دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

ارتباط سر و صدای ترافیك با خطر وزوز گوش
 
متخصصان دانشگاه جنوب دانمارك در بررسی های خود دریافتند كه هرچه افراد در خانه های خود در معرض صدای ترافیك بیشتری باشند، احتمال ابتلای آنها به وزوز گوش بیشتر می شود.
ارتباط سر و صدای ترافیك با خطر وزوز گوش به گزارش ایسنا، وزوز گوش بیشتر به صورت صدای سوت ناخوشایند در گوش ها تجربه می شود كه برای بسیاری از افراد ناخوشایند و آزاردهنده است.

در این مطالعه متخصصان ارتباط بین قرار گرفتن در معرض سر و صدای ترافیك و پیامدهای مربوط به شنوایی را بررسی كردند.

یكی از متخصصان این مطالعه گفت: در داده های خود بیش از 40 هزار مورد ابتلا به عارضه وزوز گوش را پیدا كرده ایم و می توانیم بگوییم كه به ازای هر 10 دسی بل صدای بیشتر در خانه افراد، خطر ابتلا به وزوز گوش 6 درصد افزایش می یابد.

متخصصان این مطالعه اظهار كرده اند كه نگران بسیاری از مشكلات سلامتی هستند كه به نظر می رسد سر و صدای ترافیك باعث ایجاد آن ها می شود.

آن ها همچنین اذعان كرده اند كه به نظر می رسد سر و صدا، خطر ابتلا به وزوز گوش، بیماری های قلبی عروقی، زوال عقل و سایر بیماری ها را افزایش می دهد.

در حال حاضر مطالعات بیشتری برای تایید ارتباط بین سر و صدای ناشی از ترافیك و وزوز گوش مورد نیاز است. با این حال آنچه مشخص است این است كه سر و صدای ترافیك باعث ایجاد استرس در افراد شده و بر خواب آن ها تاثیر می گذارد. همچنین زمانی كه در شرایط استرس زا زندگی می كنیم و خوب نمی خوابیم، عارضه وزوز گوش می تواند تشدید شود.

به گزارش نشریه "هندوستان تایمز"، وزوز گوش یك تجربه ذهنی از صدا است كه منبع خارجی ندارد. می توان آن را به صورت زنگ، وزوز، زمزمه یا شكل دیگری از صدا در گوش یا سر توصیف كرد. وزوز گوش می تواند نشانه ای از یك بیماری یا آسیب زمینه ای باشد اما همچنین می تواند ایدیوپاتیك باشد به این معنی كه علت آن مشخص نیست. اغلب اوقات وزوز گوش در ارتباط با كم شنوایی رخ می دهد. وزوز گوش می تواند تأثیر منفی بر كیفیت زندگی داشته باشد زیرا می تواند باعث مشكلات خواب، مشكل در تمركز و افسردگی شود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۳:۲۰ - ۱۷/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۱