دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

سقف كارانه پزشكان در مناطق محروم برداشته شد
 
معاون درمان وزارت بهداشت گفت:2300 تا 2800 پزشك متخصص در مناطق محروم در یكسال گذشته توزیع شده اند  و هدف وزارت بهداشت عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی است.


سعید كریمی معاون درمان وزارت بهداشت  گفت: در یك سال گذشته 79 بیمارستان تجهیز و 10هزارو 800 تخت بیمارستانی انجام شده كه 2800 تخت آی سی یو و بیش از هزار تخت ای سی یو كودكان در كشور داریم.

به گفته وی تا كنون 53 مركز دندان پزشكی دولتی در مناطق محروم خدمات ارائه می دهد. 2300 تا 2800 پزشك متخصص در مناطق محروم در یكسال گذشته توزیع شده  و هدف وزارت بهداشت عدالت در دسترسی و خدمات بهداشتی و درمانی است.

او افزود: سقف كارانه پزشكان در مناطق محروم برداشته شده است.

او بیان كرد: یكی از كارهای انجام شده نزدیك كردن تعرفه خدمات در بخش های دولتی و خصوصی است به طوری كه 80 درصد تعرفه خدمات در بخش های دولتی و خصوصی به هم نزدیك شده است.

كریمی گفت: صف انتظار عمل كاشت حلزون در كشور صفر شده  و كودك ناشنوایی در صف انتظار برای كاشت حلزون نیست. اگر كودكی تا چهار سالگی عمل كاشت حلزون را انجام دهد نزدیك به دو هزار كودك در صف انتظار به دلیل مسائل مختلف از حمله مالی، توانبخشی بوده كه با تصمیم وزارت بهداشت تمامی خدمات رایگان خواهد بود.

او بیان كرد: صندوق بیماران خاص با بودجه پنج هزار میلیارد تومان افتتاح شده كه در آینده تا 100 بیمار خاص تحت پوشش این صندوق قرار می گیرد.

كریمی افزود: طرح دارو رسان به صورت پایلوت در دانشگاه علوم پزشكی تهران اجرا می شود و را رفع نواقص احتمالی این طرح در سراسر كشور اجرا می شود.

او اضافه كرد: در حال حاضر 104، مركز ناباروری سطح سه در كشور داریم و تلاش این است كه این مراكز ناباروری در كشور توسعه پیدا كنده
از ملزومات پرونده الكترونیك سلامت موضوع نسخه نویسی الكترونیكی است و الان بیش از 90 درصد ار نسخه به صورت الكترونیكی است.
در حال حاضر 114 پرونده تخلفات تشكیل و جرائم بازدارنده ای مصوب شده است.

او افزود:بیماران خارج از صندوق بیمارستان هیچ پولی را پرداخت نكنند. با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

پزشك خانواده از ابتدای دی در شهر های زیر 20 هزار نفر انجام شده است و قراداد نظام ارجاع توسط وزیر بهداشت ابلاغ شده است و فرانشیز خدمات ضروری بستری صفر خواهد شد. در صورت منابع با سازمان برنامه و بودجه فرانشیز خدمات سرپایی تا 15 درصد كاهش پیدا می كند.
   تاریخ: ۱۱:۴۳ - ۱۶/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۷