دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

352 میلیون تومان به مددجویان ضایعه نخاعی خراسان رضوی تخصیص یافت
 
مدیركل بهزیستی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 352 میلیون تومان علاوه بر خدمات مستمر و غیر مستمر جهت اجرای طرح توانمندسازی به مددجویان ضایعه نخاعی خراسان رضوی تخصیص یافته است.
352 میلیون تومان به مددجویان ضایعه نخاعی خراسان رضوی تخصیص یافت
مدیركل بهزیستی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 352 میلیون تومان علاوه بر خدمات مستمر و غیر مستمر جهت اجرای طرح توانمندسازی به مددجویان ضایعه نخاعی خراسان رضوی تخصیص یافته است. - اخبار استانها -
مسعود فیروزی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاكنون بیش از 352 میلیون تومان علاوه بر خدمات مستمر و غیر مستمر جهت اجرای طرح توانمندسازی برای مددجویان ضایعه نخاعی توسط بهزیستی خراسان رضوی تخصیص یافته است.

وی افزود: مراقبت از افراد دارای ضایعه نخاعی به دلیل گستردگی مشكلات و هزینه های سرسام آور درمانی آنها، تمامی اعضای خانواده را تحت تاثیر قرارمی دهد لذا اجرای طرح توانمندسازی افراد دارای آسیب نخاعی گامی موثر در جهت كاهش مشكلات این افراد و افزایش سطح كیفیت زندگی تمام اعضای خانواده خواهد بود.

فیروزی تصریح كرد: در حال حاضر 2025 توانخواه ضایعه نخاعی در خراسان رضوی زیرپوشش بهزیستی قرار دارند كه از این تعداد 531 نفر مبتلا به ضایعه گردنی، 585 نفر ضایعه نخاعی سینه ای و 908 نفر ضایعه نخاعی كمری هستند.

مدیر كل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: این افراد علاوه بر اینكه در عملكرد های حركتی خود دچار مشكل هستند، به دلیل فقدان كنترل اسفنگتری، زخم های فشاری، مشكلات گوارشی و تنفسی و عفونت های مكرر ادراری، مشكلات اجتماعی و... نیازهای درمانی و توانبخشی ویژه ای دارند.

وی خاطرنشان كرد: ارائه خدمات توانبخشی به 6350 نفر از افراد دارای معلولیت فاقد خانواده موثر در 105 مركز نگهداری شبانه روزی و ارائه خدمات توانبخشی و مراقبتی به 1500نفر از توانخواهان اعصاب و روان فقط بخشی از خدماتی است كه در مراكز نگهداری تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی انجام گرفته است.

فیروزی عنوان كرد:وظایف بهزیستی فقط محدود به مراكز نگهداری شبانه روزی نمی شود و ارائه خدمات توانبخشی در منزل و خدمات پرستاری و مددكاری در خانواده به توانخواهانی كه از مراكز شبانه روزی ترخیص شده یا همچنان به حمایت های سرپایی نیازمند هستند، در دستور كار قرار دارد.

مدیركل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: برخورداری786 نفر از توانخواهان بسترگرا از خدمات توانبخشی در منزل با هدف تسهیل دسترسی افراد دارای معلولیت مناطق صعب العبور به خدمات توانبخشی در دوران طلایی درمان و ارائه خدمات مراقبت در منزل و توانبخشی به 415 نفر از توانخواهان فاقد مراقب موثر به منظور اطمینان از تامین نیازهای اولیه آنان از طریق 5 مركز مراقبت درمنزل از دیگر اقدامات انجام گرفته در این حوزه از ابتدای سال جاری تا كنون است.

وی اظهاركرد: از ابتدای سال جاری تاكنون 998 نفر در استان خراسان رضوی از خدمات توانپزشكی جهت كاهش عوارض معلولیت برخوردار شده اند.

فیروزی با اشاره به اینكه تعداد 3800 نفراز توانخواهان از طریق 75 مركز توانبخشی روزانه از ابتدای سال جاری از خدمات توانبخشی فوری جهت كاهش عوارض معلولیت بهره مند شده اند، گفت: از طریق پیگیری های توانبخشی حرفه ای و حمایت 8 كارگاه تولیدی و 3 مركز، برای گروهی از این افراد اشتغال زایی و كاریابی نیز انجام گرفته است.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۱:۲۷ - ۱۶/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۴