود بخشند.» .

نمونه اولیه توسعه یافته برای ALS تنها روی شركت كنندگانی كه هنوز برخی از حركات باقی مانده در ناحیه شانه شان داشتند، می توانست كار كند. با این حال، ALS معمولاً طی دو تا پنج سال به سرعت پیشرفت می كند و بیماران را قادر به حركت و در نهایت قادر به صحبت كردن یا بلعیدن نمی كند.

این تیم در حال بررسی نسخه های بالقوه پوشیدنی های كمكی است كه حركات آن ها می تواند توسط سیگنال هایی در مغز كنترل شود. آنها امیدوارند چنین وسیله ای ممكن است روزی به حركت در بیمارانی كه دیگر فعالیت عضلانی باقی مانده ندارند كمك كند.

این پوشیدنی روباتیك نرم می تواند به طور قابل توجهی به حركت بازو و شانه در افراد مبتلا به ALS كمك كند. پروئیتی می گوید بازخورد شركت كنندگان در مطالعه ALS الهام بخش، تكان دهنده و انگیزه بخش بود.

یكی از مبتلایان بعد از استفاده از این ابزار پوشیدنی میگوید : "نگاه كردن به چشمان مردم در حین انجام وظایف و تجربه حركت با استفاده از ابزار پوشیدنی، شنیدن بازخورد آنها مبنی بر اینكه از اینكه ناگهان دست خود را به گونه ای حركت می كنند كه سال ها قادر به انجام آن نبودند، بسیار خوشحال كننده و احساس توامان تلخ و شیرینی بود."

دفتر توسعه فناوری هاروارد از مالكیت معنوی ناشی از این مطالعه محافظت كرده و در حال بررسی فرصت های تجاری سازی است.

برچسب ها
- سلامت دیجیتال

اخبار مرتبط آینده ی درخشان فناوری های پوشیدنی در دیجیتال هلث
تولید نوعی ماسك خواب برای بهبود بینایی در مبتلایان به دیابت
انتشار فهرست نهایی داغ ترین استارت آپ های سلامت دیجیتال
بخش های سرمایه گذاری پرسود در سلامت دیجیتال
ارزیابی ابزارهای سلامت دیجیتال به یك معیار جدید نیاز دارند

نظر شما شما در حال پاسخ به نظر «» هستید. × لغو پاسخ

نام
ایمیل
نظر شما
لطفا حاصل عبارت را در جعبه متن روبرو وارد كنید 0 + 0 =

ارسال

پربازدیدترین اخبار ورود سامانه بارشی جدید از فردا به كشور
ابتلای سالانه 150 هزار نفر به سرطان در ایران
پیاده روی شما در مورد سلامتتان چه می گوید؟
تمام نكاتی كه باید در مورد حفظ تعادل pH واژن بدانید
گرگرفتگی چیست و چگونه درمان می شود؟
چگونه به طور طبیعی، سریع وزن كم كنیم؟
دپوی دارو در خوی/ خطر آنفلوانزا و كرونا جدی است
شایع ترین علائم ام اس/ آیا ام اس درمان قطعی دارد
ساخت لباس رباتیك پوشیدنی برای بهبود حركات بازو و شانه در افراد مبتلا به ALS
ادعای رئیس دفتر رئیس جمهور: امروز هیچ فردی فاقد بیمه نیست
مراقبت از دندان ها و لثه ها برای حفظ سلامت مغز ضروری است
اخذ عوارض به قبور رسید
چند توصیه برای كاهش مصرف غذاهای كنسروی
علائم سرطان كیسه صفرا و مجرای صفراوی را بشناسید
سیاست سازمان غذا و دارو در قیمت گذاری تجهیزات پزشكی
كیفیت هوای پایتخت قابل قبول است
«هامون، جازموریان و گاوخونی» در بدترین وضعیت هستند
گرداب بی پولی بلای جان طرح دارویار

پیشنهاد سردبیر گرگرفتگی چیست و چگونه درمان می شود؟ گرگرفتگی چیست و چگونه درمان می شود؟ گرگرفتگی رایج ترین نشانه های یائسگی و پیش از یائسگی به نام علائم وازوموتور (VMS) است.

چگونه به طور طبیعی، سریع وزن كم كنیم؟ چگونه به طور طبیعی، سریع وزن كم كنیم؟ در حالی كه رژیم های غذایی، مكمل ها و برنامه های جایگزین وعده های غذایی بی پایانی وجود دارند كه ادعا می كنند كاهش وزن سریع را تضمین می كنند، اكثر آنها فاقد هرگونه شواهد علمی هستند. با این حال، برخی از استراتژی ها با حمایت علم وجود دارند كه بر مدیریت وزن تأثیر دارند.

تمام نكاتی كه باید در مورد حفظ تعادل pH واژن بدانید تمام نكاتی كه باید در مورد حفظ تعادل pH واژن بدانید برای اینكه PH واژن خود را در یك سطح سالم نگه دارید، نكات زیر را دنبال كنید.

پیاده روی شما در مورد سلامتتان چه می گوید؟ پیاده روی شما در مورد سلامتتان چه می گوید؟ راه رفتن، وضعیت بدنی و سرعت شما ممكن است سرنخ هایی درباره سلامت و شخصیت شما بگویند.

روش های درمان سرفه ی كودكان روش های درمان سرفه ی كودكان
خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری
آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟ آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟
فتق چیست و چه علائمی دارد؟ فتق چیست و چه علائمی دارد؟
خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟ خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟
سندروم داون چیست؟ سندروم داون چیست؟

پربحث ترین اخبار پاسخ به سوالات خجالت آور كه نمیتوانید از كسی بپرسید
خوراكی هایی كه باعث تپش قلب می شوند
استیضاح وزیر بهداشت منتفی شد
اتوبوس های برقی در راه اصفهان
از قاتل های ناموسی قهرمان نسازید
وزن موجب تغییر تاثیر ویتامین D بر سلامت می شود
این مدرسه خانه مردم زلزله زده است
احتمال ابتلا به آسم در كودكان به دنبال مواجهه با آلودگی هوا/ تكامل ریه ها تا 18 سالگی

جستجو خبرها سرویس ها

- درباره ما
- ارتباط با ما
- تبلیغات
- شرایط استفاده © تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سلامت نیوز می باشد.

سلامت نیوز نسخه چاپی ندارد و به هیچ سازمانی وابسته نیست.

-
-
-
-
-
-
salamatnews.com

نسخه دسكتاپ نسخه موبایل

Nastooh Saba Newsroomطراحی و تولید: نستوه
منبع خبر:
سلامت نیوز
   تاریخ: ۱۰:۳۴ - ۱۶/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۵