دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

كلاب فوت یا چرخش مچ پا به داخل چیست؟
 
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ مچ پا، پیِ بدن است. از دست رفتن راستای استخوان قوزك منجر به چرخش شدید مچ پا به داخل، باز شدن استخوان های مچ پا از یكدیگر و در نهایت، باعث كشیده شدن بیش از حد بافت های نرم درون مچ پا می شود. احمد موذن زاده، رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران در مورد چرخش مچ ...
كلاب فوت یا چرخش مچ پا به داخل چیست؟به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ مچ پا، پیِ بدن است. از دست رفتن راستای استخوان قوزك منجر به چرخش شدید مچ پا به داخل، باز شدن استخوان های مچ پا از یكدیگر و در نهایت، باعث كشیده شدن بیش از حد بافت های نرم درون مچ پا می شود.

احمد موذن زاده، رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران در مورد چرخش مچ پا گفت: چرخش رو به داخل مفصل مچ پا كه در كودكان و یا نوزادان دیده می شود؛ در بدو تولد می تواند نشانه ی بیماری به نام «كلاب فوت» باشد كه یك ناهنجاری مادرزادی در مفصل مچ پا است.

او ادامه داد:، اما اگر شدت این عارضه در بدو تولد خیلی زیاد نباشد، ولی بعدا در دوران رشد و دوران فعالیت كودك ما ببینیم كه فرد هنگام راه رفتن پا را به سمت داخل قرار می دهد، به احتمال خیلی زیادی ناشی از چرخش لگن به سمت داخل است.

وی افزود: این چرخش داخلی منجر به این می شود كه كودك نتواند به نحو مناسبی تحرك داشته باشد و راه برود؛ و در دراز مدت می تواند مشكلات زیادی را برای مفصل مچ، زانو و لگن ایجاد كند.

موذن زاده اذعان داشت: این یك زنجیره حركتی در بدن است كه مفاصل پایین تر روی بالاتر و مفاصل بالاتر روی پایین تر تاثیر می گذارند. حتی مشكلات مفصل مچ پا و كف پا می تواند روی ستون فقرات گردنی هم تاثیر گذار باشد.

وی در انتها خاطرنشان كرد: ما توصیه می كنیم كه مردم به جهت بروز این موارد به جهت غربالگری به فیزیوتراپیست ها، پزشكان ارتوپد و متخصص داخلی مراجعه كنند؛ و درنهایت تلاش لازم را برای شناسایی عامل این قضیه و درمان های مطلوب انجام دهند.
منبع خبر:
دانشجو
   تاریخ: ۰۹:۰۶ - ۱۶/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۲۰۴